  • 131. Data: 2018-11-27 20:34:22
    Temat: Re: jaki prostownik
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 20:39, J.F. pisze:

    > Szklem.
    >
    > Szklo lekkie w porownanu do olowiu, ale ciezsze niz powietrze.
    >
    > J.

    Gdzie znajdziesz w akumulatorze powietrze?
    Ew. przy wlewie w klasycznych, gdzie niczym go zastąpić nie można.
    A szkło w postaci mat nasiąkniętych elektrolitem jest ponoć lepsze od
    technologii żelowej.
    http://akumulatory-agm.net.pl/absorbujaca-mata-szkla
    na-w-akumulatorach/

  • 132. Data: 2018-11-27 20:34:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 20:23, J.F. pisze:

    > Moj ma automatyczne rozpoznawanie 6/12V, wiec powinien zaczac.

    Lidlowy nie zaczynał.

    > No nie - normalny przeladuje.

    Nie ma fundamentalnych powodów dla których nie możnaby tego zrobić
    prostownikiem automatycznym.

    > Biedronka ... to pewnie niedrogi.
    >
    > Ale po co komu takie g*, ktore rozladowanego akumulatora nie naladuje ? :-)

    No właśnie naładował - taki co miał 6,5. Muszę sprawdzić, ale chyba mam
    na balkonie totalną padakę od moto. Jeśli kogoś interesuje, to mogę
    pożyczyć ten z linka i sprawdzić.

    Shrek

  • 133. Data: 2018-11-27 22:03:05
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-27 o 19:12, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Normalny też się nadaje. To żadna zaleta;)

    > Nieprawda - kumpel ma automat i ładuje od zera - a konkretnie od 6,5V.

    Jeszcze raz, zrobienie ładowarki ładującej całkowicie rozładoiwane
    akumulatory nie jest żadnym problemem technicznym. Pytanie czemu
    producenci robią ładowarki, które wymagają niecałkiem rozładowanych.

  • 134. Data: 2018-11-27 22:08:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-27 o 18:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Mam taka ladowarke.
    > Ale ze mam tez inne, to nie widze potrzeby rozkrecania :-)

    To kto miał to zrobić? Ja? Ja nie chcę naprawiać czyjejś ładowarki. Jak
    już to swoją zrobię. No ale mi się nie chce, chyba z tego wszystkiego
    wolałbym kupić.

  • 135. Data: 2018-11-27 22:13:26
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-27 o 19:18, Shrek pisze:

    > W sumie to jakbym kupił drugi normalny to ten bym wypieprzył. Pytanie co
    > właściewie kierowało konstruktorami tego gówna, skoro wystarczy na
    > chwilę podpiąć równolegle naładowany i dalej już idzie z górki, więc
    > fundamentalnych przeszkód nie ma.

    Taka ciekawostka. Jeździłem sobie na jednym akumulatorze, ale że jak
    przyszła zima to 3 dni tylko trzymał to nowy kupiłem. I tak sobie kiedyś
    podłączyłem to g..o by doładować. Jak podłączyłem tak akumulatora nie da
    się już naładować. Zwarcie się zrobiło, gorący cały był. Wcześniej
    ładowałem normalną ładowarką i nie rozładowywał się.

  • 136. Data: 2018-11-28 02:15:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2018 20:34:22 +0100, t-1 napisał(a):

    > Gdzie znajdziesz w akumulatorze powietrze?
    > Ew. przy wlewie w klasycznych, gdzie niczym go zastąpić nie można.

    Jak Chinczyk da mniejsze plyty lub mniej plyt, to powietrza jest sporo
    :-)

    Co chyba zreszta dotyczy tez uczciwych produktow - pojemnosc mala, a
    skrzynka standardowa. Albo pojemnosc duza, np 70Ah, a rozmiary dwa.
    To co jest w wiekszej skrzynce ?

    > A szkło w postaci mat nasiąkniętych elektrolitem jest ponoć lepsze od
    > technologii żelowej.

    Mowie o zwyklych kawalkach szyby.

    Ludzie sie nauczyli ze Chinczycy (i nie tylko) oszukuja, ze mozna
    poznac po wadze, to Chinczycy powiekszaja wage.

    nie moge juz odszukac tego przykladu, ale patrz inne
    https://www.youtube.com/watch?v=goCQ6qy0V7w

    a niektorzy nawet piasku zaluja
    https://www.youtube.com/watch?v=q93_bTuO0Ec

    J.

  • 137. Data: 2018-11-28 13:41:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >akumulatora nie da się już naładować. Zwarcie się zrobiło, gorący
    >cały był. Wcześniej ładowałem normalną ładowarką i nie rozładowywał

    Ale raczej watpie, zeby to byla wina ladowarki.
    Raczej aku byl juz na wykonczeniu (o czym najlepiej swiadcza te 3
    dni), i przypadek zadecydowal ze wlasnie wtedy padl.

    J.

  • 138. Data: 2018-12-01 03:11:03
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Ale raczej watpie, zeby to byla wina ladowarki.
    > Raczej aku byl juz na wykonczeniu (o czym najlepiej swiadcza te 3 dni),
    > i przypadek zadecydowal ze wlasnie wtedy padl.

    Nie bardzo. Miał małą pojemność, na stole trzymał napięcie bardzo długo,
    dopiero podłączenie pod tę ładowarkę go wykończyło. Ona cośtam kombinuje
    z prądem ładowania być może by odsiarczyć, ale to nie tłumaczy czemu
    rozładowanych nie umie naładować. Albo tłumaczy, w końcu się od tego
    zepsuł jakby.

  • 139. Data: 2018-12-06 13:18:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:psq933$5fu$2@node2.news.atman.pl...

    > Akurat mój bosch i to z górnej półki raczej słabo to znosił. Zresztą -
    > bosch jako taki akumulatorów raczej nie robi tylko to zleca. Kiedyś
    > kupiłem samochód, pod czterech latach padła Varta - okazało się że miała
    > 12 lat. Teraz mam Nordstara - polska produkcja nie wiadomo czemu pod
    > dziwną nazwą. Bardzo chwalę - kosztował grosze i działa dłużej od padaki
    > boscha.

    Widać te sprzedawane w USA są lepsze... albo mi się trafił dobry egzemplarz.

  • 140. Data: 2018-12-06 13:20:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nadal sie dzieje cos z plytami, ale naladowac sie jeszcze naladuje.
    > Ale czy na dlugo starczy ...
    >
    > Ogolnie akumulatory olowiowe "rozruchowe" nie lubia glebokiego
    > wyladowania.

    To się nazywa zasiarczanienie, czyli pokrycie płyt nieprzewodzącą
    warstwą siarczków ołowiu - najwyraźniej nowsze aku to lepiej znoszą
    bo wielokrotnie byłem świadkiem aku rozładowanego do zera
    (2x w Acurze i >3 razy w Passacie) i nie ma żadnych widocznych
    problemów, mimo braku jakichkolwiek działań regeneracyjnych:
    ot, odpalenie auta na kable i jedziemy ładując alternatorem i już.