  • 11. Data: 2017-02-25 12:54:29
    Temat: Re: duży cyfrowy zegar. po co mu AC?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.02.2017 o 09:16, Lisciasty pisze:

    > Ale pisałeś o energooszczędności, a to nie będzie za cholerę
    > energooszczędne, przynajmniej w odniesieniu do zwykłego zegara ;)
    >
    > L.

    będzie. znaczy w sekundzie będzie zużywał więcej niż kilka wat, (choć
    tego nie jestem pewnien) ale arduino dość sprytnie będzie go wyłączało.
    ToMasz

  • 12. Data: 2017-02-25 16:03:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.02.2017 o 09:38, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2017-02-25 09:03, ToMasz wrote:
    > (ciap)
    >>
    > Powstanie kolejny superkiczowaty zegar?
    > https://www.youtube.com/watch?v=dANsWZ2awww&ab_chann
    el=Atnel-mirekk36

    tak. tzn ja bym to podobnie zrobił, tylko po kija zabawa w kolorki - nie
    mam pojęcia. zegar to zegar, nie kolorofon dyskotekowy

    czy jest gdzieś program do arduino do takich taśm diodowych? Jeden
    gostek tam daje skrót ale to wygląda na czyty c++ nie wsad do arduino
    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 13. Data: 2017-02-25 20:05:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Skoro stary to może nie ma kwarcu ani odbiornika DCF a synchronizuje się
    > siecią.
    > Kiedyś w zamierzchłych czasach były popularne.

    W sieci szedł sygnał czasu?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 14. Data: 2017-02-25 22:57:38
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-02-25 o 20:05, Adam Wysocki pisze:
    > W sieci szedł sygnał czasu?

    Ja nie ekspert, ani nawet "fachowiec", ale coś tam słyszałem. Mianowicie
    praca turbin energetycznych podłączonych do sieci wymaga synchronizacji
    z nią, i aby to zapewnić uzgodniono rozwiązanie oparte na b.
    precyzyjnych zegarach (chyba były już wtedy {dość dawno temu!} zegary
    atomowe?).
    Cała sieć była więc nimi kontrolowana, co pozwalało wykorzystywać te 50,
    czy 60 Hz jako całkiem pewne odniesienie. Błąd był mniejszy, niż jakieś
    ułamki sekundy na... rok!

  • 15. Data: 2017-02-26 00:05:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bzdury. Sa zschynchronizowane ale nke z jakas super dokladnoscia zwlaszcza ze turbina
    zeby oddawala moc musi miec wieksza czestotliwosc niz siec a wszystkie odbiorniki
    powoduja spadek czestotliwosci sieci. Chwilowa czestotliwosc sieci zmienia sie za to
    dlugoterminowa jest stala. Oni licza ile bylo okresow w okreslonych odcinkach czasu i
    porownuja ze wzorcem 50Hz. Jesli z jakis powodow ktoregos dnia przez dwie godziny
    bylo 48Hz to staraja sie najszybciej jak sie da wyrownac do 50Hz i pakuja z
    generatora do sieci ponad 50Hz. Zegarek synchronizowany siecia zawsze bedzie sie
    poznil albo spieszyl. Ale ze caly czas liczona jest ilosc okresow i jest porownywana
    ze wzorcem czasu to zegarek synchronizowany siecia w dlugim czasie bedzie pokazywal
    prawie dokladny czas. W PRL nie przestrzegano dlugoczasowej stabilnosci sieci i
    zegarek w mikrofalowce albo innym radiu potrafil pokazywac cuda chociaz we francji
    pokazywal dobrze.

  • 16. Data: 2017-02-26 00:23:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Bzdury.
    >
    > turbina zeby oddawala moc musi miec wieksza czestotliwosc niz siec

    Nie wyższą częstotliwość, lecz odpowiednie przesunięcie *w fazie*
    Jednej!

  • 17. Data: 2017-02-26 09:48:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ToMasz wrote:

    > tak. tzn ja bym to podobnie zrobił, tylko po kija zabawa w kolorki - nie
    > mam pojęcia. zegar to zegar, nie kolorofon dyskotekowy
    No widzisz, sam sobie odpowiedziałeś. :-)
    Jestem pewien, że wielu klientów mógłby na takie coś znaleźć.

    jp

  • 18. Data: 2017-02-26 09:50:29
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > ..czasie bedzie pokazywal prawie dokladny czas. W PRL nie przestrzegano
    > dlugoczasowej stabilnosci sieci i zegarek w mikrofalowce albo innym radiu
    > potrafil pokazywac cuda chociaz we francji pokazywal dobrze.

    Mój, o ile dobrze pamiętam, spóźniał się 20 min(!) na dobę.

    jp

  • 19. Data: 2017-02-26 10:37:41
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:58b296d5$0$15191$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mój, o ile dobrze pamiętam, spóźniał się 20 min(!) na dobę.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Częstotliwościomi
    erz_wibracyjny.jpg :)
    http://news.elektroda.pl/jakie-sa-dopuszczalne-wahan
    ia-czestotliwosci-w-si-eci-elektr-t332613.html
    kawałek wątku newsowego z Elki. (poznajecie?) :))
    https://new.pixers.pl/fototapety/rzadki-rocznik-drga
    nia-rezonansowe-miernik-czestotliwosci-39519025?_pix
    t=pixers2
    Gdyby nie tak obtłuczony...
    Usiłowałem znajeźć fotę drgającego poniżej, ale posucha w tych fotach
    jest...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 20. Data: 2017-02-26 11:12:18
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-02-26 o 10:37, HF5BS pisze:

> [...]
    t=pixers2
    > Gdyby nie tak obtłuczony...
    > Usiłowałem znajeźć fotę drgającego poniżej, ale posucha w tych fotach

    Ja mogę tylko potwierdzić, że widziałem osobiście gdzieś tak koło 85
    (raczej trochę wcześniej) w zakładzie energetycznym (no bo w szkole to
    różnie mogłoby być, ale też tak pokazywały) 49Hz z minimalnym drganiem
    49.5. Czasem lekko drgała 48.5, ale to przez chwilę.

    Pozdrawiam

    DD