  • 101. Data: 2018-01-10 16:25:34
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 10 Jan 2018 02:17:21 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Potrafisz to udowodnić jakoś?

    https://autokult.pl/5762,czym-grozi-jazda-na-zbyt-ni
    skich-obrotach

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 102. Data: 2018-01-10 17:01:22
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 18:50, Pszemol pisze:

    > Miało być eins zwei Polizei :-) Czyli vier a nie für :-)

    To jest grupa pl.*
    Ja rozumiem jeszcze coś napisać / zacytować w języku, który się zna, ale
    tak...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 103. Data: 2018-01-10 17:43:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 16:25 <j...@i...pl> pisze:

    > https://autokult.pl/5762,czym-grozi-jazda-na-zbyt-ni
    skich-obrotach

    Wszystko zależy: od silnika (diesel, benzyna, z turbo czy bez), od skrzyni
    (automat czy manualna), od mocy, momentu. Mocniejszy silnik spięty z
    automatem wbija mi wyższy bieg podczas jazdy pod górkę mając jakieś
    1500rpm. Po zmianie biegu mam 1200...

    TG

  • 104. Data: 2018-01-10 17:47:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2018 o 10:45, RadoslawF pisze:

    > Ale w twoim przypadku to szklankę miałeś po zakończeniu tej jazdy
    > "bez oleju", przed rozpoczęciem mogłeś go mieć tyle ile trzeba.
    > Więc nie wiadomo ile naprawdę przejechałeś bez oleju.

    To dokładnie tak samo jak każdy inny - przed miał, po nie miał, nie
    wiadomo;)

    Shrek

  • 105. Data: 2018-01-10 17:59:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-10 o 17:47, Shrek pisze:

    > To dokładnie tak samo jak każdy inny - przed miał, po nie miał, nie
    > wiadomo;)

    Dyskusja o przebiegu bez oleju rozpoczęła się od stwierdzenia
    że "na filmikach z YT". A tam do testów spuszczają olej, przynajmniej
    tyle ile samo zleci. Więc nie prawdą jest że każdy inny "przed miał,
    po nie miał".

    Pozdrawiam

  • 106. Data: 2018-01-10 18:02:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > spięty z automatem wbija mi wyższy bieg podczas jazdy pod górkę mając
    > jakieś 1500rpm. Po zmianie biegu mam 1200...

    Minusem automatu jest że kto inny decyduje na jakich obrotach
    masz jeździć własnym autem. Jest to mocno odczuwalne właśnie
    teraz kiedy firmy z powodu wymagań ekologicznych specjalnie
    zmniejszają obroty silnika.

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2018-01-10 18:05:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 18:02 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Minusem automatu jest że kto inny decyduje na jakich obrotach
    > masz jeździć własnym autem. Jest to mocno odczuwalne właśnie
    > teraz kiedy firmy z powodu wymagań ekologicznych specjalnie
    > zmniejszają obroty silnika.

    Po co mi decydować o obrotach? - chcę przyspieszyć, wciskam gaz - nie ma
    nic bardziej naturalnego.
    Niech się komputer martwi czy da radę "pociągnąć" na szóstce - czy też
    konieczna jest "czwórka".

    TG

  • 108. Data: 2018-01-10 18:48:54
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote:

    > https://autokult.pl/5762,czym-grozi-jazda-na-zbyt-ni
    skich-obrotach

    Miałeś udowodnić, że rekomendacje z komputera skutkują w zbyt niskich
    obrotach.

  • 109. Data: 2018-01-10 18:48:55
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > A jakies poparcie na to co napisales masz. Znalazlem w necie elektryczny
    > klimatyzator samochodowy. Ma silnik i sprezarke. Pobiera 60A. Potrzebny
    > jest samochod z alternatorem z poltora kilowata. Produkcja pradu w
    > samochodzie drogo kosztuje bo wymaga drogiego paliwa i sprawnosci sa
    > niskie. Taki elektryczny klimatyzator o nieduzej mocy chlodniczej
    > spowoduje wzrost zuzycia paliwa minimum o litr na godzine.

    Jak Ci wyszło z 60A w samochodzie półtora kilowata?

    Mi przy 13V jakie przyjmuję średnio w instalacji samochodowej wychodzi
    60*13 daje 780 W.

    Już nie wspominając wcześniejszej wartości 5kW jaką tu parę dni temu
    podałeś...

  • 110. Data: 2018-01-10 18:50:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LEPEK <g...@w...pl> wrote:

    > To jest grupa pl.*
    > Ja rozumiem jeszcze coś napisać / zacytować w języku, który się zna, ale
    > tak...

    :-) a'propos - bon apetit! :-)