  • 41. Data: 2015-05-25 11:25:06
    Temat: Re: czym otwierac brame na posesje
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik yabba napisał:

    > Złodziej raczej nie będzie hakował pilota czy przecinał kłódki, tylko
    > przeskoczy przez płot.

    A jakże, tylko ubezpieczyciele stosują różne sztuczki, żeby nie wypłacać
    odszkodowania. W tym celu tworzą bardzo zawile brzmiące OWU. Po co się
    podkładać? Ja nie piszę, że ma pozostać przy ręcznie otwieranej kłódce,
    tylko niech sprawdzi co jest w papierach od ubezpieczyciela. Tam nie
    będzie napisane, że brama ma być firmy "X" a pilot firmy "Y", tylko coś
    na temat sposobów zabezpieczania dostępu i lepiej się do tego dostosować
    lub zmienić ubezpieczyciela. Jak nie ma zastrzeżeń, to niech nawet
    zostawia szeroko otwarte wrota. Byle potem złodziej nie zaskarżył go o
    odszkodowanie, że sobie szczękę zwichnął ze zdziwienia na widok tej
    bramy albo że biedny nadepnął na grabie i walnęły go w czoło :-)

  • 42. Data: 2015-05-25 11:32:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

    > tylko

    > A jak jest siatka to ją przetnie i tą drogą wyniesie dobra. Nie będzie
    > się bawił w otwieranie bramy. Znajomemu dwa razy tak weszli, siatkę
    > przecięli dwa metry od bramy.

    Ale to jest włamanie a nie wykorzystanie otwartej przez nieuwagę lub
    awarię bramy lub drzwi wejściowych. Inna kwalifikacja, inny możliwy
    wyrok. Może akurat cięcie płotu lub skakanie przez niego jest trochę
    inaczej traktowane, niż wyważanie drzwi.
    Jeżeli pozostawisz otwarte okno, to raz że nie dostaniesz odszkodowania
    a dwa wyrok dla złodzieja będzie niższy.
    U nas naprawdę chołubi się wszelkiego rodzaju przestępców.

  • 43. Data: 2015-05-25 20:39:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    A jak jest siatka to ją przetnie i tą drogą wyniesie dobra. Nie
    będzie się bawił w otwieranie bramy. Znajomemu dwa razy tak weszli,
    ---
    Tak a propos ... robiliśmy system kontroli dostępu na stadionie piłki
    nożnej. Takie dupne kołowroty w których się człowiek w całości mieści i
    przez nie tak przechodzi. Ale trochę obawialiśmy się czy wytrzymają napór
    kibiców. Na pierwszym meczu ... kibice położyli ogrodzenie obok i weszli na
    stadion nieniepokojeni.

  • 44. Data: 2015-05-25 20:46:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

> [...]

    a dwa wyrok dla złodzieja będzie niższy.
    U nas naprawdę chołubi się wszelkiego rodzaju przestępców.
    Ale o co chodzi ? Jak się nie włamał to istotnie nie ma powodu go za to
    karać.

  • 45. Data: 2015-05-25 21:13:35
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 20:46, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Ale o co chodzi ? Jak się nie włamał to istotnie nie ma powodu go za to

    Tylko, ze jeśli ktoś podsłuchał kod i otworzył bramę sklonowanym
    pilotem, to może się tłumaczyć że brama był otwarta. No i w ogóle gdy
    sprawca nie został schwytany to ubezpieczyciel może powiedzieć, że skoro
    nie ma śladów uszkodzenia na bramie to znaczy, że została pozostawiona
    otwarta przez nieuwagę właściciela.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2015-05-25 22:12:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 20:39, re pisze:

> [...]
    > przez nie tak przechodzi. Ale trochę obawialiśmy się czy wytrzymają
    > napór kibiców. Na pierwszym meczu ... kibice położyli ogrodzenie obok i
    A nasza dzielna policja pewnie spała w radiowozach i udawała że nic nie
    widzi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 47. Data: 2015-05-25 23:16:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mario"

> [...]

    Tylko, ze jeśli ktoś podsłuchał kod i otworzył bramę sklonowanym
    pilotem, to może się tłumaczyć że brama był otwarta.
    Ale że ukradł bo brama była otwarta ???

[...]
    Też mówię, że gdyby brama zabezpieczała to nie potrzeba byłoby się
    ubezpieczać. :-)

    Nie to, że nie warto mieć dobrego zabezpieczenia, ale nie warto dla
    ubezpieczyciela, który i tak nie będzie chciał wypłacić ubezpieczenia.

  • 48. Data: 2015-05-26 00:28:33
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 23:16, re pisze:

> [...]
    >
    > Tylko, ze jeśli ktoś podsłuchał kod i otworzył bramę sklonowanym
    > pilotem, to może się tłumaczyć że brama był otwarta.

    Wszedł na niechroniony teren i zobaczył coś wartościowego to zabrał i
    zamierzał zanieść na policję :) A poza tym on mógł zostać później
    złapany, ale nie ma z czego pokryć strat, a ubezpieczenie nie pokryje bo
    powiedział, ze było otwarte.

> [...]
    > otwarta przez nieuwagę właściciela.
    > ---
    > Też mówię, że gdyby brama zabezpieczała to nie potrzeba byłoby się

    Ale mieszkanie też ubezpieczasz, mimo że są drzwi z zamkiem. On nie musi
    zatrzymać sprawcę. Musi być po to żeby sprawca nie wszedł sobie bez
    przeszkód tylko musiał sforsować zabezpieczenie.

    > Nie to, że nie warto mieć dobrego zabezpieczenia, ale nie warto dla
    > ubezpieczyciela, który i tak nie będzie chciał wypłacić ubezpieczenia.

    Musi być takie zabezpieczenie, żeby ubezpieczycielowi trudno było się
    wyłgać od płacenia. Czyli gdyby ubezpieczyciel domagał się odpowiedniej
    klasy układu sterowania np atestowane, z kroczącym kodem, to albo trzeba
    mieć te atesty alby nie wyrzucać pieniędzy na nic nie warte ubezpieczenie.

    --
    pozdrawiam
    MD