  • Data: 2003-05-16 16:52:29
    Temat: Re: Blokowanie kol bezprawne ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    > OK, OK. Udajemy że można sobie wybrać z "lewo" i "prawo" ;)
    Chodziło mi o nazwę 'niebezpieczny', a nie 'ostry' :-/

    > Odszczekuję "ustanawia zakaz wyprzedzania", powinno być "ustanawia
    >zakaz wyprzedzania pojazdów silnikowych", z "tyle i tylko tyle"
    Też nie zgadzam się. Znak 'nie ustanawia..', ale 'ostrzega o
    niebezpiecznym zakręcie...'. Dopiero jak podałeś w cytacie ustawa PoRD
    zabrania.... (znaki i ich znaczenie są w rozporządzeniu)

    > Jest znak -> jest zakaz.
    Nie, narazie jest znak, który coś oznacza. Dopiero ustawa PoRD określa
    czyn zabroniony, nakazuje właściwe zachowanie. Natomiast
    niezastosowanie się do znaczenia znaku K.W.

    >"Zmiana kierunku jazdy", widać postanowiłeś się czepiać :), niech
    >ci będzie.
    Wcale się nie czepiam, tylko używaj nazewnictwa zgodnego z ustawą,
    abyśmy wiedzieli dokładnie o co pytasz. Zobacz:
    Najpierw 'kombinujsz' czy zakręcanie za znakiem "uwaga ostry zakręt"
    też jest wykroczeniem. Na moje pytanie 'co to jest "zakręcanie"'
    odpowiadasz 'zmiana kierunku jazdy'. I w sumie nie wiem o co naprawdę
    ci chodzi :-) Oczywiste jest, że na każdym zakręcie zmieniasz kierunek
    jazdy (zgodny z istniejącym łukiem jezdni), więc jak możesz kombinować
    w/s wykroczenia z tego powodu ?

    > Erm... Jak strawnie określić taki przypadek, kiedy przecinają się
    >dwie drogi, a dla *wybranych* pasów ruchu podporządkowanie jest inne
    >niż wg znaków obejmujących "całokształt" ?
    Definicję skrzyżowania znajdziesz w ustawie PoRD i zapewniam cię, że
    nie uzależniono jej od pasów ruchu czy 'całokształtu' ;-D
    Nie oznacza to, że 'wyciągam' nowy temat !

    Artur Golański