  • 21. Data: 2018-02-13 11:11:29
    Temat: Re: hysteria spalinowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > lepsze zarcie.
    A co i gdzie jest lepszego od schabowego z kapustą? :-)
    Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.

    Robert

  • 22. Data: 2018-02-13 11:13:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-13 o 11:06, Kris pisze:

    > Z ciekawości- napisz proszę jakie to trujące substancje powstają przy spalaniu PET

    Dajcie mi człowieka to znajdę na niego paragraf.
    Zastąpić człowieka związkiem chemicznym a paragraf dioksyną. :-)

  • 23. Data: 2018-02-13 11:17:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2018 19:51:57 GMT, PiteR napisał(a):
    > Na całą stronę dymiące kominy, facet w masce pgaz i podpis
    > "dowiedz się jak w łatwy sposób możesz zadbać o bezpieczny dom"
    >
    > Ciekaw jestem mocno czy w Polsce A, ludzie już chodzą w maseczkach i co
    > robią jak pan telewizor powie, że buźka smutna i wozduch zły.
    > Nie wychodzą z domów? Oddychają płytko? A może namioty tlenowe stosują
    > jak Majkel?
    > Widzę w narodzie jakąś wielką mobilizację dożyć emerytury hehe ;)

    Moze po prostu medycyna za dobra, coraz slabsze osobniki sie
    reprodukuja. Astmy, alergie ...

    Ja tam we Wroclawiu tego zlego powietrza nie czuje, ale media grzmia,
    ze smog bardzo duzy.
    http://aqicn.org/map/wroclaw/pl/
    126 - jestesmy w obszarze niezdrowym.

    Za mediami nauczycielki w szkolach, albo mamusie przedszkolakow.
    Rzad tez podkreca atmosfere ... a tak naprawde to sie chyba kar z Unii
    boi.

    I tak sie tylko zastanawiam o co tu chodzi, bo zima bardzo lagodna,
    bylo pare dni zimnych ... w nocy to ho ho, chyba -3 bylo ...
    Moze to kwestia pogody i braku wiatru ?

    J.

  • 24. Data: 2018-02-13 11:25:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-13 o 11:17, J.F. pisze:
    > 126 - jestesmy w obszarze niezdrowym.
    Myślałem, że to prognozowana długość życia w tym obszarze. :-)

    Robert

  • 25. Data: 2018-02-13 11:40:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 11:18:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > I tak sie tylko zastanawiam o co tu chodzi, bo zima bardzo lagodna,
    > bylo pare dni zimnych ... w nocy to ho ho, chyba -3 bylo ...
    > Moze to kwestia pogody i braku wiatru ?

    o że smog powstaje bo ludzie smieciami palą to jest mit wg mnie
    Od lat już w rodzinie segregujemy odpady
    Tego co v\by się spalić dało(pety, inne plastykowe opakowania po produktach
    spożywczych, jakieś kartony po sokach, stare reklamówki, gazetki reklamowe itp.) to
    nazbiera nam się 2czasami 3 worki miesięcznie. Najwięcej tam jest butelek pet pewnie
    ze 30 na miesiąc wyjdzie a ze nie zgniatamy to 3 worki tego powstają.
    Gdybym tym chiał palić w piecu to podejrzewam ze nie wystarczyło by mi na nagrzanie
    jednego zasobnika wody w miesiącu dla mojej rodziny
    Takie 3 worki odpadów spaliłyby się pewnie w poł godziny niespecjalnie nawet
    generując dym z komina
    Dymiące kominy to najczęściej efekt spalanego węgla eko(!!!)groszku czy innych
    eko-wynalazków typu biomasa itp.
    Miał, węgiel, wegiel brunatny, brykiet drzewny, pestki wiśni, owies- to wszystko
    możesz dzisiaj legalnie kupić do spalenia w kotle. I jeśli już to spalanie tego jest
    problemem a nie pet i inne plastyki.
    Jakieś zakazy sprzedaży kotłów stałopalnych mają wejść niedługo.
    Producenci już się przygotowali i nie będą kotłów sprzedawać tylko urządzenia do
    grzania CWU czy jakoś tak.
    Zakazami niewiele zdziałają- lepiej działają dopłaty do mniej smrodzących źródeł
    ciepła
    U nas co roku miasto zwraca 60% kosztów jeśli ktoś smrodziucha wywali i np. gaz
    założy. Rok w rok limity sa wykorzystywane czyli te kilkadziesiąt osób rocznie
    przechodzi na gaz
    Coraz więcej osób które nowe domu\y buduję PC instaluje bo ceny zakupu i montażu
    zrobiły się sensowne w końcu a eksploatacja tania.
    Ale to dla nowych domów- dla starych energożernych to przeważnie sensu nie ma.
    Przy cenie węgla teraz ponad 1000zł/tona porównywalnie zaczyna wychodzić grzanie
    gazem. Tyle że nie każdy ma rure z gazem pod płotem/ na klatce schodowej

