  • 151. Data: 2018-01-11 19:34:11
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zmyslaj. Lancuch w obudowie nie mial o co zahaczyc a zwlaszcza o srube bo tam
    zadnych srub o ktore moglby zahaczyc nie bylo. To z pogieciem zebow to sam na biegu
    wymysliles czy gdzies slyszales?

  • 152. Data: 2018-01-11 19:50:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    https://youtu.be/rXpdbTEjm88?t=22

    >To z pogieciem zebow to sam na biegu wymysliles czy gdzies slyszales?

    Widzialem. I to w rzeczywistosci, nie na fotce.

    J.

  • 153. Data: 2018-01-12 16:23:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    pokazales wyciagniety lancuch a nie pekniety i zahaczony o jakies sruby. Jeszcze jak
    bys wiedzial po co na lancuchu sa takie male blaszki bylo by super. Ale nie wiesz. To
    co na filmie wyglada jak by ktos zalozyl nowy lancuch na stare kola i dlatego
    wszystko zuzylo sie bardzo szybko.

  • 154. Data: 2018-01-12 16:39:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >blaszki bylo by super. Ale nie wiesz. To co na filmie wyglada jak by
    >ktos zalozyl nowy lancuch na stare kola i dlatego wszystko zuzylo sie

    Film ma pokazac, ze rozne sruby tam sa. A przynajmniej lby widac.

    A te blaszki to faktycznie nie wiem po co ... zeby dzwonilo, jak sie
    wyciagnie ?

    J.

  • 155. Data: 2018-01-12 16:52:38
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    W dniu .01.2018 o 23:04 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    >S-S działa pod pewnymi warunkami - jednym z nich jest zadana temp. w
    >kabinie - jeśli nie może być utrzymana bez działającej sprężarki - system
    >uruchomi silnik. Tak samo jest gdy zachodzi potrzeba wypalenia fap'a/dpf.
    >Gdy temp turbiny jest za wysoka S-S się nie uruchomi. U mnie lampka S-S
    >przybiera kolor pomarańczowy, który oznacza, że nie ma warunków do
    >uruchomienia S-S.

    Dodatkowo, gdy silnik jest zimny - S-S nie zadziala. Ogolnie S-S dziala
    racjonalnie (w kazdym razie w autach ktorymi jezdzilem).

  • 156. Data: 2018-01-12 16:54:18
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    On Mon, 8 Jan 2018 22:04:34 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >W autach z systemem start-stop są inne sprężarki klimatyzacji,
    >napędzane silnikiem elektrycznym. Podobnie jak w hybrydzie. Auto stoi,
    >a klima chłodzi.

    Najwyrazniej nie w volvo s40, s60 i audi q5, w kazdym z nich gdy klima musi
    chodzic, Start_Stop nie ingeruje.

  • 157. Data: 2018-01-12 21:07:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 12 Jan 2018 16:39:19 +0100, J.F. wrote:
    > A te blaszki to faktycznie nie wiem po co ... zeby dzwonilo, jak sie
    > wyciagnie ?

    W mojej biblii 126p pamiętam że coś mi mignęło przy ostatnim przeglądaniu
    o jakimś wytwarzaniu "mgły olejowej", więc może do tego... Ale do czego
    ta mgła miałaby służyć to już dla mnie zagadka.

    Mateusz

  • 158. Data: 2018-01-12 21:12:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 12 Jan 2018 16:52:38 +0100, Ghost wrote:
    > Ogolnie S-S dziala racjonalnie (w kazdym razie w autach ktorymi
    > jezdzilem).

    Ogólnie to się zgadzam, ale problem w tym że SS nie widzi tego co
    kierowca. Jak jeździłem Smartem w poprzednim (miejskim) życiu, to
    wkurzało mnie jak przy dojeżdżaniu do świateł widzę że wskakuje zielone,
    ja hamuję bo auta przede mną jeszcze nie ruszyły, a tu mi SS gasi silnik.
    Ok, odpalenie trwa 0.5s, ale to jednak psychologiczny stres. A w Smartowym
    podręczniku czytałem że gaszenie SS "opłaca się" jak uda się zgasić
    silnik na co najmniej 30s...

    Skończyło się na tym że przy wsiadaniu do auta systematycznie wyłączałem
    SS, coby w stresie nie jechać i nie liczyć w głowie sekund przy każdym
    zatrzymaniu. Szkoda życia.

    Mateusz

  • 159. Data: 2018-01-12 21:22:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Jan 2018 20:07:53 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > W mojej biblii 126p pamiętam że coś mi mignęło przy ostatnim przeglądaniu
    > o jakimś wytwarzaniu "mgły olejowej", więc może do tego... Ale do czego
    > ta mgła miałaby służyć to już dla mnie zagadka.

    Do smarowania lancucha ?

    Bo jak inaczej wprowadzic olej miedzy sworzen a blaszke?

    J.

  • 160. Data: 2018-01-12 21:35:35
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .

    >A w Smartowym
    >podręczniku czytałem że gaszenie SS "opłaca się" jak uda się zgasić
    >silnik na co najmniej 30s...

    Taki start stop byłby absurdalnie dodupny.