  • 11. Data: 2015-04-28 19:49:47
    Temat: Re: jaka lutownica do gniazda microusb w tablecie
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 23:39, __Maciek pisze:
> [...]
    sb-nokia_3191.jpg

    > Ja lutuję wszystko (przez prawie cały czas z kilkanastu lat pracy w
    > zawodzie) stacją Elwik RT-24 z lutownicą LES-24 60W i wcale nie tym
    > najbardziej ostrym grotem. Sprzęt nie do zaj... - mam ją ze 12-13 lat,
    > lutuję bardzo często i tylko raz miałem awarię

    Ja tez mam Elwika i dział mi wiele lat ale drugiego już nie kupię. Cena
    modelu analogowego to 320 zł, a kolba do niego to prawie 170. No bez
    przesady Weller to nie jest. Powinien mieć raczej ceny salomona do
    którego kolbę można kupić za 40 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2015-04-28 20:27:14
    Od: s...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

    > Ja tez mam Elwika i dział mi wiele lat ale drugiego już nie kupię. Cena
    > modelu analogowego to 320 zł, a kolba do niego to prawie 170. No bez
    > przesady Weller to nie jest.

    A w czym ten podstawowy weller jest lepszy?

    > Powinien mieć raczej ceny salomona do
    > którego kolbę można kupić za 40 zł.

    Nie, nie powinien. Cenę ustala producent a weryfikuje rynek.
    Elwik pcha większość produkcji do ruskich.

    Rączkę do elwika kupiłem za 140 czy 145 zł, do peace kosztuje 500zł.

  • 13. Data: 2015-04-28 21:37:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 20:27, s...@g...com pisze:

    > A w czym ten podstawowy weller jest lepszy?

    Nie ma mocowania grota na kretyńską sprężynkę.

    > Nie, nie powinien. Cenę ustala producent a weryfikuje rynek.

    No więc ja jako element rynku zweryfikowałem tę cenę i jeśli mi padnie
    koba to na pewno nie kupię drugiej na zmianę tylko kupię stację innej firmy.

    > Elwik pcha większość produkcji do ruskich.

    To jakiś szczególny argument za?

    > Rączkę do elwika kupiłem za 140 czy 145 zł, do peace kosztuje 500zł.

    Może Pace? Ale to już inny segment. Stacje od 1200 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2015-04-28 21:51:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 28 Apr 2015 18:40:33 +0200 Jawi <g...@p...fm> napisał:

    >taka cena u producenta?

    O ile dobrze pamiętam to taka. Ale już dość dawno (parę lat) grotów
    nie kupowałem, bo w pewnym momencie zrobiłem sobie zapas i jeszcze
    mam. Może ceny się zmieniły, nie wiem.

  • 15. Data: 2015-04-28 21:58:05
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 28 Apr 2015 21:37:24 +0200 Mario <m...@...pl> napisał:

    >Nie ma mocowania grota na kretyńską sprężynkę.

    Przecież to jest bardzo dobry, szybki system. Do cięższych lutowań mam
    zużyty grot, który nie ma już tej węższej części. Zmiana grota to
    chwila - wyłączam stację, szczypcami łapię sprężynkę, zdejmuję grot,
    odkładam do metalowego pudełka żeby nic nie stopił, zakładam drugi,
    zapinam sprężynkę i włączam stację - cała operacja to dosłownie
    chwila.

  • 16. Data: 2015-04-28 22:03:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 28 Apr 2015 11:27:14 -0700 (PDT) s...@g...com napisał:

    >A w czym ten podstawowy weller jest lepszy?

    No właśnie. Raczej w niczym, a w dodatku kupując to wspierasz firmę
    zagraniczną zamiast polskiej i nie dostaniesz do niego części
    zamiennych.

    >Nie, nie powinien. Cenę ustala producent a weryfikuje rynek.
    >Elwik pcha większość produkcji do ruskich.
    >
    >Rączkę do elwika kupiłem za 140 czy 145 zł, do peace kosztuje 500zł.

    Parę lat temu, kolba do Elwika kosztowała jakieś 120zł (u producenta).
    Sama grzałka chyba z połowę tego.

  • 17. Data: 2015-04-28 22:51:58
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 21:58, __Maciek pisze:

    > Przecież to jest bardzo dobry, szybki system.

    Tylko że czasami odpina się grot przy wyjmowaniu rączki z podstawki.
    Muszę długą lutownicą wygrzebywać gorący grot z wnętrza podstawki i
    zakładać na grzałkę. Wkurzające.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2015-04-28 23:08:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 22:03, __Maciek pisze:

    > No właśnie. Raczej w niczym, a w dodatku kupując to wspierasz firmę
    > zagraniczną zamiast polskiej i nie dostaniesz do niego części
    > zamiennych.

    Jakich części? Do Elwika możesz dostać groty i ewentualnie kolbę.Do
    Wellera dokupisz oprócz tego grzałkę i inne elementy.

    > Parę lat temu, kolba do Elwika kosztowała jakieś 120zł (u producenta).
    > Sama grzałka chyba z połowę tego.

    Właśnie jak szukałem z rok temu to znajdowałem cenę 160-170 zł co wydaje
    mi się przesadzone.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2015-04-28 23:25:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    __Maciek pisze:

    > Do demontażu tak. Do montażu lutownica.

    Do obu operacji

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 20. Data: 2015-04-28 23:28:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    __Maciek pisze:

    > Dodam jeszcze, że warto brać takiego hotaira, który wentylator
    > pompujący powietrze ma w kolbie a nie w stacji (właśnie to pierwsze
    > rozwiązanie ma wspomniany 858D). Dzięki temu pomiędzy stacją a kolbą
    > jest tylko przewód, a nie przewód+rura - zestaw grubszy, mniej
    > elastyczny od samego przewodu.

    Za to jest to cięższe, wibruje i brzęczy przy samej głowie, ale do
    zrobienia czegoś raz na ruski rok może być.