  • 101. Data: 2011-07-03 16:05:24
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Stały przed przejściem. Wjechał w pieszych. Zatem pojazdy stojące
    > przepuszczały pieszych. Omijanie takich pojazdów jest surowo wzbronione.
    > CBDO.

    > Trudno żeby omijał samochodem inne samochody jadąc tym samym pasem...
    > Obudź się...

    No więc właśnie: obudź się. Skąd wytrzasnąłeś to omijanie? Bo on jechał
    innym pasem.

    wit

  • 102. Data: 2011-07-03 16:10:21
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 3 Jul 2011, to wrote:

    > Zatrzymały się w celu skręcenia w lewo i tak sobie stały czekając na
    > możliwość skrętu. A pieszy skorzystał z okazji, że już stały i wyszedł z
    > pomiędzy nich. Nikt się nie zatrzymywał "W CELU USTĄPIENIA PIERWSZEŃSTWA
    > PIESZEMU", a o tym mówi ten przepis. Spróbuj go zrozumieć. To nie
    > powinno Cię przerastać.

    Jak się Ciebie czyta, to dosłownie "ręce opadają" :( Kiedy dojeżdżasz do
    przejścia dla pieszych to Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, czy nie
    ma tam pieszych, którzy mogliby wejść na jezdnię. *Tym*bardziej* jeśli
    widoczność tego przejścia jest z jakiegokolwiek powodu ograniczona! I
    nieważne, czy samochody stojące przed przejściem dla pieszych zatrzymały
    się tam w celu przepuszczenia pieszego, czy stoją z powodu korka lub
    czekają na możliwość skrętu. Elementarna logika nakazuje, żeby w takich
    miejscach jechać z prędkością umożliwiającą bezpieczne zatrzymanie się
    nawet w przypadku niespodziewanego wtargnięcia pieszego na jezdnię.

    Niemal codziennie wracając pracy z przerażeniem obserwuję tą samą sytuację
    na jednej z poznańskich ulic: w jedną stronę sznur samochodów stoi w
    długim korku, w drugą stronę "na łeb, na szyję" pędzą Ci, którzy cieszą
    się, że na ich pasie korka nie ma. A po drodze jest kilka przejść dla
    pieszych i piesi wchodzą na nie pomiędzy autami stojącymi w korku! Za
    każdym razem kiedy widzę idiotę zasuwającego tam 80 km/h albo i szybciej
    to aż mi ciarki po plecach przechodzą na myśl o tym co by się stało, gdyby
    jakiś pieszy wyszedł mu przed maskę.

    W.

  • 103. Data: 2011-07-03 16:39:35
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Niemal codziennie wracając pracy z przerażeniem obserwuję tą samą sytuację
    > na jednej z poznańskich ulic: w jedną stronę sznur samochodów stoi w
    > długim korku, w drugą stronę "na łeb, na szyję" pędzą Ci, którzy cieszą
    Możesz powiedzieć gdzie jest taka sytuacja?
    Ja znam z kolei takie, że:
    1) Przy Rondzie Obornickim, samochody zjeżdżające z ronda w kierunku Piły,
    blokują je, dlatego, że stoją w korku na lewym pasie, a prawy jest wolny.
    Czasem, ktoś zjedzie z ronda na prawy, ale zaraz staje z włączonym
    kierunkowskazem i blokuje też prawy pas no i rondo.
    300 metrów dalej prawy się kończy, a wcześniej jest zjazd w kierunku OBCH -
    też blokowany właśnie przez tych z prawego pasa,
    przedwcześnie proszących o wjazd na lewy.
    Większość kierowców, zamiast jechać do końca prawym i równomiernie zapełniać
    oba pasy,
    zachowuje się z honorem w stosunku do tego co dzieje się przed jego przednią
    szybą... doskonale
    mając gdzieś innych kierowców, znajdujących się za jego tylną szybą,
    chcących szybko przejechać rondo do centrum lub na Świecko.
    Jedźcie tam do końca koledzy!
    No ale tutaj nie ma przejść. Gdyby były - to oczywiście największa
    ostrożność.
    2) Prawy pas na Niestachowskiej pod wiaduktem na Wojska Polskiego długości
    300metrów.
    Cały czas wolny, a dwa pasy zajęte czasem aż do poprzedniego wiaduktu.
    Kwiaty można zasiać na tym pasie.
    3) Głogowska. prawy pas bez przerwy zajęty dostawczakami i pełno przejść dla
    pieszych.
    Tu nie ma wyjścia, bo chodnik wąski, a i tak się nie da jechać szybko (>40
    km/h) prawym, ze względu na przeszkody.

    Wniosek taki:
    Czasem życie paraliżuje ruch i wtedy można je ułatwić jadąc prawym, ale
    niemal zawsze będzie wina tego jadącym prawym.
    Należy zachować szczególną ostrożność.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 104. Data: 2011-07-03 16:45:35
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 15:24, szufla pisze:

    > Odpusc sobie, to nie ma sensu. Jesli tyle osob nie jest mu w stanie
    > przetlumaczyc to moze zrobi to kiedys drogowka. Oby nie bylo za pozno :/

    Ano. Przeraża mnie trochę ta sytuacja. Każdy, kto choć trochę
    przestrzega przepisów jest dla niego kapeluszem. O ile jestem w stanie
    zrozumieć, brak ogólnego potępienia dla naruszających przepisy, to tu
    kompletna klapa. Koleś potrącił dwójkę dzieciaków na przejściu, bo w
    dupie miał zakaz omijania, a ten go broni... Wszyscy kurwa winni, tylko
    nie ten co nie uznał za stosowne sprawdzić, czemu samochody stoją przed
    przejściem... Żenada.

