  • 31. Data: 2017-02-26 18:40:56
    Temat: Re: kabelkologia
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Bo mają zbliżony poziom ignorancji oraz IQ do większości sprzedawców w
    > dziale gsm - a może raczej wyrównany z klientami.

    Jesteś pewny ?
    Ja uważam że większy, bo nawet jeśli kłamią to skutecznie wyróżniają
    się z masy pozostałych sprzedawców. A o to chodzi w marketingu.

    > Mają na myśli obudowę. Rezystancja na metr dlugośc jest najniższa ze

    Pytanie było obudowę czego masz na myśli ?
    Bo kabel ma oplot nylonowy a nie aluminiowy. :-)

    > znanych mi kabli (w tym firmowych HTC, Samsung, Nokia). Konkurencyjny
    > jest tylko kupiony 5 miesięcy temu w Netto plaski kabel w barwach
    > maskujących (różowe ciapki) który wygrywa, ale nie można go kupić bo to
    > towar z gatunku był i znikł.

    W mieszkaniu masz instalacje elektryczną aluminiową a nie miedzianą.
    Bo jest tańsza. Jest możliwe że ktoś przenosi te rozwiązania na
    kabelki do telefonów i tabletów. Liczy się każdy cent.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2017-02-26 18:59:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-26 18:40, RadoslawF wrote:
    > Jesteś pewny ?
    > Ja uważam że większy, bo nawet jeśli kłamią to skutecznie wyróżniają
    > się z masy pozostałych sprzedawców. A o to chodzi w marketingu.

    Nie wiem, ale statystycznie kiedy kupuje w dziale gsm jestem oszukiwany
    najczęsciej. Ładowarka 3A ktora daje masks 0.5A. Kabel 2m który ma 1.5m.
    Bateria 2200mAh która ma 1200mAh. Powerbank o co najmniej zero za duży.
    5 calowy ekran o rozmiarze 4 cali. No i oczywiscie tysiące sprawdzonych
    i działających telefonów ktore sie nie właczą bo wyłowiono je z kibla.
    Prawdę mówiąc nie spotkalem się z takim zagęszczeniem oszustów w innych
    działach. Z obserwacji OLXowych wychodzi że wiekszość sprzedawców i
    kupujących z tej okolicy zaczyna rozmowę od frazy "K*rwa, no, co k*rwa".
    Zaś zawodowi sprzedawcy allerowiczowi zaczynają od kłamstwa a potem
    jeszcze kilka innych.

    > Pytanie było obudowę czego masz na myśli ?

    Obudowę wtyczek. Jest aluminiowa.

    > Bo kabel ma oplot nylonowy a nie aluminiowy. :-)

    Tak, też potrafię czytać.

    > W mieszkaniu masz instalacje elektryczną aluminiową a nie miedzianą.

    Nie wiem jak w Twoim mieszkaniu ,ale w moim kable nie są zaginane 10
    razy dziennie i w dodatku są miedziane. Przy intensywnym używaniu tego
    kabla, gdyby miał żyły z alu, to by już padł. Od kilku zgięć łamią się
    kable ethernetowe z aluminium pokrytym miedzią. Ten się nie łamie. W
    sumie to nieistotne z czego są żyły. Mogą być z makaronu z dodatkiem
    grafenu. Ważne że jest lepszy elektrycznie niż inne.

    > Bo jest tańsza. Jest możliwe że ktoś przenosi te rozwiązania na
    > kabelki do telefonów i tabletów. Liczy się każdy cent.

    Nie obchodzi to nikogo jesli spadek napięcia jest najniższy a
    wytrzymałość sensowna.

  • 33. Data: 2017-02-27 01:08:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Feb 2017 18:40:56 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > W mieszkaniu masz instalacje elektryczną aluminiową a nie miedzianą.

    Chyba w latach 50 ub.w....

    --
    Marek

  • 34. Data: 2017-02-27 01:34:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > kupujących z tej okolicy zaczyna rozmowę od frazy "K*rwa, no, co k*rwa".
    > Zaś zawodowi sprzedawcy allerowiczowi zaczynają od kłamstwa a potem

    Poleminował bym z tym.
    Największe bagno na allegro to ogłoszenia motoryzacyjne.
    W moim odczuci kolejne to używane procesory i płyty główne.
    Dalej używane dyski.
    A potem cała reszta.
    W dziale GSM kupowałem folie na ekran i śmiałem się ostatnio
    z nazewnictwa, większość twierdzi że sprzedaje hartowane szkło
    i nie ważne że producent napisał na opakowaniu coś innego.

    > Obudowę wtyczek. Jest aluminiowa.

    W opisie było że kabel a nie wtyczka.

> [...]
    > sumie to nieistotne z czego są żyły. Mogą być z makaronu z dodatkiem
    > grafenu. Ważne że jest lepszy elektrycznie niż inne.

