  • 71. Data: 2018-12-06 23:49:00
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 13:24, Pszemol pisze:

    > Dla mnie się liczy to, że po 278 tysiącach mil przejechanych w mojej
    > Toyotcie na tym oleju zaglądałem pod pokrywę zaworów i widziałem
    > czyste elementy metalowe o kolorze nieco beżowym a nie czarnym.

    Nie znam się na mechanice aż tak bardzo by kolory zaworów interpretować.
    Z tego, co wiem, to głównie obrywa turbina gdy smarowanie jest kiepskie
    lub gdy na zimnym silniku żyłuje się ją.

    Czy z takim przebiegiem nigdy jej nie wymieniałeś?

    Druga rzecz: czy pomiędzy wymianami oleju robisz dolewki (o ile to
    kontrolujesz w ogóle)?

    Czy za autem nie ciągnie się czarna chmura szczególnie gdy depniesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-12-06 23:50:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-06 o 13:22, Pszemol pisze:

    > Ja niedawno kupiłem siostrzeńcowi olej do Punto 1.9 JTD w hurtowni
    > Mareks w Modlnicy pod Krakowem.

    Oooo! A ja kupiłem super kurtkę na Amazonie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 73. Data: 2018-12-07 02:13:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    > Oooo! A ja kupiłem super kurtkę na Amazonie.

    Wstydź się! Nabijasz kabzę temu krwiopijcy? ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 74. Data: 2018-12-07 03:02:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    > Tu masz więcej o tym:
    >
    > http://dailydriver.pl/porady/technika/jak-dlugo-rozg
    rzewac-silnik-a
    > uta-oto-nasz-test

    "Jeszcze większa część myli temperaturę płynu chłodniczego z
    temperaturą silnika, sugerując się wskaźnikiem tego pierwszego
    umieszczonego na desce rozdzielczej."

    a od czego ten płyn się nagrzał? Bo ciepło przechodzi od ciała o
    wyższej do niższej temp.

    "Kierowcy nie są bowiem edukowani, że temperaturę roboczą jednostki
    napędowej"

    tu chyba aby dłużej wyszło jak wypracowanie w szkole.

    "definiuje temperatura oleju silnikowego, odpowiedzialnego m.in. za
    właściwe smarowanie silnika i odprowadzanie ciepła z jego
    newralgicznych podzespołów."

    to zimny olej chyba lepiej odprowadza z jego "newralgicznych
    podzespołów"?

    "Sęk w tym, że tylko garstka samochodów na rynku wyposażona jest we
    wskaźnik temperatury oleju! Wśród nielicznych samochodów posiadających
    wskaźnik temperatury oleju jest m.in. Volkswagen Scirocco R"

    krytoreklama?

    "który oprócz standardowego dla aut tej cyfrowego wskaźnika, posiada
    także indywidualny zegar umieszczony na środku deski rozdzielczej".

    he?

    "co powoduje przyspieszone zużycie newralgicznych jego elementów
    (np. turbosprężarki)."

    Bo się kupuje auto bez turbo hehe :)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 75. Data: 2018-12-07 05:50:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

> [...]
    > gdy na zimnym silniku żyłuje się ją.
    >
    > Czy z takim przebiegiem nigdy jej nie wymieniałeś?

    Nigdy nic w tym silniku nie wymieniałem ani nie szlifowałem.
    Ale nie miałem turbiny: to był 4-cylindrowy wolnossący silnik
    benzynowy o pojemności 2,4 litra.

    > Druga rzecz: czy pomiędzy wymianami oleju robisz dolewki (o ile to
    > kontrolujesz w ogóle)?

    Tamtej toyoty nie posiadam od 2009 roku ale oczywiście nie brała oleju.

    > Czy za autem nie ciągnie się czarna chmura szczególnie gdy depniesz?

    Nic podobnego. Skąd takie doświadczenia??
    Czarna chmura to zresztą nie od oleju, to raczej kiepski diesel...
    Od oleju byłaby raczej chmura białoniebieska :-)

  • 76. Data: 2018-12-07 05:51:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oooo! A ja kupiłem super kurtkę na Amazonie.

