  • 11. Data: 2019-10-15 15:02:39
    Temat: Re: jak mierzyć napięcia na malutkich elementach?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli jak cała ma jednakową temperaturę to tak jakby jej nie było.
    >
    > Jeśli tego typu fałszowanie pomiarów miałeś na myśli :)

    bardziej mi chodziło o wpadanie rezystancji tam, gdzie jej być nie powinno.

  • 12. Data: 2019-10-15 16:57:13
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 października 2019 14:12:11 UTC-5 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > nogach scalaczka, którego nóżki mają chyba z ćwierć milimetra szerokości.
    >
    > Ledwo te nóżki widzę, nie mówiąc o przykładaniu sondy. Owszem, niektóre
    > mogę wyśledzić do najbliższych elementów smd czy dyskretnych po
    > ścieżkach i tam sobie zdjąć pomiar...ale nie możliwe, żeby wszyscy tak
    > się pieprzyli...
    >
    > Jak to mierzyć (mnie mówiąc o podpięciu się z sondą oscyloskopową - na
    > duże scalaki to się nadaje jeszcze ale na takie małe gówienka no ni chu chu.
    >
    > A może są narzędzia, istnienia których nieświadom jestem? witki mi opadły.

    Kupic mikroskop usb. I igly sobie do koncowek multimetru przystosowac.

    Jak kupisz sobie zintegrowany to i pomiar na ekranie bedzie.

    Zerknij sobie na sprzet jaki wykorzystuja jutubery, oni sie czesto chwala czego
    uzywaja.

  • 13. Data: 2019-10-15 17:04:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >bardziej mi chodziło o wpadanie rezystancji tam, gdzie jej być nie
    >powinno.

    Dla napiecia nie szkodzi, chyba, ze masz jakis archaiczny miernik.

    A prad ... tak sie nie mierzy.

    J.

  • 14. Data: 2019-10-16 08:16:15
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-10-15 o 16:57, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Jak kupisz sobie zintegrowany to i pomiar na ekranie bedzie.
    >
    > Zerknij sobie na sprzet jaki wykorzystuja jutubery, oni sie czesto chwala czego

    Naszła mnie taka konkluzja.
    Dawniej do mierzenia poboru prądu podczas ładowania akumulatorków
    paluszkowych włożonych do jakiegoś urządzenia np radia tranzystorowego
    używałem prostego myku
    Dwie cienkie blaszki rozdzielone równie cienkim plastikiem
    wkładało się toto pomiędzy dwa akumulatorki włożone do komory i do
    blaszek podłączałem miliamperomierz.
    Zero lutowania kombinowania, można było to nawet wyjąć w trakcie
    ładowania kiedy było potrzebne gdzie indziej.
    Może podobny patent zastosować do nóżek scalaków tylko w skali mikro.
    Coś jak mały płaski śrubokręcik o ostrzu mieszczącym się pomiędzy
    nóżkami rastra 0,5 wykonany z izolatora, ale obie płaskie powierzchnie
    metalizowane. Po włożeniu miedzy nogi, należało by jeszcze wybrać do
    której strony prawej czy lewej ma się dołączyć sonda
    (albo nawet dwa przewody do obu stron)

  • 15. Data: 2019-10-16 12:13:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 08:16, Roman Rogóż pisze:

    > Dwie cienkie blaszki rozdzielone równie cienkim plastikiem

    Ja do tego wykorzystałem dwustronny laminat.
    Nie miałem cieńszego niż 1mm, ale na sprężynkach jest zazwyczaj dość luzu.
    P.G.

  • 16. Data: 2019-10-16 12:16:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-15 o 15:02, sirapacz pisze:

    > bardziej mi chodziło o wpadanie rezystancji tam, gdzie jej być nie powinno.

    Tak myślałem, dlatego uśmieszek.
    Ale jakiej rezystancji wejściowej musiałby być miernik, aby kawałek
    innego niż miedź metalu w obwodzie mógł wpłynąć na wynik.
    P.G.