  • 21. Data: 2016-12-15 19:09:53
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnałuYagi
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2016 11:14:48 +0100, collie napisał(a):

    > Da się. Wygląda, że mieszkasz w Zdzieszowicach.

    Sama widzisz, Krycha, że się nie da :) Też się zastanawiałem czy
    przypadkiem nie Zdzieszowice :) ale bardziej mi zapasowały Strzelce. Jak
    masz wątpliwości do podawania adresu na newsach to możesz podać mailem,
    mój jest prawdziwy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2016-12-15 20:39:32
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2016 o 11:14, collie pisze:
    (...)
    > Da się. Wygląda, że mieszkasz w Zdzieszowicach.

    Bingo :-)

> [...]
    > w lewo,
    > wzdłuż bloku, widzisz Górę Św. Anny, to obracając się o 45 st. w prawo
    > powinnaś
    > dojrzeć w odległości 75 km silny nadajnik MUX 3 w Katowicach/Kosztowy, o
    > mocy
    > 100 kW, bo nie będzie go przysłaniał sąsiedni blok, który masz na wprost.
    >
    > Zaopatrz się zatem w dobrą antenę Yagi (może być ta UHF z pierwszego
    > Twego postu)
    > i nakieruj ją na Katowice. Potem patrząc na ekran telewizora na kanale 41,
    > obracając anteną delikatnie w lewo i w prawo, uzyskaj obraz bez pikselozy.

    Do telewizora podłączę dekoder WIWA 50.
    Na jednym eurozłączu jest podłaczony dekoder od satelity.
    Na drugi podłączę wiwę.

    Jak mam podłączyć kanał 41?
    Uprzedzam, ze do tego starego telewizora mam pilot, którym przełączam
    bez problemu AV1 i AV2.
    Włączam go włączając zasilanie na listwie i tak samo wyłączam.
    Reszta ustawień z pilota dekodera.
    Jakoś obrazu jest dobra, więc się nie śpieszę z kupnem nowego tv.
    Miałam to zrobić po tych świętach, ale nie wiem, czy to będzie dobry
    czas na taki zakup.
    Mam czas do wiosny/lata, gdy dekoder wiwy będzie mi ponownie potrzebny
    na działce.

    Krycha.

  • 23. Data: 2016-12-15 20:40:32
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przypadkiem nie Zdzieszowice :) ale bardziej mi zapasowały Strzelce. Jak
    > masz wątpliwości do podawania adresu na newsach to możesz podać mailem,

    Dobrzy jesteście obaj.

    Krycha

  • 24. Data: 2016-12-15 21:36:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2016 20:39:32 +0100, Krycha napisał(a):

    > Jak mam podłączyć kanał 41?

    Na kanale 41 jest nadawany MUX3, więc ustaw dowolny program z tego
    mux-a. Co nadają na różnych mux-ach znajdziesz w internecie, choćby tu:
    http://www.cyfrowydoradca.pl/
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2016-12-15 21:48:30
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Na kanale 41 jest nadawany MUX3, więc ustaw dowolny program z tego
    > mux-a. Co nadają na różnych mux-ach znajdziesz w internecie, choćby tu:
    > http://www.cyfrowydoradca.pl/

    Zrozumiane :-)

    Krycha.

  • 26. Data: 2016-12-15 23:03:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.12.2016 20:39, Krycha pisze:

> [...]
    > AV1 i AV2.
    > Włączam go włączając zasilanie na listwie i tak samo wyłączam.

    Bardzo dobrze, tak ma być z dekoderami i pilotami.

    > Jak mam podłączyć kanał 41?

    Normalnie. Na dawnym analogowym kanale 41 w Katowicach/Kosztowy jest teraz
    nadawany MUX 3, czyli 8 kanałów cyfrowych, podobnie jak na kanale 55 - MUX 1,
    a na kanale 49 - MUX 2. Zaproponowałem MUX 3 do ustawiania anteny, bo to
    najsilniejszy nadajnik, pozostałe dysponują mocą dwa razy mniejszą.
    W dekoderze DVB-T jest zachowana numeracja kanałów UHF i VHF.

