  • 31. Data: 2015-05-24 11:02:08
    Temat: Re: czym otwierac brame na posesje
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:mjrkaj$565$1@mx1.internetia.pl...
    > Jakby brama zabezpieczała przed dostaniem się na posesję to nie
    > potrzebowałbym ubezpieczenia :-)

    Przezorny zawsze ubezpieczony. Nie chodzi o firmę o tym skrócie, ale o
    zasadę. Tak jak z backupami, jedni je robią, inni będą robić...

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 32. Data: 2015-05-24 11:10:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Takie otwieranie bramy to tylko pewne ułatwienie w przyjętym zakresie
    > stosowania.
    > To tylko taki rodzaj inteligentnej klamki na drzwiach, które można
    > otworzyć. Współczesny substytut odpowiedzi "proszę" na pukanie do

    Ano tak.

    > drzwi. Rzecz jasna, że podobnie jak sama klamka nie jest zabezpieczeniem
    > przed niechcianym intruzem to i brak "proszę" nie gwarantuje wtargnięcia
    > osoby niegrzecznej. Z tego powodu owe rozwiazania nie mogą być jedynymi
    > pod kątem bezpieczeństwa.

    Dokładnie to mam na myśli.
    Natomiast połączenie tych wlaściwości, widzę jak najbardziej na czasie. Np.
    w ten sposób, że daję bramie sygnał, że oto jadę, filuj na moje numery. Choć
    bardziej chyba bym filował na całość obrazu tablicy, niż na samą jej treść.
    Ale w sumie, czemu samochód sam nie może wysłać bramie stosownego sygnału
    (ja jedynie wybierałbym, czy finalizuję podróż w domu, czy tylko tędy
    przejeżdżam i "nie otwieraj bramy"), w końcu GPS-y nie są jakoś kosmicznie
    drogie, a oprogramowanie tego nie wymaga chyba bycia "programistą M$" z
    dziesięcioma międzynarodowymi certyfikatami?

  • 33. Data: 2015-05-24 11:34:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 May 2015 15:57:46 -0700 (PDT), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
    > Prześledźmy zachowanie właściciela takiego rozwiązania. Jedzie i =
    > na 500 metrów przed domem dzwoni. Zanim dojedzie to pies spierdolił
    prz=
    > ez otwartą bramę. Następnego dnia dojeżdża do domu. Wychodzi z sa=
    > mochodu, otwiera furtkę i idzie przywiązać psa. Wychodzi, zamyka
    furt=
    > kę. Przy okazji co byś proponował do otwierania furtki bo ja klucz.
    W=
    > siada do samochodu, wyciąga srajfona, odblokowuje srajfona i za
    chwilę =
    > dzwoni. Pierdol się ze swoimi pomysłami.

    Jak zwykle "pierdolisz" jak potłuczony. Jest to bardzo wygodne
    rozwiązanie (jako alternatywa do istniejącego pilota) i sobie je
    chwalę. Otwieram bramę zanim dojadę i nie muszę stać i czekać na
    otwarcie. Psa trzeba sobie wychować (wyszkolić) żeby nie
    "spierdolił".
    Nie wspomnę o tym ile razy się to przydało by kogoś wypuścić gdy się
    jest poza domem.
    Telefon zawsze się ma przy sobie.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2015-05-24 11:40:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 May 2015 11:10:11 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    M$" z
    > dziesięcioma międzynarodowymi certyfikatami?

    Rozważałem takie rozwiązanie ale uznałem, że to analizowanie "czy
    przejeżdżam tylko" to jest już przekombinowanie :-)

    --
    Marek

  • 35. Data: 2015-05-24 15:31:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Rozważałem takie rozwiązanie ale uznałem, że to analizowanie "czy
    > przejeżdżam tylko" to jest już przekombinowanie :-)

    Pewnie tak, ale ja już nie zliczę, ile razy przejechałem autobusem swój
    przystanek domowy, bo akurat jechałem gdzieś dalej i koło domu było mi po
    drodze. Jeśli by samochodem zaistniał taki przypadek, to w tym momencie
    brama nie powinna się otwierać.
    Bezpieczniki od prądu może mi nigdy nie wystrzelą. Ale jeśli coś się zewrze,
    to powinno mieć co zadziałać, a jeśli coś trzeba będzie naprawić, to powinna
    być możliwość ich rozłączenia, możliwie prosto i łatwo. Choć skorzysta się z
    tego może raz na 5 lat... Strzeżonego... itd.

  • 36. Data: 2015-05-25 01:18:38
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 23 maja 2015 00:51:57 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
    > To może po hipstersku potraktować otwieranie bramy? Kłódka, skobelek i
    > awaryjny parasol na wypadek otwierania w deszczu.

    Dokladnie tak wyglada obecna implementacja. Troszke mi sie juz przejadla ta
    hipsterskosc i dlatego planuje automacik.

    bajcik

  • 37. Data: 2015-05-25 05:53:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik g...@g...com napisał:

    > Dokladnie tak wyglada obecna implementacja. Troszke mi sie juz przejadla ta
    hipsterskosc i dlatego planuje automacik.

    > bajcik

    Sprawdź Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) i treść samej umowy, czy nie
    ma tam jakiś zastrzeżeń co do sposobu zabezpieczania terenu. Potem się
    okaże że użycie nieatestowanych kłódek, zamków, pilotów, czy innych tego
    typu urządzeń wyłącza odpowiedzialność ubezpieczyciela. Jeżeli są
    zastrzeżenia, to zawężą Twoje pole manewru.

  • 38. Data: 2015-05-25 09:16:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Dokladnie tak wyglada obecna implementacja. Troszke mi sie juz przejadla ta
    hipsterskosc i dlatego planuje automacik.

    To w czym problem? Załóż siłowniki i centralkę do otwierania bramy. Tak jak
    pisałem wcześniej, albo wybierz fabrycznego pilota z kodem zmiennym, albo
    zastosuj całe zdalne sterowanie od innego producenta: np. GORKE, PROXIMA,
    Elmes. Do prawie każdej centralki bramowej można podłączyć zewnetrzny
    odbiornik. Centralki, w zależności od modelu, mogą mieć różne kombinacje
    wejść sterujących: Start/Stop, Zamykanie, Otwieranie, Stop. Do tego dobierz
    sobie odpowiednik odbiornik i piloty jedno- dwu- lub czterokanałowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 39. Data: 2015-05-25 09:19:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > urządzeń wyłącza odpowiedzialność ubezpieczyciela. Jeżeli są zastrzeżenia,

    Złodziej raczej nie będzie hakował pilota czy przecinał kłódki, tylko
    przeskoczy przez płot.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 40. Data: 2015-05-25 09:45:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 May 2015 09:19:33 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Złodziej raczej nie będzie hakował pilota czy przecinał kłódki,
    tylko
    > przeskoczy przez płot.

    A jak jest siatka to ją przetnie i tą drogą wyniesie dobra. Nie
    będzie się bawił w otwieranie bramy. Znajomemu dwa razy tak weszli,
    siatkę przecięli dwa metry od bramy.

    --
    Marek