  • 11. Data: 2015-01-24 16:49:44
    Temat: Re: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Od: szod <b...@a...pl>

    > Nie bardzo. Kupiłem filament LED 4.6W, rzekomo 440lm. Świeci mniej
    > więcej jak klasyczna 25W :( Na dokładkę silny efekt stroboskopowy przy
    > ruszaniu głową a należę do ludzi bardzo tolerancyjnych pod tym
    > względem.
    > Porównanie z 4.9W/460lm Poluxa wypada szokująco źle dla filament LED.

    Żarówki filament kupiłem kilka miesięcy temu i 4W świeci jaśniej niż 8W
    świetlówka kompaktowa. Efektu stroboskopowego nie zauważyłem. Nawet
    celowo teraz pomachałem lampką z tą żarówką przed oczami.

    ---
    Avast.

  • 12. Data: 2015-01-25 02:09:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2015 21:21:16 +0100, ToMasz napisał(a):
    > Wraz z domownikami (żeby nie było że mam oko krzywe) zaczęliśmy
    > porównywać jak świecą różne rodzaje światła. Na telefonie zainstalowałem
    > jakiś luxometr i sprawdzałem jak maszyna "widzi"
    > Normalna świetlówka energooszczędna 21w oświetla nam kuchnie i jest dość
    > jasno. Telefon pokazuje że jakieś 1.5m od niej jest 130 luxów. tańsza
    > taśma (diody na desce, przy suficie w kierunku podłogi) daje troszkę
    > mniej światła a luksomierz twierdzi że jest go 180luxów!

    To trudno zmierzyc.
    Do luksomierza w Samsungu S4 mam zastrzezenia - cos za bardzo
    kierunkowy. Ale mozesz miec lepszy.
    Z tego moze wynikac inny pomiar zrodle rozproszonym.

    Moze lepsze bedzie jakies ogniwo sloneczne i u-amperomierz ?

    Ale to zrodla o roznej kierunkowosci, bez calkowania sie nie sprawdzi
    danych producenta.
    No i nie wiem jaki bedzie efekt - tasma swieci w dol, stoly i blaty
    oswietlone, a sufit nie.

    J.

  • 13. Data: 2015-01-26 23:42:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2015 02:09:05 +0100, J.F. napisał(a):

    > To trudno zmierzyc.
    > Do luksomierza w Samsungu S4 mam zastrzezenia - cos za bardzo
    > kierunkowy. Ale mozesz miec lepszy.

    A propos luksomierza.
    Jest sobie swietlowka kompaktowa 15W. A obok zarowka 100W.
    wlaczam tylko swietlowke, ustawiam telefon tak z 1.5m dalej, pokazuje
    cos 150lx.
    Wlaczam dodatkowo zarowke ... telefon pokazuje 42 lx.
    Reaguje na przysloniecie, zmiejsza wskazanie, ale zwiekszyc nie chce.

    zarowka nawiasem mowiac daje tego swiatla wiecej niz swietlowka.

    J.