  • 26. Data: 2018-02-13 11:48:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Feb 2018 11:17:53 +0100, J.F.

    > Moze po prostu medycyna za dobra, coraz slabsze osobniki sie
    > reprodukuja. Astmy, alergie ...

    Może po prostu niektórzy mają bardziej czuły nos, bardziej rozwinięty mózg
    i logiczne myślenie niż niektóre "słabsze osobniki" i widzą problem zamiast
    go ignorować. ;P

    > Ja tam we Wroclawiu tego zlego powietrza nie czuje,

    Papierosy palisz, w kominku, względnie wynglem w kotle?

    > ale media grzmia, ze smog bardzo duzy.
    > http://aqicn.org/map/wroclaw/pl/
    > 126 - jestesmy w obszarze niezdrowym.

    Nie media, tylko sami ludzie.

    > Za mediami nauczycielki w szkolach, albo mamusie przedszkolakow.
    > Rzad tez podkreca atmosfere ... a tak naprawde to sie chyba
    > kar z Unii boi.

    Tak naprawdę to część z ludzi w końcu przejrzała na oczy, w końcu zaczęto o
    tym problemie powszechnie mówić. Na palanie papierosów gdzie popadnie też
    przez wiele lat było powszechne przyzwolenie, i to niepalący byli z miejsca
    pacyfikowani -- też do czasu.

    > I tak sie tylko zastanawiam o co tu chodzi, bo zima bardzo lagodna,
    > bylo pare dni zimnych ... w nocy to ho ho, chyba -3 bylo ...

    Było w nocy i -10. Ale paradoksalnie im cieplej tym gorzej dla powietrza,
    bo występują gorsze warunki dla pracy kotłów na paliwa stałe, a które są
    główną przyczyną zasyfienia powietrza.

    > Moze to kwestia pogody i braku wiatru ?

    Co to za różnica czego to kwestia? Syf jest, a człowiek już od dawna
    sprytniejszy i nie musi się na przyrodę zdawać żeby osiagnąć określony
    rezultat, czyt. czyste powietrze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-02-13 12:11:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-13 o 10:09, Myjk pisze:
    > Mon, 12 Feb 2018 19:51:57 GMT, PiteR

    > Ja ograniczam wychodzenie z domu. Niby mieszkam w lesie, chętnie bym
    > pobiegał, ale więcej z tego strat będzie niż pożytku. Dlatego jeśli już, to
    > na orbitreku w domu zasuwam. Poza tym nowy dom buduję żeby spierdolić przed
    > sąsiadami zadymiaczami do których nie sposób przemówić, i w tym domu
    > wentylację mechaniczną z filtrami montuję, bo i tak syfy dolecą. No, będę
    > prawie jak Majkel.

    Ciekawi mnie, jakim trzeba być idiotą, żeby o dymiących kominach
    informować i dyskutować na grupie samochodowej?
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 28. Data: 2018-02-13 13:53:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 11:48:13 +0100, Myjk napisał(a):
> [...]
    > i logiczne myślenie niż niektóre "słabsze osobniki" i widzą problem zamiast

    Ale co by nie mowic, "selekcja naturalna" spadla.

    > Papierosy palisz, w kominku, względnie wynglem w kotle?

    Nie.

    > Nie media, tylko sami ludzie.

    Sami ludzie to pewnie tak jak ja - nie zauwazą.
    Przeciez ten smog musial byc kiedys wiekszy.

    Dopiero ustawili mierniki, nadaja w mediach, to mowia "jaki smog".

