    From: "Grzech" <e...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Parkowanie na postoju TAXI
    Date: Sun, 24 Dec 2006 13:31:04 +0100

    > 2. Znak D-20 "koniec postoju taksówek" oznacza miejsce, w którym kończy
    > się
    > postój taksówek; jeżeli na postoju taksówek nie umieszczono znaku D-20, to
    > kończy się on w odległości nie większej niż 20 m przed znakiem D-19.
    >
    > Patrz co ciekawego w ust. 2 napisali..., że koniec postoju, gdy nie ma
    > znaku
    > D-20, jest..., uwaga... *przed* znakiem D-19.

    Znak D-20 oznacza miejsce w którym kończy się postój taksówek - w tym
    przypadku to jest zdanie kluczowe. Ponieważ to wszystko, co znajduje się za
    słowem "jeżeli" nie ma miejsca, bo znak D-20 był postawiony. Przepis nie
    mówi wyraźnie, że znak D-20 ustawiany jest jako pierwszy w kolejności - mowa
    jest tylko o tym, że jest domyślnym znakiem jako pierwszy, gdy go nie ma ...
    A co, gdy znak jest ? Jest wtedy ustawiony jako pierwszy w kolejności ? -
    mogę się domyślać, ale czy jeśli wszystkie pozostalę znaki wkasuzją logikę
    odwrotną, to czy można się domyślić odwrotnie ? Czy w ogóle w prawie
    funkcjonuje pojęcie domyślania się ? A jeśli funkcjonuje, to może miałem
    prawo się źle domyślić, bo przepisy do końca nie rozwiązują tej sprawy ...

    P.S. No dobra, prawdopodobnie ten zapis, który przytoczyłeś, sprawi że
    ubędzie mi z kieszeni przynajmniej 100zł, nie jestem tym faktem pocieszony,
    ale durnia będę grał do ostatniej chwili, bo chyba nic innego mi nie
    pozostanie ... Czy swoją fajną argumentacją wygram w sądzie, jak odmówię
    mandatu ? Bo właściwie, to czuję się trochę ofiarą - może ofiarą swojej
    nieuwagi i zbiegu okoliczności - jestem raczej przepisowym kierowcą i
    zdarzyło mi się coś takiego pierwszy raz ...