  • 81. Data: 2018-12-09 09:06:56
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: p...@g...com

    --Nie chodzi o oszczędność na paliwie jako nadrzędną korzyść lecz o to, że silnik na
    zimno ma znacznie niższe opory
    niż po zastosowaniu oleju oryginalnego. Dla silników, szczególnie
    Diesla, faza zimnego silnika powoduje największe negatywne skutki.

    Mierzalne czy tak ci się wydaje ? Jakieś masowe awarie Mercedesów ? Hm raczej nie
    inni producenci no VW ? Też cisza w eterze

    --Skoro mowa o kasie: oszczędność na paliwie nie jest wyłącznie na zimnym
    silniku lecz _zawsze_.

    To już czysta fantazja ;-) temperatura płynu chłodzącego 90C temperatura oleju 98C i
    niższe spalanie ? Pewnie na czwartym miejscu po przecinku chyba że jesteś w stanie
    przedstawić miarodajne wyniki na 100 km/l

    --W prostych kalkulacjach olej staje się tańszy niż oryginalnie zalecany.

    Jak już pisałem dla niedogrzanego diesla kulajacego się po mieście można zaryzykować
    lanie czegoś rzadszego choć mnie te różnice nie przekonują.

  • 83. Data: 2018-12-09 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > --Użytkownicy aut często mają tylko wskaźnik tylko ten (w tym i ja)
    > i nim się sugerują dochodząc do mylnego przekonania, że po 2km jazdy
    > silnik jest już rozgrzany.
    >
    > prawidlowa wartosc to 10-15km

    Dokładnie. Moj dieselek po ok 10km osiaga temp płynu maks na wskazniku
    ale to jeszcze nie to.
    Po około 13km wszystko sie stabilizuje.
    Przy czym jade 4km po miescie i potem 10km autostrada wiec pewnie wtedy
    rogrzewa sie szybciej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 82. Data: 2018-12-09 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > różnice. Jeśli relatywnie do nowego mercedesowskiego oleju zużycie
    > paliwa spada aż o 1.5l (na zimnym silniku - co podkreślam 50x) to
    > mnie to przekonuje. Nie muszę czytać prac doktorskich by zwykłą
    > interpretacją wyników potwierdzić słuszność wyboru.
    >
    > Jest jeszcze jedna rzecz, którą zaobserwowałem, a która może mieć
    > znaczenie. Na oryginalnym oleju, przy pierwszych kilometrach turbina
    > była słyszalna. Po rozgrzaniu przestawała. Na świeżym oleju jest
    > cicha od początku. Tego nie było na oryginalnym oleju nigdy.
    > Interpretuję to tak, że ma lepsze smarowanie na zimno.

    Jestem bardzo wyczulony na spalanie - lubie wiedziec :)

    Wymiany oleju w busach dokonuje miedyz 30 a 40kkm (zalezy ile po miescie
    a ile po trasie jezdze)

    Komputer sugeruje bardziej po 40kkm.

    Nigdy nie zauwazyłem zadnej roznicy w spalaniu miedzy swiezym olejem a
    takim prawie przed wymiana.
    Podziwiam to ze jestes w stanie zauwazyc roznice w spalaniu na zimnym
    silniku - imo strasznie trudno to ocenic.

    Wczesniej jezdziłem regularnie na castrolu, obecnie na oleju shell. Ten
    drugi wydaje mi sie lepszy ale to bardzo intuicyjna ocena.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 84. Data: 2018-12-09 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Druga rzecz: czy pomiędzy wymianami oleju robisz dolewki (o ile to
    > kontrolujesz w ogóle)?
    >
    > Czy za autem nie ciągnie się czarna chmura szczególnie gdy depniesz?

    400kkm - zero dolewek miedzy wymianami oleju (stan praktycznie sie nie
    zmienia na wskazniku). Wymiany oleju co 30-40kkm.
    Zadnego kopcenia (oczywiście rano jak sa temp od 0 w dół po odpaleniu
    chwile tak, zanim osiagnie jakas minimalna temperature - powiedzmy 2-3
    minuty)
    Turbina nie ruszana od nowosci, absolutnie niesłyszalna.
    Jedyne co robiłem przy silniku to wymiana wtrysków ale podejrzewam ze nie
    była potrzebna :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 85. Data: 2018-12-09 12:51:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > A co to ma wspólnego z zakupem oleju??
    > Może doczytaj o czym jest ten wątek dyskusji zamiast pajacować?

    Tu akurat musze Markowi przyznac racje - ironicznie wskazał ze poprzednik
    wniosł dokładnie tyle samo do dyskusji co on, mowiac o kurtce!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 86. Data: 2018-12-09 13:17:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.12.2018 12:51, Budzik pisze:

    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Tu akurat musze Markowi przyznac racje - ironicznie wskazał ze poprzednik
    > wniosł dokładnie tyle samo do dyskusji co on, mowiac o kurtce!

    Nie baldzo. Przedpiśca przedpiścy dokładnie odpowiedział na tytułowe
    pytanie "gdzie kupujecie olej?" - w hurtowni Mareks w Modlnicy pod
    Krakówkiem. Podmiot liryczny tego wątku nie pytał przy tym "gdzie
    kupujecie kurtki?". Ironia jest dobra , ale u inteligentnego człeka.

  • 87. Data: 2018-12-09 13:53:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 13:00:21 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Tu akurat musze Markowi przyznac racje - ironicznie wskazał ze poprzednik
    > wniosł dokładnie tyle samo do dyskusji co on, mowiac o kurtce!

    Ale przecież dokładnie odpowiedział na pytanie które Marek zadał w tytule wątku.

  • 88. Data: 2018-12-09 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ale przecież dokładnie odpowiedział na pytanie które Marek zadał w
    > tytule wątku.

    Czasami na cb pojawia sie taka dyskusja:
    - jak tam drozka do xxx
    - asfaltowa i czarna jak zwykle.

    Niby tez odpowiedział na pytanie... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"