  • 81. Data: 2011-07-03 14:12:14
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 13:08, to pisze:
    > szufla

    > Zmienia, bo zabronione jest:
    >
    > "Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    > w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu"
    >
    > Tymczasem pojazdy stały i oczekiwały na możliwość skrętu w lewo,

    A skąd wiesz?

    > a piesi
    > wyszli z pomiędzy nich, pojazdy nie zatrzymały się w celu ustąpienia
    > pierwszeństwa pieszemu.

    Tego też nie wiesz. Ciekawe, na podstawie czego oceniasz, czy kierowca
    skręcający w lewo przed pasami ustępuje pieszym, czy czeka bo się
    korek zrobił? Jeżeli na podstawie obecności pieszych to masz prostą
    odpowiedź, jak nie, to niestety masz problem, bo piesi tam byli.

  • 82. Data: 2011-07-03 14:17:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin szufla

    > No wlasnie, auto stoi przed pasami, zadaj sobie pytanie dlaczego ?
    > Dlatego, ze ktos nagle moze sie pojawic na przejsciu, zwlaszcza jak jest
    > dluzsza kolejka do lewoskretu, a ty nie wiesz czy ktos przechodzi bo
    > nic nie widzisz, auto stojace przed pasami zaslania ci widok. I co
    > robisz ?:)

    Ponownie proszę, żebyś przeczytał raz jeszcze i spróbował zrozumieć.

  • 83. Data: 2011-07-03 14:18:29
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    I teraz zobacz ilu jest nieswiadomych, potencjalnych mordercow na drodze, to
    naprawde jest niepokojace :/

    sz.

  • 84. Data: 2011-07-03 14:20:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > no to jeszcze ciekawiej, bo w sumie ma sens dopiero na trzech i wiecej
    > pasach ruchu (moga byc w dwie strony). Pieszy na chodniku nie ma
    > pierwszenstwa.

    No właśnie. Ale wątpię, żeby taką interpretację podzielił jakiś sad.

    Tak czy inaczej pojazdy czekające na możliwość skrętu w lewo z pewnością
    nie zatrzymały się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu.

    > Tym niemniej - przejscie, omijanie pojazdow, ktore sie zatrzymaly tak
    > aby piesi mogli przejsc - IMO winnym sie okaze. Isc do adwokata i
    > sluchac co radzi z praktyki.

    Stały czekając na skręt, pieszy wtargnął wprost pod jadące auto z
    pomiędzy nich -- to bardziej prawdopodobna wersja. Co do adwokata --
    zgoda.

  • 85. Data: 2011-07-03 14:22:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

> [...]
    > zrobił? Jeżeli na podstawie obecności pieszych to masz prostą odpowiedź,
    > jak nie, to niestety masz problem, bo piesi tam byli.

    Skoro stoi rząd pojazdów i czeka na możliwość skrętu w lewo, a gdzieś tam
    pomiędzy nimi są pasy, to jest oczywiste, że żaden z nich nie zatrzymał
    się "w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu".

  • 86. Data: 2011-07-03 14:33:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 14:22, to pisze:
> [...]
    > pomiędzy nimi są pasy, to jest oczywiste, że żaden z nich nie zatrzymał
    > się "w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu".

    Po tym co napisałeś jest dla mnie oczywiste, że nigdy nie powinieneś
    otrzymać PJ.

  • 87. Data: 2011-07-03 14:35:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 02:07, Wojtek Borczyk pisze:

    > Ale ja go wcale nie usprawiedliwiam, próbuję jedynie udowodnić, że te 30
    > m śladów hamowania przy podanej przez niego prędkości początkowej brzmi
    > całkiem realnie.

    Jak to przyjąłeś - na mokrej nawierzchni to tak.

    > Natomiast abstrahując od wszelkich wyliczeń, najbardziej moim zdaniem
    > obciąża go fakt, że dojeżdżając do przejścia dla pieszych i nie mając
    > dostatecznej widoczności co dzieje się na tym przejściu nie zmniejszył
    > prędkości do takiej, przy której mógłby bezpiecznie zatrzymać auto w
    > razie pojawienia się "gapiowatego" pieszego.

    To akurat oczywiste - niestety przy okazji doszły kwestie dodatkowo go
    obciążające.

  • 88. Data: 2011-07-03 14:40:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Po tym co napisałeś jest dla mnie oczywiste, że nigdy nie powinieneś
    > otrzymać PJ.

    Znowu szklana kula Ci powiedziała, że w związku z powyższą opinią
    przejeżdżam setką przez przejścia nie mając pewności, że nie będzie na
    nich pieszych?

  • 89. Data: 2011-07-03 14:47:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2011 09:27, wit pisze:

    > Ale rozumiem, że omijać je można a upewnić należy się przed przejściem? To

    Ominąć można, o ile się przekonasz na 100% że nie stoją w celu
    przepuszczenia pieszego, z osobami o wzroście poniżej metra włącznie.

    > trochę jakby nie to samo co "wbrew zakazowi omijał pojazdy stojące przed
    > przejściem",

    Stały przed przejściem. Wjechał w pieszych. Zatem pojazdy stojące
    przepuszczały pieszych. Omijanie takich pojazdów jest surowo wzbronione.
    CBDO.

    > szczególnie, że jechał innym pasem.

    Trudno żeby omijał samochodem inne samochody jadąc tym samym pasem...
    Obudź się...

  • 90. Data: 2011-07-03 14:49:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2011 13:07, to pisze:

    > Masz problem ze zrozumieniem prostego tekstu po polsku? Zacytuję:
    >
    > "Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    > w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu"

    Jechał w tym samym kierunku? Jechał. Zatrzymał się przed przejściem?
    Zatrzymał. Omijający wjechał w pieszych? Wjechał - zatem stojące pojazdy
    ustępowały pierwszeństwa pieszemu a nie stały przed pustym przejściem. CBDO.

    Jakby na przejściu nie było pieszych, to by mógł ominąć, bo by w nich
    nie wjechał. Teraz rozumiesz, czy nadal nie dociera?