  • 81. Data: 2016-08-29 17:49:47
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
    > Ja eksperymentuje na laptopie który ma już z 8 latek (Lenovo Y550)
    > i chyba procek jest pozbawiony tej funkcji, albo płyta główna

    Przy okazji, ten VirtualBox na tym laptopie pod linuksem jako
    gościa ma XP-pro i widzę spore lagi, szczególnie przy zapisie na
    dysku, ale też wirtualny "procek" jest wyjątkowo słaby, przy
    startowaniu Firefoksa TaskManager pokazuje że 100% wykorzystanie
    CPU przez pół minuty - co źle robię, czy na VMWare wydajniej by
    to działało?

    Ponieważ porównując do XP tego samego puszczonego normalnie
    FIZYCZNIE ta maszyna wirtualna VirtualBox'a jest wyjątkowo
    słabiutka - BEZ PORÓWNANIA!!!

    Ale może trzeba jakoś skonfigurować tę maszynę wirtualną żeby
    działała z normalną prędkością, ale JAK?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 82. Data: 2016-08-29 19:55:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <i...@y...ru> napisał w wiadomości
    > Ale może trzeba jakoś skonfigurować tę maszynę wirtualną żeby
    > działała z normalną prędkością, ale JAK?

    Na ośmioletnim laptopie będzie trudno...Pamięci może dodać?

    --
    marfi

  • 83. Data: 2016-08-29 21:04:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 29 Aug 2016 17:36:56 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

> [...]
    bitguests

    > Ja eksperymentuje na laptopie który ma już z 8 latek (Lenovo Y550)
    > i chyba procek jest pozbawiony tej funkcji, albo płyta główna no
    > obsługuje - jak sprawdzić?

    Pomyślmy - może sprawdzając w specyfikacji konkretnego procesora?

    > Ale VMWare bez wirtualizacji sprzętowej sobie radzi, bodajże, tak?

    Szczerze mówiąc - nie próbowałem. Jakoś wybierałem sprzęt, który obsługiwał
    wirtualizację. :)

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards ]

  • 84. Data: 2016-08-29 21:09:31
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/08/2016 04:36, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    > obsługuje - jak sprawdzić?
    > Ale VMWare bez wirtualizacji sprzętowej sobie radzi, bodajże, tak?

    Obawiam sie ze najnowszy vmware wyszedl tylko 64 bit.

  • 85. Data: 2016-08-29 21:14:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 28 Aug 2016 16:31:46 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

> [...]
    > domyślnie i Windows i bootloader znajdą się na tej samej
    > partycji/ dysku.
    > Ale też można instalowanemu Windows'owi wskazać na inną partycję
    > lub dysk logiczny -wtedy instalator Windows'ów zainstaluje
    > Windows na tym wskazanym np. dysku logicznym ALE bootloader
    > posadzi na bieżącej AKTYWNEJ partycji podstawowej, właśnie mam
    > takie coś i żeby boot'owało się w maszynie wirtualnej (albo i
    > fizycznej też zresztą) to trzeba wziąć OBIE partycje: i tę z
    > bootloader'em i ten dysk logiczny z Windowsem - chyba że można

    To jak mówię - nie próbowałem, bo u mnie nigdy cyrków pt. bootloader nie
    było. Nawet, jak w pewnym momencie mi rąbnęło, żeby mieć dwa systemy, to one
    sobie na dwóch oddzielnych dyskach były i wybór następował na zasadzie
    wskazania w BIOS urządzenia startowego.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano. ]

  • 86. Data: 2016-08-29 22:18:15
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Aug 2016 17:49:47 +0200 (CEST)
    doszła do mnie wiadomość <nq1lj5$5nn$1@dont-email.me>
    od Yerine Ictimai <i...@y...ru> :

> [...]
    > słabiutka - BEZ PORÓWNANIA!!!
    >

    >Ale może trzeba jakoś skonfigurować tę maszynę wirtualną żeby
    > działała z normalną prędkością, ale JAK?

    Poczytaj, zrób testy, zobacz sobie na stronie Intela co wspiera twój
    procesor:
    http://ark.intel.com/
    tu poczytaj:
    https://www.thomas-krenn.com/pl/wiki/Przegl%C4%85d_f
    unkcji_Intel_VT
    Zacznij od testów Virtualboxa na swoim sprzęcie, Vmware player też nie
    jest zły.
    Na koniec, ile masz pamięci? Moim zdaniem 4 GiB to absolutne minimum(3
    to zbyt mało nawet na jedną VM), dysk powinien być szybki, może jakaś
    hybryda albo coś 7200 RPM, inaczej będziesz miał nieustającą czkawkę.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 87. Data: 2016-08-30 00:26:49
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> Wrote in message:
    > ile masz pamięci? Moim zdaniem 4 GiB to absolutne minimum

    Ale mam 8MB

    > dysk powinien być szybki, może jakaś
    > hybryda albo coś 7200 RPM

    WD blue coś tam, 1TB, jest relatywnie nowy i zapewnia transfer >
    100MB/s (wg HD-Tune)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 88. Data: 2016-08-30 09:58:00
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 29.08.2016 o 17:49, Yerine Ictimai pisze:

> [...]
    > słabiutka - BEZ PORÓWNANIA!!!
    >

    > Ale może trzeba jakoś skonfigurować tę maszynę wirtualną żeby
    > działała z normalną prędkością, ale JAK?

    Jakieś 12 lat temu korzystałem z Windows XP na maszynie wirtualnej
    i rzeczywiście, na początku prędkość działania takiej instalacji była
    koszmarna.
    Na szczęście VirtualPC, VirtualBox (i inne) zawierają
    specjalny zestaw sterowników,
    które należy zainstalować w systemie na maszynie wirtualnej,
    a po instalacji których prędkość działania takiego systemu
    jest może o kilka procent mniejsza od tego
    co uzyskać można po instalując system bez mechanizmu wirtualizacji.

    Jeśli korzystasz z VirtualBox'a,
    to po starcie systemu na maszynie wirtualnej
    na górze powinien pojawić się pasek z menu VirtualBox'a z pozycjami
    File, Machine, View, Input, Devices i Help
    W Devices ostatnia pozycja to "Insert Guest Additions CD image"
    Powoduje ona dodanie do systemu wirtualnego czytnika CD
    z obrazem płyty zawierającej sterowniki dla najpopularniejszych systemów
    operacyjnych.
    Po ich instalacji i restarcie maszyny wirtualnej
    system powinien zacząć działać zdecydowanie szybciej.
    Powinna się też pojawić możliwość dostępu
    do wybranych folderów maszyny hosta.

    --
    Robert

  • 89. Data: 2016-08-30 12:55:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-30 o 09:58, Robert Winkler pisze:

    > Na szczęście VirtualPC, VirtualBox (i inne) zawierają
    > specjalny zestaw sterowników,

    Bez tego ani rusz.
    Ale i tak jest wwwooolllnnnoo :-)

  • 90. Data: 2016-08-30 14:12:01
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/08/2016 17:31, Yerine Ictimai wrote:

    > Ale jeżeli ta partycja jest bez bootloader'a (np. dysk logiczny)
    > bo bootloader znajduje się na innej, pierwszej partycji
    > podstawowej i obsługuje kilka systemów - to co zrobić?

    A narzędzia do reperacji z instalacyjnego CD nie dają rady?
    Ostatecznie reinstall na to co jest powinno zachować doinstalowany soft
    i część ustawień.

    To zależy też od tego jaki masz CPU.
    --