    Korzystając ze strony http://www.sat-charts.eu/lokalizator.php i ewentualnie
    kompasu, ustaw antenę w kierunku nadajnika Katowice/Kosztowy. W dekoderze
    wybierz instalację ręczną i zapuść przeszukanie kanału 41. Jeśli w miarę
    dokładnie uda Ci się wcześniej - "na czuja" - ustawić antenę we właściwym
    kierunku, to dekoder powinien zapisać wszystkie kanały cyfrowe MUX 3.
    Włączasz teraz TVP1 i kierując się ekranem telewizora, poprawiasz ustawienie
    anteny. Potem możesz zapuścić wyszukiwanie na kanałach 49 i 55, albo od razu
    przeszukać całe pasmo UHF w trybie instalacji automatycznej.

    Ustawienie anteny do odbioru cyfrowego jest trudniejsze, niż było to
    w analogu, gdyż przy cyfrze nie ma stopniowego pogarszania, lub polepszania
    obrazu w miarę kręcenia anteną. Tutaj po prostu jest obraz - z ewentualną
    pikselozą, albo go nie ma wcale. Kręcić anteną trzeba więc delikatnie,
    z wyczuciem.

  • 27. Data: 2016-12-16 00:37:39
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnału
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.12.2016 21:10, Krycha pisze:

    > Za plecami, czyli po drugiej stronie bloku
    > (najbliżej mnie):
    > Obiekt nadawczy: Opole / Chrzelice
    > Kanał nadawczy: 34 (578 MHz)
    > Moc ERP [kW]: 100
    > Wys. anteny: 200 m n.p.t
    > Z tego kierunku korzystam z anteny DVBT dla małego pokoju.

    Tak mi jeszcze przyszło na myśl. Chrzelice są co prawda po drugiej stronie
    budynku, ale do tego nadajnika o mocy 100 kW masz raptem 30 km. Może warto
    spróbować odebrać odbity sygnał z Chrzelic, kierując antenę na sąsiedni budynek,
    naprzeciw balkonu. 100 kW to nie w kij dmuchał i nawet odbity od budynku
    sygnał z Chrzelic może okazać się silniejszy, niż ten bezpośredni z Katowic.
    Warto spróbować. Chrzelice nadają MUX-y 1-3 na kanałach 46, 23 i 34.

  • 28. Data: 2016-12-16 14:02:49
    Od: art <a...@i...com>

    Może się przyda...
    http://www.elmier.pl/pdf/white_papers/
    ustawianieantenytelewizyjnej_06.01.2014.pdf

  • 29. Data: 2016-12-16 14:08:39
    Od: art <a...@i...com>

    Dnia Fri, 16 Dec 2016 13:02:49 +0000, art napisał(a):

    > Może się przyda... http://www.elmier.pl/pdf/white_papers/
    > ustawianieantenytelewizyjnej_06.01.2014.pdf

    Mój czytnik (Pan) łamie linki - wiersz drugi i trzeci winny być połączone.

  • 30. Data: 2016-12-16 21:50:49
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16.12.2016 o 00:37, collie pisze:

> [...]
    > Katowic.
    > Warto spróbować. Chrzelice nadają MUX-y 1-3 na kanałach 46, 23 i 34.

    Może uda mi się odebrać ten odbity sygnał, bo mam naprzeciw blok taki
    sam jak mój.
    Na I piętrze trudno 'łapać' sygnał na wprost, gdy ma sie przed sobą blok
    mieszkalny.
    No i czy antena z symetryzatorem da sobie radę w tych warunkach.
    Nie pozostało mi nic innego jak spróbować.

    Pozdrawiam Krycha.