  • 11. Data: 2020-04-03 21:12:59
    Temat: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    PiteR pisze:
    > czy nerw nie pozwala się skoncentrować?

    Chciał bym, ale części nie ma.
    Przykładowo zamówiłem 300 diod w Sławmirze, kupiłem ze stanu
    magazynowego i co... po tygodniu jak zadzwoniłem zaniepokojony to
    usłyszałem że dostawa nie dojechała. Okłamali perfidnie, a dzięki temu
    temat leży 2 tygodnie dłużej.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2020-04-03 21:24:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2020 20:59, Michal Jankowski wrote:
    > Tutaj robią z folii z gumkami, bez  drukowania:
    > https://wiki.hackerspace.pl/projects:covid-19

    Można takie w ogóle kupić na allegro za bodaj 7zł.

    Musisz jednak pamietać że wersja wydrukowana jest wygodniejsza bo sztywna.

    Czytałem że strażacy i policja preferowali wydruki nad takie wiotkie.

    Tak czy inaczej, nie ma problem z przyłbicami, można sobie w domu
    wydziargać na byle czym. Ale z jakiegoś powodu w narodzie zanikły
    skłonności do majsterkowania, coraz więcej znajduje domów gdzie nie mają
    nawet śrubokręta. Ani jednego. Mają fachowca w abonamencie na prąd :/

  • 13. Data: 2020-04-03 21:53:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > A jak tam to wygląda po 1,5 miesiąca?

    tzn

    --
    Piter

  • 14. Data: 2020-04-03 23:07:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co jakieś maski robić w domu. Wyszedłem na miasto uzupełnić stany magazynowe.
    Prawie nikt nie chodził w masce, jakimś wyjątkiem byłem.

  • 15. Data: 2020-04-03 23:48:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2020 23:07, Zenek Kapelinder wrote:
    > Po co jakieś maski robić w domu. Wyszedłem na miasto uzupełnić stany magazynowe.
    Prawie nikt nie chodził w masce, jakimś wyjątkiem byłem.

    Te przyłbice są stosowane przez lakarzy aby chronić przed zakichaniem
    przez pacjenta co *redukuje* szanse na złapanie wirusa, we Włoszech
    grzebaniem w statystykach wykazano że osoby z przyłbicami, nawet
    prymitywnymi, miały mniejsze szanse na zakazenie.

    Ja niezbyt często spotykam lekarzy na mieście wykonujących swoje
    obowiązki, ale może ja dziwny jestem.

  • 16. Data: 2020-04-04 00:23:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

> [...]
    > prymitywnymi, miały mniejsze szanse na zakazenie.
    >
    > Ja niezbyt często spotykam lekarzy na mieście wykonujących swoje

    U mnie przyłbice mają panie w piekarni. Miały je już na kilka dni przed
    tym, jak pojawiły się w kraju jakiekolwiek groźnie brzmiące zakazy.
    Wtedy też zawisła na drzwiach piekarni kartka z *prośbą*, by w środku
    było nie więcej, niż dwóch klientów. A przy kasie, żeby w miarę możności
    płacić kartą. Z tym że ta piekarnia ma rozsądnych właścicieli. My, zwykli
    zjadacze chleba z niej, też nie gorsi.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-04-04 00:35:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiście masz rację że przyłbice nie są, chociaż mogą być, dla wszystkich.
    Zastosowane w różnych linkach metody produkcji oparte na drukarkach 3D są do dupy bo
    są zbyt wolne, w związku z czym zbyt drogie. Niedawno wyrzuciłem przyłbice używana do
    ochrony twarzy przy szlifowaniu. W niej nie było nic drukowanego na drukarce. Opaska
    na głowę ze sztywnej tektury. Wzmocnienie szybki też z tektury. Dwa nity. Jedna osoba
    dysponująca prasa do wycinania i prostymi i tanimi wykrojnikami, z dwieście złotych
    kosztował by komplet na maskę, zrobi przez godzinę kilka tysięcy elementów przyłbic.
    Podobnie z maskami z tkaniny. W Zgierzu pod Łodzią jest firma Testom. Z dwadzieścia a
    może i więcej lat temu zaczęli produkować włókniny. Również i na wyroby medyczne.
    Kupili w Chinach automaty do produkcji maseczek i szpitalnych ochraniaczy na buty. Do
    maseczek mieli z 10 sztuk. Każda w okolicach sekundy wypluwał maseczkę. Chyba nie
    muszę dodawac że ich wyroby mają atesty itp. A w tv pierdoła że jakieś panie z kółka
    gospodarstw wiejskich zaczęły szyc maseczki. Jak będą szyły w kilka osob dobę to
    zrobią mniej niż jedną maszyna w Textonie. Ale gawiedź durna i się cieszy z robionych
    ręcznie maseczek, przylbic.

  • 18. Data: 2020-04-04 01:24:06
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 03.04.2020 o 20:06, heby pisze:

    > Zainteresowani. Kawałek folii do bindowania czy laminowania, sznurek czy
    > gumka i masz. Prymitywne, ale jest. Nie tak dawno widzałem jak ktoś z
    > elastycznych linijek zrobił szkielet.

    > No nie jest. Ale jednak nawet w domowych warunkach potafią przykręcić
    > kawałek folii do okularów budowlanych, przeciętni ludzie z ulicy bez
    > wykształcenia, np. prawnicy.

    można i tak:
    https://tiny.pl/7hl9x

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 19. Data: 2020-04-04 09:52:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2020 15:35:11 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ale gawiedź durna

    Nasz chłopek-roztropek Zenek dzieli ludzkość na siebie, znającago się na
    wszystkim i gawiedź, oczywiście durną. Zenuś, kiedy opanujesz zasady
    pisania na newsy? Bo jak na razie, u mnie robisz za durną gawiedź :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2020-04-04 10:33:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 21:53:40 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > tzn

    Zaraza w UK z pierwszej ręki.
    W połowie lutego pisałeś o psikaczach z płynem i braku części z Chin.
    I co z tą fajną małą skośnokoką "elektroniką"?