  • 11. Data: 2020-03-31 12:07:34
    Temat: Re: elektromagnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:r5th42$q9v$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-03-29 o 22:52, J.F. pisze:

    >Kiedyś dawno przyjąłem, że:
    >- elektrozaczep - impuls 12V/1A.
    >- elektromagnes - ciągle 12V/0.5A (lub 24V/0.25A).

    >Podobno elektrozaczepy wymagają obecnie mniej niż w moim założeniu.

    elektrozaczep wymaga impulsu, to sie moca nikt nie przejmuje, chyba ze
    na baterie.

    No ale wlasnie ... zaczep 1A, a sila w srodku znikoma.
    Elektromagnes 0.5A, a sila 500kG.

    Kwestia drogi/szczeliny powietrznej ?

    J.

  • 12. Data: 2020-03-31 20:27:43
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.03.2020 12:07, J.F. wrote:

    > elektrozaczep wymaga impulsu, to sie moca nikt nie przejmuje, chyba ze
    > na baterie.

    Zwora też wymaga tylko impulsu... gdyby nie nieszczęsne omy.

    > No ale wlasnie ... zaczep 1A, a sila w srodku znikoma.
    > Elektromagnes 0.5A, a sila 500kG.
    >
    > Kwestia drogi/szczeliny powietrznej ?

    Plus jeszcze przekrój rdzenia.

    Jeszcze jedna uwaga: W systemach bezpieczeństwa często drzwi mają się
    otworzyć w awaryjnej sytuacji czyli ma być otwarte bez dostarczania
    energii.
    Oczywiście są też zaczepy "rewersyjne", czyli zamyka po podaniu napięcia
    i otwiera po zdjęciu. ZTCP też z 0,5A bierze - w każdym razie jest
    wyraźnie ciepły podczas pracy.
    Takie stosujemy też w sytuacji gdy ktoś chce mieć dłużej otwarte
    (odryglowane) drzwi. Podanie na dłużej zasilania na zwykły zaczep
    skończyło by się jego spaleniem.

    --
    Mirek.