    Shrek.

  • 105. Data: 2011-07-03 16:50:16
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 3 Jul 2011, Sylwester Łazar wrote:

    > Możesz powiedzieć gdzie jest taka sytuacja?

    Grunwaldzka na odcinku przy lecznicy dla zwierząt. Kilka razy widziałem na
    własne oczy jak taki "ścigant" o mało co nie trafił pieszego próbującego
    przejść przez jezdnię.

> [...]
    > się przed jego przednią szybą... doskonale mając gdzieś innych
    > kierowców, znajdujących się za jego tylną szybą,

    Wielokrotnie sam o tym pisałem, ale takie zachowania wynikają niestety z
    zaściankowej mentalności znacznej części polskich kierowców, którzy
    uważają jadących "zanikającym" pasem za "cwaniaków" i zamiast stosować
    zasadę "suwaka" na wszelkie możliwe sposoby utrudniają im zmianę pasa.
    Podobną do opisanej przez Ciebie sytuację obserwowałem swego czasu w
    okolicy ronda Starołęka podczas remontu ulicy Hetmańskiej: od strony Rataj
    na *jednym*pasie* stał długaśny korek, bo za rondem prawy pas kończył się
    po 100 metrach i wszyscy bali się jak ognia na niego wjechać. A to, że
    podczas jednej zmiany świateł przez rondo przejechało z tego powodu o
    połowę mniej samochodów jakoś do niczyjej świadomości nie docierało :(

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 106. Data: 2011-07-03 16:56:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

> [...]
    > dupie miał zakaz omijania, a ten go broni... Wszyscy kurwa winni, tylko
    > nie ten co nie uznał za stosowne sprawdzić, czemu samochody stoją przed

    Kolejny, który nie potrafi czytać. Czy jest na tej grupie ktoś z maturą?
    Nie wiem czyje poglądy streściłeś powyżej, bo na pewno nie moje, ani też
    ten bełkot nie wynika nijak z moich wypowiedzi.

  • 107. Data: 2011-07-03 16:58:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Lawa

    > Jedno nie wyklucza drugiego - ty może nie potrafisz, ale ja umiem
    > jednocześnie ustąpić pierwszeństwa pieszemu i czekać na możliwość skrętu
    > w lewo.
    >
    > Jeśli ty tego nie potrafisz, to pewnie jesteś jednym z tych palantów co
    > stoją na przejściu dla pieszych, bo mają zablokowaną dalszą drogę.

    Ten przepis mówi o ZATRZYMANIU W CELU USTĄPIENIA PIERWSZEŃSTWA, a nie o
    przepuszczeniu pieszego przy okazji. Nie ma więc nic do rzeczy w tej
    sytuacji. Za to oczywiście mają coś do rzeczy inne.

  • 108. Data: 2011-07-03 17:05:25
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 16:56, to pisze:

    > Kolejny, który nie potrafi czytać. Czy jest na tej grupie ktoś z maturą?
    > Nie wiem czyje poglądy streściłeś powyżej, bo na pewno nie moje, ani też
    > ten bełkot nie wynika nijak z moich wypowiedzi.

    Dobra, jednego przepisu nie rozumiesz, spróbujmy z następnym.

    Wytłumacz, jak dzieciaki wtargnęły na przejście wprost pod jadący
    pojazd, jeśli pojazd stał.

    I następny, skoro były na przejściu przed stojącym pojazdem, to kto miał
    pierwszeństwo - one czy pojazd na sąsiednim pasie.

    Pozamiatane. Niestety ze szkodą dla dzieciaków.

    Shrek.

  • 109. Data: 2011-07-03 17:21:32
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Ten przepis mówi o ZATRZYMANIU W CELU USTĄPIENIA PIERWSZEŃSTWA, a nie o
    > przepuszczeniu pieszego przy okazji. Nie ma więc nic do rzeczy w tej
    > sytuacji. Za to oczywiście mają coś do rzeczy inne.

    Nie przy okazji, tylko "rowniez", gdyby ktos sie pojawil na przejsciu w
    trakcie oczekiwania do lewoskretu. Dlatego wlasnie pojazdy nie zatrzymuja
    sie na pasach. W takiej sytuacji jestes zobowiaznay zwolnic i upewnic sie,
    ze na przejsciu przed stojacym autem nie znajduje sie czlowiek. I taka
    wlasnie sytuacja podchodzi pod ten przepis. Niech dotrze to w koncu do twej
    mozgownicy. Czlowieku jak ty zdales te mature ?:)
    Uff, koniec.

    sz.

  • 110. Data: 2011-07-03 17:46:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello to,

    Sunday, July 3, 2011, 1:08:39 PM, you wrote:

    > Zmienia, bo zabronione jest:
    > "Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    > w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu"
    > Tymczasem pojazdy stały i oczekiwały na możliwość skrętu w lewo,

    A jakie to ma znaczenie? Wcześniej jechały w tym samym kierunku.
    Kierunek zmienią dopiero na skrzyżowaniu.

    > a piesi wyszli z pomiędzy nich, pojazdy nie zatrzymały się w celu
    > ustąpienia pierwszeństwa pieszemu.

    A skąd wiesz? Bo ja twierdze, że równie dobrze pojazd zatrzymał się
    przed przejściem, żeby przepuścić pieszego. I Tobie nie wolno na pałę
    wjeżdżać na przejście dla pieszych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl