  • 11. Data: 2016-10-01 00:18:12
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech panewkach i
    smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by teraz silnik ze 125p puscic na
    nowoczesnych olejach to wal bylby do szlifu po pol milionie kilometrow.

    Tylko taki silnik z kredensa miał z 18KM i z 25Nm z cylindra, obecne
    silniki mają po 70KM i po 100Nm z cylindra :) Taka tam skromna różnica ;)
    Aczkolwiek zgadzam się że przy obecnej technice i materiałach chcąc
    można zrobić silnik, który bez problemu przejechałby 300kkm bez
    najmniejszego zużycia ale to się nie opłaca...

    Lewis

  • 12. Data: 2016-10-01 00:35:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom
    nie wierze. Wydobiony jak po dwudziestu latach zawias w bramie. Pytam co jest. A
    znajomu mowi ze teraz takie sworznie robia ze pilka do metalu mozna przeciac jak sie
    ktos uprze. Sworznia z malucha ledwo tarcza szlifierska brala, pilnik czy pilka nie
    robily na nim zadnego wrazenia. W tamtych czasach gdyby nie to ze zworznie byly w
    komplecie z tlokami to przy remoncie mozna bylo stare zakladac. Jak bylem mlody i
    piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo.
    Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na panewkach.

  • 13. Data: 2016-10-01 06:04:19
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Ja nie rozumiem jednego. Ten wal wyglada jak porysowany lecz pod palcem jest jak
    lustro. Nic sie nie wyczuwa gladko. A wydaje mi sie ze takie rysy bylyby wyczuwalne a
    jednak nie. Dlaczego.

  • 14. Data: 2016-10-01 14:23:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Sep 2016 07:55:55 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):

    > http://ifotos.pl/z/arhsaex/
    > http://ifotos.pl/z/arhsane/
    >

    > Cześć
    > Szukam informacji jak wygląda sprawna panewk po przebiegu 100tys?
    > Wszędzie gdzie spojrzę pokazane są panewki przytarte lub wręcz zatarte. Ale
    ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym stanie.
    > Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu

    Na oko moje panewki wyglądają lepiej.
    Ale tu też taka wątpliwość jak na wygląd wpływa to, że zdjęcie zostało
    zrobione z lampą.
    W dotyku raczej powinno być gładkie jak szkło.

    Ogóle to to się chyba nie tyle ogląda, co mierzy wymiary.

    suwem pracy. Jak jest między nimi różnica, to to jest to zużycie.

    Natomiast czy to trzeba robić czy nie - to ze zdjęcia raczej nie ma szans
    odpowiedzieć.

  • 15. Data: 2016-10-01 14:50:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom.

  • 16. Data: 2016-10-01 18:55:02
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na panewkach.

    Po prostu teraz nie opłaca się robić silników które się nie psują, a już
    na pewno nie po 100kkm. A jest to technologicznie możliwe.

    Lewis

  • 17. Data: 2016-10-01 19:49:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oplaca sie robic i sie robi ale nie do tanich samochodow. Producenci maja wszystko
    sprawdzone. Wiedza ile kilometrow robi samochod w kazdej klasie. Dla tanich jest to
    ok 170 tysiecy i ma isc na zlom. Byl kiedys program jak robic zeby caly samochod
    zuzyl sie mniej wiecej po takim samym przebiegu. Rozrzutnoscia jest zrobienie silnika
    na 200 tysiecy a skrzyni biegow na 400 tysiecy.

  • 18. Data: 2016-10-02 00:13:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    zuzyl sie mniej wiecej po takim samym przebiegu. Rozrzutnoscia jest zrobienie silnika
    na 200 tysiecy a skrzyni biegow na 400 tysiecy.

    Wystarczy popatrzeć ile wytrzymują nowe silniki w dużych świeżych wozach
    za gruby hajs typu BMW, Audi, Mercedesach etc. Zerknij sobie na stronę
    gości od wymiensilnik.pl Tam często wrzucają kwiatki najnowszej
    technologii. Rekordzista to chyba ich prywatny bus w którym piec trzeba
    było wymienić po niespełna 20kkm :) A tak to standard 50-150kkm

    Lewis

  • 19. Data: 2016-10-02 01:34:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To trzeba astry kupowac bo one pol miliona kilometrow robia, przynajmniej tak
    niektorzy twierdzili, skodzianki tez sa podobno wytrzymale. Skad wiesz ze oni jak
    jezdzili busem to jak przy kazdym ruszeniu dym spod kol nie poszedl to sie
    zatrzymywali i ruszali jeszcze raz. Z wyjatkiem silnika okretowego jestem w stanie
    zabic kazdy silnik szybciej niz przy przebiegu 20 tysiecy. Strona sie na tablecie nie
    otwiera.

  • 20. Data: 2016-10-02 09:35:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    zabic kazdy silnik szybciej niz przy przebiegu 20 tysiecy. Strona sie na tablecie nie

    Dobra nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać :)

    Lewis