  • 31. Data: 2018-02-13 14:39:58
    Temat: Re: hysteria spalinowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 05:25:11 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Tu problem jest marginalny

    Ale na tym etapie moga chyba odrzucic projekt bez pieca ("nie bede
    ogrzewal"), z piecem na wegiel, czy zaakceptowac np olejowy ... a
    potem wymagac, aby byl.

    > Ściany docieplić można tanim stosunkowo kosztem ale ucieczka przez
    > niedocieplone ściany to marginalna sprawa. Posadzki, i poddaszy
    > użytkowych już tak łatwo nie docieplisz.

    IMO to jednak mozna. Albo ograniczyc uzywanie.

    > Plus wymiana okien i
    > totalna bardzo kosztowna rozpierdziucha

    Ale okna niszczeja, w pewnym momencie i tak trzeba pomyslec o
    wymianie.

    > Zutylizować;)
    > Będa dopłaty dawac jak teraz na eternit

    Elektrownie i cementownie chetnie wezma :-)

    > Węgiel tez więc przejmować się tym nie trzeba
    > Na to akurat wpływu nie mamy
    > Węgiel w ciągu ostatnich kilku miesięcy zdrożał ok 25%
    > Gaz i prąd od kilku ładnych lat trzymają ceny

    Tylko IMO to "naczynia polaczone". Jak sam piszesz - wegiel sie nie
    oplaca ... to IMO znaczy, ze spadnie cena, a wzrosnie na gaz.

    Tylko rzad cos manipuluje przy cenie wegla, a i przy gazie tez.

    J.

  • 32. Data: 2018-02-13 14:51:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-13 o 02:39, Pszemol pisze:
    > "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Co to za bzdury?

    O dzieciach w zasyfionym mieście? Sam napisałeś to teraz nie pytaj
    tylko sobie odpowiedz.

    > Zadowolony z siebie jesteś?

    A ty?

    > Bo ja właśnie o tym użyciu tego słowa w tytule przez PiteRa.

    Pecha masz, jego postu nie widzę a twój już owszem, jako
    rozpoczynający wątek.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-02-13 16:03:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najwiecej w europie biomasy spalaja niemcy. Najczesciej pod postacia pelletu. Jesli
    idzie o pellet to spalanie go jest czyste. Mam piecyk na pellet i wiem co mowie.
    Pelletu nie da sie spalic w zadnym innym palenisku niz dedykowanym do pelletu.
    Plomken w takim palenisku nie rozni sie od plomienia z gazu bo pellet jest
    zgazowywany i spalany jako gaz. Z tony zostanie jeden procent popiolu a nie jak przy
    weglu minimum 15%. Bardzo wysoka sprawnosc piecy i kotlow na pellet powoduje ze do
    atmosfery emitowany jest dwutlenek wegla i w sladowych ilosciach inne substancje.
    Tych innych substancji jest tak malo ze dym nie ma zadnego zapachu
    charakterystycznego przy spalaniu drewna. Zeby w miastach w ktorych jest duzo piecow
    weglowych poprawic powietrze wystarczy je wymienic na piecyki na pellet. Nie dosc ze
    w mieszkaniach przybylo by miejsca to ze wzgledu na trzy razy wieksza sprawnosc
    piecykow na pellet w stosunku do piecow weglowych spadly by dla ludzi koszty
    ogrzewania.

  • 34. Data: 2018-02-13 16:30:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 16:03:39 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie dosc ze w mieszkaniach przybylo by miejsca to ze wzgledu na >trzy razy wieksza
    sprawnosc piecykow na pellet w stosunku do piecow >weglowych spadly by dla ludzi
    koszty ogrzewania.

    Teściu od lat pali w piecu kaflowym bo gazu nie ma
    Ciekawe czy sa na rynku jakieś przystawki ze wstawiasz je zamiast drzwiczek do kaloka
    i grzejesz peletem
    Sa takie przystawki na prąd ale wtedy rachunki zabiją

  • 35. Data: 2018-02-13 17:21:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To niech sie nie bawi w protezy tylko wypierdoli stary piec kaflowy i kupi, zapewne z
    jakas doplata, piecyk na pellet.

  • 36. Data: 2018-02-13 17:42:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > jak Majkel?
    >
    > Widzę w narodzie jakąś wielką mobilizację dożyć emerytury hehe ;)

    http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosci/krakow/a/sm
    og-w-krakowie-dopuszczalne-normy-znacznie-przekroczo
    ne,12929664/?utm_source=facebook&utm_medium=gazeta-k
    rakowska&utm_campaign=smog-krakow

  • 37. Data: 2018-02-13 17:42:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Wszedzie gdzie sa odpowiednie warunki do zycia. Wiele osob ostatnio w
    > Polsce opuscilo swoje rodzinne strony w poszukiwaniu lepszych zarobkow.
    > Przy okazji zalapali sie w wielu miejscach na swiecie na lepsze powietrze
    > i lepsze zarcie. Czyli da sie wyjechac i poszukac lepszego miejsca do zycia.

    A Ty dalej siedzisz tam gdzie siedziałeś i mędrkujesz żyjąc z dorobku
    odziedziczonego od swoich przodków swoim palcem nie kiwnąłeś.... tak to
    bardzo łatwo mędrkować.

  • 38. Data: 2018-02-13 17:50:54
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja tam we Wroclawiu tego zlego powietrza nie czuje, ale media grzmia,
    > ze smog bardzo duzy.
    > http://aqicn.org/map/wroclaw/pl/
    > 126 - jestesmy w obszarze niezdrowym.

    Zastanów się nad wadą zastosowanej tu przez Ciebie "logiki" na przykładzie
    radiacji jonizującej... jej też nie poczujesz nosem.

    > Za mediami nauczycielki w szkolach, albo mamusie przedszkolakow.

    No i dobrze, że Twojej, błędnej logiki nie stosują i nie narażają dzieci na
    smog.

    > Rzad tez podkreca atmosfere ... a tak naprawde to sie chyba kar z Unii
    > boi.
    >
    > I tak sie tylko zastanawiam o co tu chodzi, bo zima bardzo lagodna,
    > bylo pare dni zimnych ... w nocy to ho ho, chyba -3 bylo ...
    > Moze to kwestia pogody i braku wiatru ?

    Chodzi o cząstki stałe w powietrzu. Smog to zlepka dwu słow: smoke i fog,
    czyli dym (cząstki stałe) będące ośrodkami kondensacji pary wodnej (mgła).

  • 39. Data: 2018-02-13 19:20:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To mam szukac gorszego powietrza niz mam? Masz racje ze mi sie przyfarcilo, nigdy sie
    tego nie wstydzilem. Po 1990 jak w Lodzi zdechl przemysl natychmiast zrobilo sie
    czyste powietrze. W Lodzi dzisiaj nie ma jednego czynnego fabrycznego komina. Z 70%
    mieszkan ma centralne ogrzewanie z elektrocieplowni. Lecacy w kamienicy dym z komina
    nalezy do rzadkosci. Do tego Lodz jest na gorce i sa w niej korytarze dla wiatru.
    Przed dziewiecdziesiatym jak lodzianin pojechal za miasto to go leb napierdalal od
    zbyt czystego powietrza. Teraz jak lodzianin pojedzie za miasto to go leb napierdala
    bo powietrze jest duzo gorsze niz w Lodzi.

  • 40. Data: 2018-02-13 19:33:39
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    No nie koloruj aż tak bardzo. Jak kojarzę, to mieszkasz na Rudzie, a tam sporo domów
    ogrzewanych jest w technologii z XIX w. Co czasem czuć i widać gołym okiem.