  • Data: 2003-05-16 13:07:57
    Temat: Re: Blokowanie kol bezprawne ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 May 2003, Artur Golanski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:
    [...]
    >+ > znak "ostry zakręt" ustanawia jednocześnie zakaz wyprzedzania
    >+ 1. Znów takiego nie ma :-D

    OK, OK. Udajemy że można sobie wybrać z "lewo" i "prawo" ;)

    >+ 2. Nie 'ustanawia niczego jednocześnie', ale np. A-2 "Niebezpieczny
    >+ zakręt w lewo", ostrzega o niebezpiecznym zakręcie w lewo i tylko tyle
    >+ (jeśli chodzi o znak)

    Odszczekuję "ustanawia zakaz wyprzedzania", powinno być "ustanawia
    zakaz wyprzedzania pojazdów silnikowych", z "tyle i tylko tyle"
    się nie zgadzam w sposób oczywisty.
    Jeśli ustawa stanowi:
    ++++
    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    2. na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi,
    ----

    ...to jak na mój gust zdefiniowanie w rozporządzeniu owego znaku (A1...A4)
    i jego użycie określa ustanowienie ww. zakazu w danym miejscu.
    Jest znak -> jest zakaz.

    >+ >Tylko kombinuję czy zakręcanie za znakiem "uwaga ostry zakręt"
    >+ >też jest wykroczeniem :)
    >+ A co to jest "zakręcanie" :-D

    "Zmiana kierunku jazdy", widać postanowiłeś się czepiać :), niech
    ci będzie.

    >+ O Gotfryd, Gotfryd wyrażaj się poprawnie (pamiętam jak kiedyś pisałeś
    >+ o 'podskrzyżowaniach' itp -sądziłem, że to już historia !)

    Erm... Jak strawnie określić taki przypadek, kiedy przecinają się
    dwie drogi, a dla *wybranych* pasów ruchu podporządkowanie jest inne
    niż wg znaków obejmujących "całokształt" ?
    Oczywiście - to jest kilka skrzyżowań. Tylko powiedz to kierowcy który
    przejeżdża w Zabrzu obok Macro :) No i pomijam sprawę "rond"... bo
    co zrobić jeśli przed całością jest znak - a wewnątrz inne (również
    zmianiające podporządkowanie dla każdego... no, czego, jeśli nie
    "skrzyżowania wewnątrz skrzyżowaniu z ruchem okrężnym" ??)

    pozdrowienia, Gotfryd