  • 11. Data: 2019-05-20 22:23:15
    Temat: Re: drukarka 3d się resetuje
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 19.05.2019 o 17:00, heby pisze:

    > Moja elektronika Anet A8 jak również kilka układów elektronicznych które
    > zrobiłem na uC Atmela są bardzo czułe na ładunki statyczne. Podczas
    > pracy drukarki w wyniku tego że masz wszystko izolowane nie mają gdzie
    > być odprowadzone. To jeden z pomysłów co może być źle. U mnie drukarka
    > Anet A8 ma ramę z akrylu i też "elektryzuje" się podczas pracy, np.
    > drobiny plastiku przywierają do ramy. Kilka elementów podłączyłem
    > ręcznie do masy elektroniki i problem zniknął.
    >
    > W pierwszej kolejności podrukuj jednak z karty SD myślę że to załatwi
    > problem.

    No więc wygląda że problemem jest zasilacz. Zmierzyłem napięcie i
    zamiast 12V było ok 4.3.
    Nie miałem drugiego zasilacza więc wziąłem 12V z komputerowego zasilacza
    ATX. Jak wychodziłem z pracy to drukarka się nie resetowała.
    Przy okazji znalazłem złamany kabelek od silnika X - póki nie był
    ruszany to działał,ale jak rozłączyłem wszystko i połączyłem na powrót
    to był łaskaw odmówić współpracy.
    Tak ze jest i pozytywny aspekt całego zamieszania - prawdopodobnie w
    innej sytuacji nie zauważyłbym tego kabelka.

    Aha, obudowa oryginalnego zasilacza nie miała galwanicznego połączenia z
    masą elektroniki.

    Dziękyję za zainteresowanie.

    --
    Michał

  • 12. Data: 2019-05-22 13:46:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michal M. Lechanski <m...@d...eu> wrote:

    > Ekran (LCD 20x4) robi się całkowicie niebieski i komputer gubi
    > połączenie z drukarką.

    A bez komputera też się resetuje?

    Sprawdź / wymień elektrolity w zasilaczu.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 13. Data: 2019-05-23 00:37:04
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 22.05.2019 o 13:46, Queequeg pisze:

    > A bez komputera też się resetuje?
    >
    > Sprawdź / wymień elektrolity w zasilaczu.

    Co za dziadostwo...

    --
    Kaczin