> [...]
    > przez wiele lat było powszechne przyzwolenie, i to niepalący byli z miejsca

    Jak wszyscy palili ... ale to IMO tez odgornie, w Polsce chyba
    wiekszosc palila, wiec kto te zakazy wprowadzil ? :-)

    > Było w nocy i -10. Ale paradoksalnie im cieplej tym gorzej dla powietrza,
    > bo występują gorsze warunki dla pracy kotłów na paliwa stałe, a które są
    > główną przyczyną zasyfienia powietrza.

    Czyli jesienia powinno byc najgorzej ?

    > Co to za różnica czego to kwestia?

    A moze ta emisja niewielka jest, tylko czasami miasta sa zle
    wentylowane ?

    J.

  • 29. Data: 2018-02-13 14:05:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 02:40:23 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    spożywczych,
    >jakieś kartony po sokach, stare reklamówki, gazetki reklamowe itp.)

    kartony, gazety - papier - celuloza - drewno.

    > to nazbiera nam się 2czasami 3 worki miesięcznie.
    >Najwięcej tam jest butelek pet pewnie ze 30 na miesiąc wyjdzie
    >a ze nie zgniatamy to 3 worki tego powstają.

    No fakt - laczna waga pewnie kolo kg, nawet nie szufelka wegla.
    Na miesiac.

    > Gdybym tym chiał palić w piecu to podejrzewam ze nie wystarczyło by mi na nagrzanie
    jednego zasobnika wody w miesiącu dla mojej rodziny

    Oj, to moze byc kaloryczne, i moze starczyc ... raz na miesiac.

    > Takie 3 worki odpadów spaliłyby się pewnie w poł godziny niespecjalnie nawet
    generując dym z komina

    Ja tam wiem, ze polistyren to niezle kopci przy spalaniu, ale PS w
    codziennym spalaniu malo.
    Polietylen sie spala dosc czysto, ale pachnie przy tym parafiną, wiec
    widac cos tam sie nie spala calkiem. Niekoniecznie szkodliwe to jest.

    PCW/PVC jest wredne, bo jednak chlor zawiera. Ciekaw jestem jak to
    masowo neutralizuja. I czy jest jeszcze masowo uzywane w zyciu
    codziennym?

    A PET to nie wiem ... chyba dosc czyste.

    > Producenci już się przygotowali i nie będą kotłów sprzedawać tylko
    > urządzenia do grzania CWU czy jakoś tak.

    Jeszcze sa zezwolenia na budowe i odbiory.

    > Coraz więcej osób które nowe domu\y buduję PC instaluje bo ceny zakupu i montażu
    zrobiły się sensowne w końcu a eksploatacja tania.
    > Ale to dla nowych domów- dla starych energożernych to przeważnie sensu nie ma.

    Ocieplic zawsze mozna.

    A za 50 lat ... co z tym styropianem zrobic :-)

    > Przy cenie węgla teraz ponad 1000zł/tona porównywalnie zaczyna wychodzić grzanie
    gazem.

    Tyle, ze i gaz moze pojsc w gore.

    J.

  • 30. Data: 2018-02-13 14:25:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 14:06:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jeszcze sa zezwolenia na budowe i odbiory.

    Tu problem jest marginalny
    W nowobudowanych domach przestaje się opłacać stawianie śmieciuch i palenie węglem
    Przy dzisiejszych cenach węgla grzanie gazem wychodzi porównywalnie a jak kto do rury
    z gazem dostępu nie ma to chociażby PC mają już akceptowalne ceny a eksploatacyjne to
    pewnie grzanie PC wychodzi taniej jak grzanie gazem nawet

    > Ocieplic zawsze mozna.

    Ściany docieplić można tanim stosunkowo kosztem ale ucieczka przez niedocieplone
    ściany to marginalna sprawa. Posadzki, i poddaszy użytkowych już tak łatwo nie
    docieplisz. Plus wymiana okien i totalna bardzo kosztowna rozpierdziucha

    > A za 50 lat ... co z tym styropianem zrobic :-)

    Zutylizować;)
    Będa dopłaty dawac jak teraz na eternit

    > Tyle, ze i gaz moze pojsc w gore.

    Węgiel tez więc przejmować się tym nie trzeba
    Na to akurat wpływu nie mamy
    Węgiel w ciągu ostatnich kilku miesięcy zdrożał ok 25%
    Gaz i prąd od kilku ładnych lat trzymają ceny
    3-4 tony węgla trzeba liczyć na ogrzanie średniej wielkości, w miarę przyzwoicie
    ocieplonego domu.