  • 111. Data: 2018-11-25 17:14:28
    Temat: Re: jaki prostownik
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Napisałem dokładnie tak:
    >
    > "No i dobrze. Współczesne prostowniki nie są przeznaczone do ładowania
    > padaki. Ale jak ktoś lubi lub musi korzystać z padniętych akumulatorów,
    > to najprostsze rozwiązanie jest podane wyżej. Na bazarze można kupić
    > mały prostownik do tego celu - "rozruchu" padaki - już za 20-30 zł."
    >
    > Poproś kogoś, by Ci wytłumaczył, co w przytoczonym tekście poeta miał
    > na myśli, bo mnie się nie chce. Dodam tylko, że mam taki prostownik
    > z Lidla (z wyświetlaczem) i ładuje/podładowuje mi akumulator aż miło.
    > Ale ja nie mam padaki, tylko zdrowy akumulator.

    Zdrowy akumulator na ogół nie potrzebuje ładowania. A jak potrzebuje to
    idąc dalej za twoją argumentacją należy kupić zupełnie niedziałający
    prostownik i naprawić alternator.

    Pytający pytał co kupic, więc mu odradziłem kupowanie prostaownika
    (synonim słowa ładowarka) który ładuje akumulator tylko wtedy, gdy jest
    on naładowany.

    > Krótko mówiąc: jeśli
    > ktoś doprowadził do całkowitego rozładowania akumulatora - czyli
    > w praktyce do jego zasiarczenia - to niech do próby rewitalizacji
    > takiego akumulatora nie bierze automatu z Lidla za 50 zł, bo te
    > prostowniki nie do tego służą.

    I własnie o tym pisałem - to gówno do niczego się nie nadaje, oprócz
    ładowania jak nie jest ono potrzebne. Tylko nie wiem czemu twierdzisz,
    że to bardzo dobrze, że do dostajesz sprzęt który do niczego nie służy.

    Shrek

  • 112. Data: 2018-11-25 18:46:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.11.2018 17:14, Shrek pisze:

    > Zdrowy akumulator na ogół nie potrzebuje ładowania. A jak potrzebuje to idąc dalej
    > za twoją argumentacją należy kupić zupełnie niedziałający prostownik i naprawić
    > alternator.

    I zdrowy akumulator potrzebuje doładowania, gdy pobieramy z niego więcej prądu,
    niż dostarczamy z alternatora. Dzieje się tak np. przy jeździe na krótkich
    odcinkach z wielokrotnym uruchomianiem auta, albo gdy jeździ się autem tylko
    w niedzielę do kościoła w sąsiedniej wsi a przez resztę czasu samochód stoi
    w stodole. Wtedy prostownik z Lidla za 50 zł jak znalazł.

    > I własnie o tym pisałem - to gówno do niczego się nie nadaje, oprócz ładowania jak
    > nie jest ono potrzebne. Tylko nie wiem czemu twierdzisz, że to bardzo dobrze, że
    > do dostajesz sprzęt który do niczego nie służy.

    Jeśli pod pojęciem "do niczego" masz na myśli - "do akumulatorowych trupów",
    to się z Tobą zgodzę: do ładowania nieżywych akumulatorów lidlowski prostownik
    się nie nadaje. Do żywych akumulatorów - nawet półżywych, to "gówno" polecam
    jak najbardziej.

  • 113. Data: 2018-11-25 18:58:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 15:36, collie pisze:

> [...]
    > z Lidla (z wyświetlaczem) i ładuje/podładowuje mi akumulator aż miło.
    > Ale ja nie mam padaki, tylko zdrowy akumulator.

    To po co go ładujesz???

> [...]
    > w praktyce do jego zasiarczenia - to niech do próby rewitalizacji
    > takiego akumulatora nie bierze automatu z Lidla za 50 zł, bo te

    Wiesz dlaczego nadal jeżdżę na tym akumulatorze co to kilka miesięcy
    temu rozładował mi się z 4 razy? Bo go NAŁADOWAŁEM. Jakbym zdał się na
    twoje opinie i to lidlowe g..o to miałbym już 4 sprawne akumulatory,
    których to g..o nie umie tylko naładować.

    > Obecnie sprzedawane w Lidlu prostowniki
    > za 199 zł podobno mają funkcję "rozruchu" padaki, tak przynajmniej
    > wynika z opisu na pudełku.

    I teraz pomyśl, tamten prostownik też mierzy napięcie, reguluje prąd,
    nie umie tylko podjąć ładowania zbyt rozładowanego akumulatora. Ale
    można mu na chwilę wpiąć drugi akumulator i już po problemie. Ot g..o!

