  • 11. Data: 2018-02-13 01:18:17
    Temat: Re: hysteria spalinowa
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-12 o 21:23, RadoslawF pisze:

    > Smog z Krakowa jest z ogrzewania kamienic a nie spalin samochodowych.

    W Krakowie samochody nie włączają silników, czy spaliny samochodowe są w
    Krakowie czyste i zdrowe?

    > I jest kumulowany przez warunki geograficzne, miasto leży w kotlinie
    > i ciężko je przewietrzyć.

    Tym bardziej istotne jest, aby w mieście nie było źródeł
    zanieczyszczenia powietrza.

  • 12. Data: 2018-02-13 02:17:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-13 o 00:58, Pszemol pisze:

    > Dla dzieci idących na spacer to bez znaczenia skąd ten smog się bierze,
    > ważne jest że trafia do ich płuc i powoduje choroby.

    To nie trzymaj dzieci w zasyfionym mieście skoro sam mieszkasz
    na drugiej półkuli.

    > Nie wiem więc czemu słowo "histeria" się komuś na myśl nasuwa...

    Może dlatego że idiota użył podobnego wyrazu w tytule wątku.
    Właśnie po to by się nasuwało. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-02-13 02:39:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > To nie trzymaj dzieci w zasyfionym mieście skoro sam mieszkasz
    > na drugiej półkuli.

    Co to za bzdury?

    > Może dlatego że idiota użył podobnego wyrazu w tytule wątku.
    > Właśnie po to by się nasuwało. :-)

    Zadowolony z siebie jesteś?
    Bo ja właśnie o tym użyciu tego słowa w tytule przez PiteRa.

  • 14. Data: 2018-02-13 03:24:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszedzie gdzie sa odpowiednie warunki do zycia. Wiele osob ostatnio w Polsce opuscilo
    swoje rodzinne strony w poszukiwaniu lepszych zarobkow. Przy okazji zalapali sie w
    wielu miejscach na swiecie na lepsze powietrze i lepsze zarcie. Czyli da sie wyjechac
    i poszukac lepszego miejsca do zycia.

  • 15. Data: 2018-02-13 08:58:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.02.2018 o 00:58, Pszemol pisze:

    > Jak zwykle, bardzo cenny i przemyślany udział w dyskusji.
    > a ja tu widzę drugie dno. Ja mieszkam w biedniejszej części śląska.
    mieszkania tu chodzą po 1tyś za metr - do lekkiego remontu. czyli za
    50tyś+20 na remont masz fajne mieszkanie z kaloryferami. Centrum naszego
    małego światka to KAtowice. duuuuuże Katowice. Tam mieszkania zaczynają
    się od 2tyś za klitkę, na totalnym zadupiu. Ktoś by pomyślał ze może dla
    tego ze blisko do pracy. nic bardziej mylnego. często do miejsca pracy
    (nawet w katowicach) dojedziesz szybciej z innego miasta. Tymbardziej że
    jak już sie wpakujesz na średnicówkę, autostradę to w parę minut jesteś
    na miejscu.
    jak to się ma do stwierdzenia Zenka? Może dla wielu ludzi Kraków,
    Warszawa Wrocław to taki "stan umysłu". Coś o czym marzyli całe życie,
    albo gdzie żyli i nie potrafią sobie wyobrazić innego miejsca do życia.
    teraz zarabiają np 3 tyś i muszą większość wydac na mieszkanie w centrum
    metropolii, a mogli by zarabiać 2 tyś, i wydawać 500zł na mieszkanie na
    zadupiu. mniej pracy, mniej stresu, mniej smogu.... tylko prestiż żaden.

    ToMasz

  • 16. Data: 2018-02-13 10:09:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Feb 2018 19:51:57 GMT, PiteR

> [...]

    > robią jak pan telewizor powie, że buźka smutna i wozduch zły.
    > Nie wychodzą z domów? Oddychają płytko? A może namioty tlenowe stosują

    Ja ograniczam wychodzenie z domu. Niby mieszkam w lesie, chętnie bym
    pobiegał, ale więcej z tego strat będzie niż pożytku. Dlatego jeśli już, to
    na orbitreku w domu zasuwam. Poza tym nowy dom buduję żeby spierdolić przed
    sąsiadami zadymiaczami do których nie sposób przemówić, i w tym domu
    wentylację mechaniczną z filtrami montuję, bo i tak syfy dolecą. No, będę
    prawie jak Majkel.

    > Widzę w narodzie jakąś wielką mobilizację dożyć emerytury hehe ;)

    Raczej w końcu ludzie zauważyli problem i doszli do wniosku, że paroma
    groszami w kieszeni grzejąc wunglem czy drywnem, albo oszczędzając na
    samochodzie nie warto sobie skracać życia. Niestety nie wszyscy jeszcze
    zmądrzeli.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-02-13 10:14:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Feb 2018 19:59:09 -0000 (UTC), Pszemol

    > Nie wiem skąd u Ciebie taki beztroski, wręcz prześmiewczy ton - w Krakowie
    > smog jest bardzo uciążliwy i nikomu nie jest do śmiechu kto musi w brudnym
    > mieście mieszkać i pracować.

    Co tam Kraków... wczoraj w Otwocku powietrze było tak gęste, akurat żona
    przejeżdżała (która w stosunku do mnie ma na ten temat ogólnie wyrąbane, a
    mimo wszystko to dostrzegła), że nożem można było kroić. Dzisiaj w Wawrze
    wcale nie jest lepiej, a kominy ładują syfy w powietrze pełną parą. MSW
    wydało oświadczenie, że powietrze marnej jakości, żeby ograniczyć
    przebywanie na powietrzu i na tym koniec. W innych bardziej cywilizowanych
    miastach już dawno by ograniczyli spalanie w kominach i ruch samochodów, a
    u nas sobie ostrzeżenia i zalecenia dla niczego winnych ludzi wydają.
    Paranoja.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-02-13 10:49:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    sie w wielu miejscach na swiecie na lepsze powietrze i lepsze zarcie. Czyli da sie
    wyjechac i poszukac lepszego miejsca do zycia.

    Dpfa rżnij, PETem w piecu pal! Amen.

  • 19. Data: 2018-02-13 11:06:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 10:49:54 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Dpfa rżnij, PETem w piecu pal! Amen.

    Z ciekawości- napisz proszę jakie to trujące substancje powstają przy spalaniu PET

  • 20. Data: 2018-02-13 11:11:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 10:49:54 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Dpfa rżnij, PETem w piecu pal! Amen.
    I kolejne pytanie- jak w ubiegłym roku nowego blachosmroda kupowałeś to starego
    poddałeś utylizacji czy może jednak dalej truje u kolejnego właściciela?
    W jaki sposób przyczyniasz się do zmniejszenia smogu w stolycy- ile np. km dziennie
    jeździsz rowerem zamiast blachosmrodem?