  • 91. Data: 2016-08-30 14:20:09
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/08/2016 10:09, Roman Tyczka wrote:

    > Pracujący wirtualny system może być na NASie lub w chmurze? Możesz coś oi
    > tym więcej napisać?

    Jeśli masz NASa z CPU x86 to IMO da się, choć AFAIK w większości
    przypadków nie wyklikasz tego z GUI. Musisz mieć dostęp do konsoli. Ale
    jeśli masz szczęście to np.
    https://www.qnap.com/event/station/pl/virtualization
    .php
    Co do wirtualki w chmurze to od jakiegoś czasu można znaleźć w sieci
    takie oferty. Dużo firm oferujących soft do obsługi firmy, magazynu,
    logistyki itp. opłacanego abonamentowo oferuje go właściwie tylko w
    takiej formie.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 92. Data: 2016-08-30 16:07:42
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Robert Winkler <n...@n...org> Wrote in message:
    > Jeśli korzystasz z VirtualBox'a,
    > to po starcie systemu na maszynie wirtualnej
    > na górze powinien pojawić się pasek z menu VirtualBox'a z pozycjami
    > File, Machine, View, Input, Devices i Help
    > W Devices ostatnia pozycja to "Insert Guest Additions CD image"

    Ale przecież mam Additios od samego początku zainstalowane!

    > Powoduje ona dodanie do systemu wirtualnego czytnika CD
    > z obrazem płyty zawierającej sterowniki dla najpopularniejszych systemów
    > operacyjnych.

    Ale pytanie JAKI HARDWARE one symulują?

    > Po ich instalacji i restarcie maszyny wirtualnej
    > system powinien zacząć działać zdecydowanie szybciej.
    > Powinna się też pojawić możliwość dostępu
    > do wybranych folderów maszyny hosta.

    Mam dostęp do folderów hosta od samego początku ale system chodzi
    zbyt wolno, oferuje procesor jednordzeniowy działający jak CPU z
    minionego wieku - ABSOLUTNIE BEZ PORÓWNANIA w stosunku do tego
    jak chodzi ten sam WindowsXP zainstalowany FIZYCZNIE na tym
    laptopie!
    Jednak rozwiązanie typu multiboot nadal bez konkurencji - a szkoda
    ponieważ Windows chodzący na linuksie, dzielący zasoby, foldery i
    CLIPBOARD to piękna idea!

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 93. Data: 2016-08-30 16:14:51
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> Wrote in message:
    > A narzędzia do reperacji z instalacyjnego CD nie dają rady?
    > Ostatecznie reinstall na to co jest powinno zachować doinstalowany soft
    > i część ustawień.

    A jakby do maszyny wirtualnej ze zwirtualizowanym tym dyskiem
    logicznym z Windowsem (jest narzędzie do konwertowania) podłączyć
    obraz iso dysku naprawczego Windows
    to czy TA maszyna wirtualna zabutuje z tego obrazu iso?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 94. Data: 2016-08-30 16:17:47
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:

    > Ale mam 8MB

    POPRAWKA: 8GB (GIGAbajtów) oczywiście

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 95. Data: 2016-08-30 16:24:56
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/08/2016 15:14, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    > obraz iso dysku naprawczego Windows
    > to czy TA maszyna wirtualna zabutuje z tego obrazu iso?

    Tak.
    Właśnie o reperowanie wirtualki mi chodziło w poprzednim pytaniu.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 96. Data: 2016-08-30 16:43:06
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    z <...@...pl> Wrote in message:

    > Bez tego ani rusz.
    > Ale i tak jest wwwooolllnnnoo :-)

    A jak konkurencyjny VMWare-Player, jakoś szybciej może zadziała?
    Ponieważ jak widzę VMWare oferuje bezpłatny konwerter który jak
    piszą na ich portalu potrafi konwertować istniejące FIZYCZNE
    partycje z Windows z symulowaniem istniejącego tam FIZYCZNIE
    sprzętu!
    Powinien odtworzyć w maszynie wirtualnej ten sam sprzęt który
    istnieje fizycznie - więc jak fizycznie laptop zawiera szybką
    kartę graficzną NVidia wówczas w maszynie wirtualnej RÓWNIEŻ
    można liczyć na szybką grafikę?

    Ponieważ jak instaluję Windows jedynie z obrazu iso dysku cd przy
    tworzeniu maszyny wirtualnej wówczas otrzymuję wirtualny "sprzęt"
    pozbawiony akceleracji sprzętowej 3D a nawet 2D mimo że laptop
    posiada te NVidię fizycznie (coś źle robię?)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 97. Data: 2016-08-30 16:59:08
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

> [...]
    > istnieje fizycznie - więc jak fizycznie laptop zawiera szybką
    > kartę graficzną NVidia wówczas w maszynie wirtualnej RÓWNIEŻ

    Link:
    http://www.vmware.com/products/converter.html

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 98. Data: 2016-08-30 20:24:07
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Przemysław Ryk <p...@g...com> Wrote in message:

    > http://www.howtogeek.com/213145/how-to%C2%A0convert-
    a-physical-windows-or-linux-pc-to-a-virtual-machine/

    Według artykułu polecony VMware vCenter Converter trzeba puścić na
    działającym systemie który chcemy zwirtualizować. Ale problem, na
    XP, ani HOME ani PRO-64bit, NIE CHCE zainstalować się! (Podczas
    instalacji, problem zastartować service VMware-server ma, usługę
    właśnie zainstalowaną).
    Pomimo, że portal VMWare dla tego produktu deklaruje, że XP jest
    wspierane:

    http://www.vmware.com/products/converter.html

    JEDNAK LIPA! :/

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 99. Data: 2016-08-30 22:50:03
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.08.2016 o 18:46, r c pisze:

    > moim zdaniem lepiej zainstalowac na win 10 program VMware Workstation lub darmowy
    VirtualBox i tam dodac windowsa XP , mozesz tez doinstalowac inne systemy np win7 ,
    jakiegos linuxa lub macos. zalezy kto co potrzebuje.

    Nie bo wtedy dalej pracujesz pod Windows.
    2. Jeśli pod XP nie chce grać w gry to może być
    Jeśli XP w ogóle się chce zainstalować to kolejność taka:
    1. XP
    2, 10
    3. Slack

  • 100. Data: 2016-08-30 22:50:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 26.08.2016 o 11:32, Yerine Ictimai pisze:
    /..../
    > Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
    > jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
    > opcja)?

    Da się