  • 114. Data: 2018-11-25 19:29:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 15:27:20 +0100, kk napisał(a):

    > A co? Rozładował się i co dalej?

    I dalej trzeba zdiagnozowac dlaczego sie rozladowal.

    > Można mieć drugi akumulator, którym wystartuje ładowarkę :-)

    Chyba nie pomoze.
    Tzn pomoze, jak podlaczysz aku razem i do tego ladowarke.
    Ale to niewygodne ...

    J.

  • 115. Data: 2018-11-25 19:34:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-19 o 12:21, J.F. pisze:

    > Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)
    >
    > J.

    Uranem?
    Wszystko inne lżejsze od ołowiu.

  • 116. Data: 2018-11-25 20:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 19:34:39 +0100, t-1 napisał(a):

    > Uranem?
    > Wszystko inne lżejsze od ołowiu.

    Szklem.

    Szklo lekkie w porownanu do olowiu, ale ciezsze niz powietrze.

    J.

  • 117. Data: 2018-11-25 20:46:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2018 o 18:46, collie pisze:

> [...]
    > tylko
    > w niedzielę do kościoła w sąsiedniej wsi a przez resztę czasu samochód stoi

    Nie, nie dzieje się. Start silnika to dajmy na to 100A przez 2 sekundy.
    Alternator powinien spokojnie mieć rezerwy z 10A. Zakładając 50%
    sprawność układu potrzebuje 20 sekund, żeby odzyskać co stracił na
    rozruch. Musiałby być bardzo blisko ten kościół. Tak ze 10 metrów.

    Przy sprawnym samochodzie prostownik nie powinien być cio potrzebny
    praktycznie nigdy. No chyba że nie wyłączysz świateł, ale wtedy doktryna
    ci nie pozwala użyć prostownika - trzeba kupić nowy akumulatora albo
    samochód.

> [...]
    > prostownik
    > się nie nadaje. Do żywych akumulatorów - nawet półżywych, to "gówno"

    Jeszcze raz - jak masz naładowanuy akumulator to nei potrzebujesz
    prostownika.

    Shrek

  • 118. Data: 2018-11-25 22:08:31
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 19:29, J.F. pisze:

    > I dalej trzeba zdiagnozowac dlaczego sie rozladowal.

    Co chcesz diagnozować? Może się zablokował siłownik, może radio nie
    wyłączyło, tracker zawiesił, cokolwiek.

    > Chyba nie pomoze.
    > Tzn pomoze, jak podlaczysz aku razem i do tego ladowarke.
    > Ale to niewygodne ...

    No nie jest to normalne, ale działa.

  • 119. Data: 2018-11-26 11:15:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup

    >Co chcesz diagnozować? Może się zablokował siłownik, może radio nie
    >wyłączyło, tracker zawiesił, cokolwiek.

    To trzeba znalezc to cokolwiek, bo jak ma co tydzien rozladowywac aku,
    to on szybko zdechnie.

    Ale owszem, prostownik przydatna rzecz. Nawet jesli tylko raz na pare
    lat potrzebny.
    Gorzej, jesli trzeba dwa, bo jeden dobrze konczy, a drugi musi dobrze
    rozpoczac :-)

    >No nie jest to normalne, ale działa.

    Moze i dziala, ale trzeba miec pod reka drugi aku i zestaw kabli.

    To juz chyba lepiej sobie budzik ustawic, zeby zwykly prostownik
    wylaczyc po paru godzinach :-)

    Albo poczekac pare lat - kiedys Lidl dojdzie, ze to glupie, i wypusci
    lepszy.
    Juz wypuscil (chyba), ale drogi :-)

    J.

  • 120. Data: 2018-11-26 11:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie, nie dzieje się. Start silnika to dajmy na to 100A przez 2
    >sekundy.

    Chyba ze diesel, wtedy 50A przez 5s + 200A przez 3s.

    >Alternator powinien spokojnie mieć rezerwy z 10A.

    Niekoniecznie z wlaczonymi swiatlami, dmuchawa, grzaniem szyb i fotela

    >Przy sprawnym samochodzie prostownik nie powinien być cio potrzebny
    >praktycznie nigdy. No chyba że nie wyłączysz świateł, ale wtedy
    >doktryna

    Albo auto sie zepsuje ..

    >Jeszcze raz - jak masz naładowanuy akumulator to nei potrzebujesz
    >prostownika.

    Ale bywa, ze np lampka nie zgasnie i akumulator jeszcze troche
    napiecia ma ...

    J.