    A co to ma wspólnego z zakupem oleju??
    Może doczytaj o czym jest ten wątek dyskusji zamiast pajacować?

  • 77. Data: 2018-12-07 08:25:38
    Od: p...@g...com

    --Wspominają, że w powyższym VW to było coś koło 80 stopni.

    dla 2.0 tdi 10-15km jazdy

    --Po przejechaniu odcinka powiedzmy 2km (nie mierzę) - dokładnie w tym samym miejscu
    mam odczyt zużycia 9.6l a na oleju oryginalnym 11l było normą. Co tu dywagować?

    2km to za krotki odcinek, wystarcza jedne swiatla, zawalidroga i juz nici z
    wiarygodnego pomiaru po prostu rozbieznosci sa zbyt duze ... no ale dobra mamy te
    1,5l roznicy ale uwaga: na pierwszych 2 km bo pozniej --> 15 km roznica pewnie sie
    zmniejsza

    -- Nic mi to nie mówi. Ale skoro piszesz "zawsze" to oznacza, że nigdy nie
    stosowałeś innego typu oleju (nie mylić z innym producentem oleju) więc
    porównania nie masz.

    mam lac cos poza specyfikacja ? ale po co ? te 1,5l *oszczednosci* masz na bardzo
    krotkim odcinku no chyba ze kulasz sie dieslem po miescie i caly czas jest
    niedogrzany wtedy moge zrozumiec ta koncepcje :-)

  • 78. Data: 2018-12-07 08:26:29
    Od: p...@g...com

    --Użytkownicy aut często mają tylko wskaźnik tylko ten (w tym i ja) i nim się
    sugerują dochodząc do mylnego przekonania, że po 2km jazdy silnik jest już rozgrzany.

    prawidlowa wartosc to 10-15km

  • 79. Data: 2018-12-08 23:50:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-07 o 05:50, Pszemol pisze:

    > Nigdy nic w tym silniku nie wymieniałem ani nie szlifowałem.
    > Ale nie miałem turbiny: to był 4-cylindrowy wolnossący silnik
    > benzynowy o pojemności 2,4 litra.

    Łeee.. to dawna dobra technologia. Obecnie jednorazówki się produkuje.

    > Tamtej toyoty nie posiadam od 2009 roku ale oczywiście nie brała oleju.

    Wolny ssak, to zupełnie inny wymiar motoryzacji. Teraz trudno o takowy.
    Nie ma czego porównywać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 80. Data: 2018-12-09 00:02:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-07 o 08:25, p...@g...com pisze:
> [...]
    1,5l roznicy ale uwaga: na pierwszych 2 km bo pozniej --> 15 km roznica pewnie sie

    Czy przypadkiem nie pisałem, że to _zawsze_ pusty odcinek drogi? Zadnych
    świateł, pieszych itp.

    > mam lac cos poza specyfikacja ? ale po co ?

    Stosuję olej, który spełnia normy Mercedesa więc nie jest poza
    specyfikacją. Na opakowaniu wyraźnie jest napisane MB 229.31, 229.51.

    > te 1,5l *oszczednosci* masz na bardzo krotkim odcinku no chyba ze kulasz sie
    dieslem po miescie i caly czas jest niedogrzany wtedy moge zrozumiec ta koncepcje :-)

    Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Nie chodzi o oszczędność na paliwie jako
    nadrzędną korzyść lecz o to, że silnik na zimno ma znacznie niższe opory
    niż po zastosowaniu oleju oryginalnego. Dla silników, szczególnie
    Diesla, faza zimnego silnika powoduje największe negatywne skutki.

    Skoro mowa o kasie: oszczędność na paliwie nie jest wyłącznie na zimnym
    silniku lecz _zawsze_. W prostych kalkulacjach olej staje się tańszy niż
    oryginalnie zalecany.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek