  • 71. Data: 2016-08-28 15:58:17
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 20:17:01 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

    > Rozumiem, ale czy Kolega rozumie?
    > Chodzi o PRZENIESIENIE partycji z już dawno zainstalowanym
    > Windowsem do maszyny wirtualnej. W tej chwili Windows ten jest
    > na dysku logicznym i jest startowany bootloader'em znajdującym
    > się na INNEJ partycji - partycji PODSTAWOWEJ (ponieważ tylko
    > takie można mieć jako AKTYWNE - czyli na tylko takich może
    > siedzieć bootloader).
    > Jeżeli teraz przenoszę partycję tę z Windowsem do maszyny
    > wirtualnej to ona "startuje" tenże Windows z komunikatem "no
    > bootable media" - ponieważ na tym dysku logicznym nie było
> [...]

    Nie wirtualizowałem fizycznych maszyn. Spróbuj - możliwe, że konwerter
    również ogarnie kwestię bootloadera.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję. ]

  • 72. Data: 2016-08-28 15:58:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 21:12:04 +0200, marfi napisał(a):

    > Tak miałem kiedyś (wirtualki na WD Black) ale po przejściu na SSD
    > przeżyłem swego rodzaju szok.
    > Polecam.
    >
    > PS: System W8.1 na SSD Intel, i7/16GB, wirtualki Samsung 840.

    Wiesz - żebym ja jeszcze miał kasę na jakiegoś 1TB SSD to... i tak w pierwszej
    kolejności poszedłby na dysk dla aktualnych projektów. :D Choć też by było
    ciasno (projektów mam ponad 1TB, wirtualne maszyny zajmują mi już ponad
    460GB).

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Lepiej raz na pół roku myśleć o ślubie, niż raz w tygodniu o rozwodzie. ]

  • 73. Data: 2016-08-28 16:31:46
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Przemysław Ryk <p...@g...com> Wrote in message:

    > Nie wirtualizowałem fizycznych maszyn. Spróbuj - możliwe, że konwerter
    > również ogarnie kwestię bootloadera.

    Próbuję: "no bootable media", przecież piszę, efekt taki jakby
    FIZYCZNIE skopiować ten dysk logiczny na partycję podstawową i
    zrobić ją aktywną.
    Jeżeli ktoś instaluje Windows na konkretnej partycji podstawowej,
    albo pojedynczym dysku nie podzielonym na partycje, wówczas
    domyślnie i Windows i bootloader znajdą się na tej samej
    partycji/ dysku.
    Ale też można instalowanemu Windows'owi wskazać na inną partycję
    lub dysk logiczny -wtedy instalator Windows'ów zainstaluje
    Windows na tym wskazanym np. dysku logicznym ALE bootloader
    posadzi na bieżącej AKTYWNEJ partycji podstawowej, właśnie mam
    takie coś i żeby boot'owało się w maszynie wirtualnej (albo i
    fizycznej też zresztą) to trzeba wziąć OBIE partycje: i tę z
    bootloader'em i ten dysk logiczny z Windowsem - chyba że można
    jakoś postawić bootloader z "zewnątrz"?

    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 74. Data: 2016-08-28 17:17:35
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
    > Próbuję: "no bootable media"

    A można przy dysku wirtualnym w wirtualnej maszynie z Windows'ami
    bez bootloader'a wskazać przy boot'owaniu zewnętrzne medium do
    startowania: FIZYCZNY CD albo fizyczny PENDRIVE - żeby z nich
    zabootować np. DYSK NAPRAWCZY?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 75. Data: 2016-08-28 18:51:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-28 o 14:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pie....sz.
    > Zmierzmy stoperem, ile czasu zajmuje przeniesienie z sypialni do salonu laptopa, a
    ile Twojego desktopa i kto się bardziej zmęczy.
    > ;-)

    Kilka lat temu jak byłem młodszy i głupszy kupiłem sobie 15" laptopa za
    3 tysie. Argumentem był też brak miejsca w mieszkaniu.
    Może przez kilka tygodni był noszony.
    Potem już utkwił na tym samym biurku. Skutkiem czego oczywiście zabiłem
    baterię.
    Pojawiły się smartfony i tablety a i SmartTv jak już ktoś jest
    zdesperowany.
    Teraz poskładałem sobie blaszaka bez obudowy i zajmuje mi tyle co
    pudełko po trampkach i stoi za monitorem. Jest cicho i nikt nie wie o
    jego istnieniu :-) Cichy zasilacz, SSD, GPU z pasywnym chłodzeniem.

    Laptop służy mi głównie do poczty i zapas na czarnągodzinę bo ani
    rozbudować już nie można a szkoda sprzedać za 300 zł :-)

    PS. Kąty widzenia w tych badziewiastych matrycach laptopowych
    doprowadzały mnie do szału :-)

  • 76. Data: 2016-08-28 21:13:52
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/08/2016 05:51, z wrote:

> [...]
    >
    > Laptop służy mi głównie do poczty i zapas na czarnągodzinę bo ani
    > rozbudować już nie można a szkoda sprzedać za 300 zł :-)

    Mam takie samo podejscie do laptopa. Najpierw postal kilka lat na biurku
    potem dokupilem po kolei klawiature z myszka - bezprzewodowe, zewnetrzne
    dyski, monitor i w koncu calego wypasinego blaszaka z super cicha obudowa i
    wodnym chlodzeniem. W ogole go nie slychac a mobilne to mam smartfony. :)

  • 77. Data: 2016-08-28 21:24:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-28 o 21:13, 2late pisze:
    dokupilem po kolei klawiature z myszka - bezprzewodowe, zewnetrzne
    > dyski, monitor

    Dokładnie :-)

  • 78. Data: 2016-08-28 22:12:32
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> Wrote in message:
    > O Xen, KVM albo VirtualBox (Oracle) słyszałeś?
    > Xen jest całkowicie darmowy (darmo oferuje te opcje, za które w VMWare
    > trzeba płacić) i na jego bazie powstało trochę klonów.
    > VMWare jest idealny na początek np. na domowy lab h.typ1 - w takim
    > przypadku jest darmowy choć okrojony z opcji, które przydają się
    > zwłaszcza przy zarządzaniu kilkoma serwerami.

    > Do tego jeszcze dochodzi Windowsowy Hyper-V czy projekty jak Jailhouse i
    > pewnie wiele, o których nie wiem.

    A jak z KOMPATYBILNOŚCIĄ, pomiędzy nimi, np. wirtualny dysk z
    systemem stworzony w VirtualBox, plik vdi, czy można jakoś
    przekonwertować aby otworzyć na Xen, KVM lub VMWare?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 79. Data: 2016-08-29 14:27:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-26 o 18:06, Michal Lukasik pisze:

    > Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe
    > obrazy do ściągnięcia.
    > https://virtualboxes.org/images/

    Dzięki

    Przypomniało mi się że kiedyś MS udostępniał obrazy systemu pod
    VirtualPC wersje trialowe do testowania IE.
    kończyło się na jakimś win7.

    Udostępniają jeszcze? Chciałbym potestować w10 :-)

  • 80. Data: 2016-08-29 17:36:56
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Kviat <null> Wrote in message:

    > https://www.virtualbox.org/manual/ch03.html#intro-64
    bitguests

    Ja eksperymentuje na laptopie który ma już z 8 latek (Lenovo Y550)
    i chyba procek jest pozbawiony tej funkcji, albo płyta główna no
    obsługuje - jak sprawdzić?
    Ale VMWare bez wirtualizacji sprzętowej sobie radzi, bodajże, tak?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/