  • 21. Data: 2016-10-02 10:09:11
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik
    bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu
    przeciwdziałać lyb przewidzieć?

  • 22. Data: 2016-10-02 10:15:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze:
    > Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik
    bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu
    przeciwdziałać lyb przewidzieć?

    Trzeba zrobić to dobrze.
    Może być ciężko znaleźć fachowca, kiedyś było to normalne,
    dziś łatwiej, taniej i szybciej kupić silnik z jakiegoś rozbitka.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2016-10-02 10:43:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo
    wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden
    krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach
    stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury
    mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy.
    Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc
    sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko
    ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo
    postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz
    tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto
    siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie
    obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik.

  • 24. Data: 2016-10-02 10:57:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Elementy typu cylinder czy wal sa utwardzane powierzchniowo. Im glebiej tym metal
    bardziej miekki. Kiedys fabryczne instrukcje to opisywaly i dla pierwszego szlifu
    bylo to ok 70% nominalnego przebiegu. Dla drugiego ok 50% dla trzeciego 30%.

  • 25. Data: 2016-10-02 11:34:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-01 o 00:18, Lewis pisze:

    > Tylko taki silnik z kredensa miał z 18KM i z 25Nm z cylindra, obecne
    > silniki mają po 70KM i po 100Nm z cylindra :) Taka tam skromna różnica ;)
    > Aczkolwiek zgadzam się że przy obecnej technice i materiałach chcąc
    > można zrobić silnik, który bez problemu przejechałby 300kkm bez
    > najmniejszego zużycia ale to się nie opłaca...

    Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na
    współczesnych dobrych materiałach.

    Nazywa się 1HZ
    Nie mylić z 1Hz ;)

    Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego
    "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;)
    Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie.
    Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim.

    Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie
    spełniają różnych kretyńskich norm :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2016-10-02 11:42:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik.

    Ale sam przed chwilą pisałeś że sworzeń z malucha trzeba było dłuuugo
    piłować szlifierką a w obecnych wozach zwykłym brzeszczotem się tną...
    Więc teraz nikt się nie stara o to by to było trwałe ;)

    Historię o passacie 2.0tdi i wycierającej się zębatce napędu pompy oleju
    słyszałeś? ;)

    Lewis

  • 27. Data: 2016-10-02 11:43:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu

    A pokaż mi teraz mechanika który wie co robi składając silnik ;) A z
    resztą nie tylko składając silnik...

    Lewis

  • 28. Data: 2016-10-02 11:52:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki
    produkowane przed wojna.

  • 29. Data: 2016-10-02 11:52:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom.

    Chodzi o różnicę w wyglądzie panewek: górna względem dolnej.
    Jeśli dolna jest wybita, a górna ładna - to może być kilka przyczyn, jak
    np. zbyt luźno spasowany wał, "kapelusznicza" jazda (notorycznie na zbyt
    niskich obrotach), źle ustawiony zapłon, itd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2016-10-02 11:56:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy
    silniki produkowane przed wojna.

    Zgadza się.
    Ale silnik do pojazdu Heavy Duty miał (i ma, bo nadal produkowany)
    spełniać trzy założenia:
    1/ niezawodność
    2/ niezawodność
    3/ niezawodność

    A brak wysilenia, to jedna z recept. Poza tym to silnik w zasadzie
    wielopaliwowy - oczywiście nie w ścisłym znaczeniu. Może raczej:
    odporny na "dziwne" afrykańskie czy południowo-amerykańskie płyny
    nazywane tam paliwem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam