  • 91. Data: 2018-01-10 03:17:21
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote:

    > Jak bedziesz jeździł wg wskazań tej pomocy to szybko czeka Ciebie
    > wymiana panewek. To prosta droga do zarżniecia silnika. To ja już wolę
    > go kręcić wyżej, smarowanie chociaż lepsze.

    Potrafisz to udowodnić jakoś?

  • 92. Data: 2018-01-10 03:17:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote:

    > O wyłaczaniu to słyszałem. Ale trzy tryby pracy? Niby jak? Tam nie ma
    > co za bardzo sterować, jest tylko sprzęgło i nic wiecej.

    Jedyne co przychodzi do głowy to impulsowa praca kompresora, jak magnetron
    w mikrofalowce :-) Ale watpie aby to bylo tak zrobione...

  • 93. Data: 2018-01-10 08:09:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Elektryki nie mają kompresora tylko pompę ciepła. A ta służy i do
    > ogrzewania COP i do chłodzenia EFR.

    Ale zasada działania jest taka sama.

    Shrek.

  • 94. Data: 2018-01-10 08:47:22
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "ToMasz" wrote in message news:p30r18$6iu$1@dont-email.me...

> [...]

    Moje 2.2 bez klimy pokazują 1.0-1.2, z klimą 1.3-1.4.

    >nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt, ze
    >pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec albo
    >emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło przez
    >test, dzięki start stopowi.
    >OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    >mniejszym stopniu. podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    >silnikiem i właśnie przestał być ładowany, ale bendix w rozruszniku?
    >łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    >działają.

    Nie wiem, jak to jest realizowane, ale zwróciłem uwagę, że we wszystkich
    samochodach z systemem ss, którymi jeździłem, dźwięk uruchamiania silnika z
    kluczyka jest zupełnie inny, niż przez ss. Uruchomienie przez ss jest dużo
    cichsze i prawie niezauważalne (oczywiście oba przy rozgrzanym silniku).

    --
    Axel

  • 95. Data: 2018-01-10 10:45:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 21:03, Shrek pisze:

    > Na tej zasadzie, to jakieś resztki zawsze gdzieś zostaną. Przy szklance
    > to już pompa nie daje ciśnienie, to i cieknąć końcówka cieknie raczej
    > grawitacyjnie.

    Ale w twoim przypadku to szklankę miałeś po zakończeniu tej jazdy
    "bez oleju", przed rozpoczęciem mogłeś go mieć tyle ile trzeba.
    Więc nie wiadomo ile naprawdę przejechałeś bez oleju.

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2018-01-10 11:11:37
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Sam miałem turbin(k)ę w maluchu, i zdecydowanie przepływało przez nią
    > paliwo!
    >
    > RadoslawF zapewne o tym... :)
    >
    > Mateusz

    no tak, silnik chłodzony powietrzem to faktycznie wysoką temperaturę może
    łapać po wyłączeniu silnika;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 97. Data: 2018-01-10 12:31:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 10 Jan 2018 08:47:22 +0100, Axel wrote:
> [...]
    > silnika z kluczyka jest zupełnie inny, niż przez ss. Uruchomienie przez
    > ss jest dużo cichsze i prawie niezauważalne (oczywiście oba przy

    Nigdy mnie to nie zaintrygowało, ale jak teraz mówisz to faktycznie - w
    moich obu smartach tak było, oraz w obecnej Dacii żony też tak jest: SS
    uruchamia silnik tak, że praktycznie nie słychać odpalania, i trwa to
    jakieś 0.5-1s, zamiast 2-3s jak odpalam z kluczyka.

    Mateusz

  • 98. Data: 2018-01-10 12:45:11
    Od: p...@g...com

    troche teorii

    https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accesso
    ries/motor_and_sytems/start_stop_system/overview_sta
    rt_stop_sytem_1

  • 99. Data: 2018-01-10 13:15:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jakies poparcie na to co napisales masz. Znalazlem w necie elektryczny klimatyzator
    samochodowy. Ma silnik i sprezarke. Pobiera 60A. Potrzebny jest samochod z
    alternatorem z poltora kilowata. Produkcja pradu w samochodzie drogo kosztuje bo
    wymaga drogiego paliwa i sprawnosci sa niskie. Taki elektryczny klimatyzator o
    nieduzej mocy chlodniczej spowoduje wzrost zuzycia paliwa minimum o litr na godzine.

  • 100. Data: 2018-01-10 14:36:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Młodość...

    No cóż, ja już w takim wieku, że odmłodnienie mnie, choćby sarkastyczne,
    cieszy;-)
    Doczytałem, że są takie rozwiazania stosowane. Ciekawe. Przy okazji taki
    płyn powinien się szybciej nagrzewać po rozruchu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa