  • 11. Data: 2016-05-22 11:48:18
    Temat: Re: jazda po łuku
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-05-22 11:06, Tomasz Pyra wrote:
    > Ktoś kto nie potrafi wycelować samochodem między słupki na prawdę nie
    > powinien wyjechać do ruchu.

    teoretycznie

    w praktyce szansa na cofanie kiedykolwiek pomiedzy ustawionymi co 3-4
    metry slupkami na pustym placu jest przyzerowa

    a podczas cofania w prawdziwym zyciu mozna sobie ustawic lusterka w
    sensowniejszy sposob a zazwyczaj cofa sie pomiedzy czyms wyzszym niz
    linie na asfalcie

    jest naprawde sporo rzeczy istotniejszych dla bezpieczenstwa ruchu niz
    trening cofania w kompletnie nierzeczywistych warunkach

  • 12. Data: 2016-05-22 12:27:35
    Od: <7...@8...122735.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    <https://youtu.be/S0RbVxvi5Qc?t=15>

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2016-05-22 13:37:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Obserwować przez tylną szybę i lusterka trzeba tylko na kat B i
    > B1. Na C, C1 i D1 trzeba obserwować przez lusterka.
    > A na T, D, i wszystkie +E w ogóle nie trzeba obserwować :)

    :)

    https://youtu.be/Z1aiFs3AUBE?t=37s

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 14. Data: 2016-05-22 14:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 May 2016 11:06:49 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > przyczepą.
    > Ktoś kto nie potrafi wycelować samochodem między słupki na prawdę nie

    W ruchu jezdzi sie do przodu, nie do tylu :-)

    Poza tym jak widac oblac mozna pieknie celujac, ale na lusterka.

    J.

  • 15. Data: 2016-05-22 15:06:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 May 2016 11:48:18 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > teoretycznie
    >
    > w praktyce szansa na cofanie kiedykolwiek pomiedzy ustawionymi co 3-4
    > metry slupkami na pustym placu jest przyzerowa

    W praktyce będą ustawione ciaśniej i nie będą tyczkami, a samochodami
    których narożników nie widać tak dobrze jak na placu.

    > a podczas cofania w prawdziwym zyciu mozna sobie ustawic lusterka w
    > sensowniejszy sposob a zazwyczaj cofa sie pomiedzy czyms wyzszym niz
    > linie na asfalcie

    No ale na egzaminie te linie to już takie tylko żeby nie było wątpliwości
    że kursant stracił kontrolę nad pojazdem.
    Jeździ się między wysokimi tyczkami które widać przez szyby - w
    rzeczywistym ruchu jest dużo trudniej.

    > jest naprawde sporo rzeczy istotniejszych dla bezpieczenstwa ruchu niz
    > trening cofania w kompletnie nierzeczywistych warunkach

    To na pewno, jednak osoba która nie panuje nad pojazdem przy 5km/h nie ma
    szans opanować go przy wyższej prędkości.
    To co sprawdza plac to nawet nie umiejętność parkowania, a stwierdzenie
    pewnych intelektualnych predyspozycji polegających na tym że jest sobie
    samochód, ma jakoś tam skręcone koła i jedzie w przód/tył. I pytanie czy
    kierujący jest w stanie przewidzieć co się będzie z samochodem działo.

  • 16. Data: 2016-05-22 15:13:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 May 2016 11:32:19 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > I zawsze trafiasz idealnie, bez cofnięć i poprawek?

    Oj tam od razu idealnie z 1-2cm odchylenia od osi miejsca parkingowego
    czasami mi się zdarza :)

  • 17. Data: 2016-05-22 16:42:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-22 o 15:13, Tomasz Pyra pisze:

    > Oj tam od razu idealnie z 1-2cm odchylenia od osi miejsca parkingowego
    > czasami mi się zdarza :)

    No ciekawe, ciekawe. Wnioskuję zatem, że jeździsz bardzo mało.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2016-05-22 17:27:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 May 2016 11:32:19 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > I zawsze trafiasz idealnie, bez cofnięć i poprawek?

    I to cofając z dwiema przyczepami na raz.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-05-22 22:59:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 May 2016 16:42:24 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No ciekawe, ciekawe. Wnioskuję zatem, że jeździsz bardzo mało.

    Albo po prostu wiem w którą stronę kręcić kierownicą, żeby samochód
    pojechał tam gdzie chcę? :)

    Plac manewrowy na egzaminie to abecadło.
    Kursant na kilka-kilkanaście godzin na kursie żeby opanować kilka banalnych
    i sformalizowanych manewrów.
    To nie jest nawet coś co ma się przydawać, a po prostu sprawdzić czy ktoś
    posiada to absolutne minimum umiejętności. Czy rozumie w którą stronę
    pojedzie samochód mając skręcone koła i jadąc tyłem.
    Jak tabliczka mnożenia na maturze.

  • 20. Data: 2016-05-22 23:17:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > I to cofając z dwiema przyczepami na raz.

    Dwiema przyczepami na raz (2 osiowa każda) to pewien rolnik traktorem
    podjechał pod myjkę. Wycofał tyłem z zakrętem 90 stopni, za pierwszym
    razem. Mnie kopara do teraz wisi :) Jedną mam spory problem i zazwyczaj
    się nie udaje.

    Miłego.
    Irek.N.