  • 161. Data: 2018-01-12 21:53:49
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak jak w drugim lancuchu pokazanym na filmie. Drugi nie ma blaszek. Ale kombinuj
    dalej.

  • 162. Data: 2018-01-13 16:13:05
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 12 Jan 2018 12:53:49 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tak jak w drugim lancuchu pokazanym na filmie. Drugi nie ma blaszek. Ale
    > kombinuj dalej.

    Nie wytrzymam już. Podzielisz się wiedzą w tym temacie? Czy ma to związek
    z tą "mgłą olejową" o której wspominałem, czy to całkiem pudło? A jeśli
    ma - to do czego ta mgła ma służyć, i dlaczego nie każdy łańcuch ma owe
    blaszki?

    Mateusz

  • 163. Data: 2018-01-13 22:02:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiedza po co sa blaszki jest nikomu do niczego nieprzydatna. Bo jak bedziesz wiedzial
    to cos bedziesz mogl zrobic? Nic. W cienkim jest praktycznie wszystko w silniku jak w
    maluchu. Tak samo napedzany rozrzad i zadnych blaszek na lancuchu nie ma. Blaszki to
    rodzaj napinacza, sila odsrodkowa powoduje napiecie lancucha zeby nie grzechotal. Ale
    gowno to dawalo w 126 i w kredensie. Dlatego cienki ma lancuch zrobiony z lepszego
    materialu i blaszek nie ma chociaz jest pelna zgodnosc z rozrzadem do 126p. To z mgla
    jest przy okazji. Taka zasada ze jak wrzucic w kazdy wentylator gowno to go
    rozbryzga.

  • 164. Data: 2018-01-14 12:57:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 13 Jan 2018 13:02:42 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Blaszki to rodzaj napinacza, sila
    > odsrodkowa powoduje napiecie lancucha zeby nie grzechotal.

    To mi ani przez chwilę nie przeszło przez myśl. Faktycznie jest to
    teoretycznie bardzo sensowne, a nawet sprytne. Dzięki za wyjaśnienie!

    Mateusz

  • 165. Data: 2018-01-14 13:17:15
    Od: kokosz1981 <k...@p...fm>

    W dniu 08.01.2018 o 22:57, xyz pisze:

    > Jakieś 0.6-0.7l/h przy włączonej klimie i światłach mijania, radio
    > włączone nie za głośno
    > Manual, 2.0, diesel, nie ma większego znaczenia czy na luzie czy na
    > sprzęgle, z hamulcem czy bez.
    > Daje to jakieś ~10-11,6ml na 1min ON.

    Vectra C 1.9cdti rozgrzana: do 0.5l/h bez klimy i o 0.2-0.3 więcej z klimą

  • 166. Data: 2018-01-14 13:45:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko szkoda ze nie dzialalo.

  • 167. Data: 2018-01-14 22:35:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2018 13:17:15 +0100, kokosz1981 napisał(a):

    > Vectra C 1.9cdti rozgrzana: do 0.5l/h bez klimy i o 0.2-0.3 więcej z klimą

    Moja sie trzyma 1.1.
    To, ze kombi, chyba nie powinno miec znaczenia na postoju ?

    J.

  • 168. Data: 2018-01-21 01:11:34
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 12 Jan 2018 16:54:18 +0100, "Ghost" <n...@d...pl> wrote:

    >Najwyrazniej nie w volvo s40, s60 i audi q5, w kazdym z nich gdy klima musi
    >chodzic, Start_Stop nie ingeruje.

    Dopytałem się "klimatologa" ;)
    Takie sprężarki stosowane są w hybrydach. W autach start-stop się nie
    spotkał, ale nie da sobie ręki uciąc że gdzieś takowa nie jest
    stosowana.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06