    Kable puszczone na stałe w ścianach nie są zaginane nawet 10 razy
    na 10 lat. I o takich myślałem pisząc instalacja elektryczna.

    > Nie obchodzi to nikogo jesli spadek napięcia jest najniższy a
    > wytrzymałość sensowna.

    Tak naskoczyłeś na sprzedawcę że chyba ciebie obeszło.
    A przynajmniej tak to odczułem.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2017-02-27 10:44:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-26 18:40, RadoslawF wrote:

> [...]
    >oszukiwany najczęsciej. Ładowarka 3A ktora daje masks 0.5A. Kabel 2m
    >który ma 1.5m. Bateria 2200mAh która ma 1200mAh. Powerbank o co

    Troche sie polepsza. Powerbanki maja 2Ah ... i pewnie tyle maja
    (pomijajac kwestie, ze to na ogniwie).
    Bateryjki czesto rzeczywistej pojemnosci, a przynajmniej niewiele
    zawyzonej.
    Kable raczej dobrze oznaczaja.
    Z ladowarkami roznie bywa ... ale trzeba kabel uwzglednic :-)

    >5 calowy ekran o rozmiarze 4 cali.

    Ale to po przekatej sie meirzy.

> [...]
    >łamie. W sumie to nieistotne z czego są żyły. Mogą być z makaronu z
    >dodatkiem grafenu. Ważne że jest lepszy elektrycznie niż inne.

    Akurat aluminium ma wieksza rezystywnosc.
    Co jest do zniesienia w mieszkaniu czy linii energetycznej (bo mniej
    wazy), to trudno upchnac we wtyczke micro-usb.

    J.

  • 36. Data: 2017-02-27 19:55:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:
    > Troche sie polepsza. Powerbanki maja 2Ah ... i pewnie tyle maja
    > (pomijajac kwestie, ze to na ogniwie).

    Kupiłe niedawno "z koszta" powerbanka. W Auchan bodaj.

    Ponieważ mam czym, to zmierzyłem pojemność. 2x mniejsza. Wydłubałem
    18650 i sprawdziłem, pojemność 70% deklarowanej na obudowie baterii.
    Czyli chiński badziew. Dalej oszukują i co gorsza nie ma z tym jak
    walczyć bo panienki od reklamacji nie rozumieją ani słowa z wyjaśnienia
    dlaczego oddaje.

    > Bateryjki czesto rzeczywistej pojemnosci, a przynajmniej niewiele
    > zawyzonej.

    Kupiłe kilka podrobionych ogniw BL-5C do GPSa co, skubany, nie chce sie
    popsuć i trzeba używać. Ponieważ działał na nich jakoś zastanawiająco
    krótko to rozebrałem taką baterię. W środku pół obudowy wypełnione
    papierem. Po mailu do sprzedawcy dowiedziałem się że to w nowej
    technologii, ta bateria. Papierowo-jonowa, zapewne.

    Jeszcze nie trafiłem na baterię - zamiennik o pojemności zdeklarowanej,
    a często mierzę z czystej ciekawości. Obecnie spotykam takie co mają 50%
    napisu na obudowie. Na jednej z nowych baterii kolega znalazł podwójną
    nakleję, tylko ta pod spodem byla wyraźnie ze śladami od klapki.
    Rrefu-k*rwa-bished. Sprzedawca okazał się jednak uczciwy i w celu otarca
    łez podesłał inną rownież z podwójną naklejką i równie nie działającą.
    Potem miał z resztą duże pretensje że on dopłaca do interesu a mu
    negatywa wystawili.

    > Kable raczej dobrze oznaczaja.

    A pewno. "Najlepszy kabel do ładowania". Podpinam a tam napięcie ląduje
    w okolicy 2V @ 1A. Pisze do sprzedawcy a sprzedawca na to że "kontrolują
    jakość oscyloskopami". No no.

    > Z ladowarkami roznie bywa ... ale trzeba kabel uwzglednic :-)

    3A->0.5A to nie jest uwzględnianie. To jest oszustwo grubego kalibru.
    Zazwyczaj przygłupy reaguja bardzo nerwowo jesli podej dokładne pomiary
    ładowarki czy kabla. Jeden straszył prokuratorem, inny najpierw pisał
    elokwentnie ale po dwoch mailach nie wytrzymał i zbluzgał w typowy dla
    blokersa sposób. Itd itp.

    Ah i zapomniałbym: "Przepraszamy, po prostu nie zdążylismy zmienić tego
    w opisie aukcji". Łomatko, słyszałem to milion razy. Nigdy potem nie
    zmieniali.

    Rownie częste jest rownież "producent tak opisał produkt" dzieki czemu
    można kupić kamery 1080@60 z rodzielczością VGA.

    > Ale to po przekatej sie meirzy.

    A czy ja mierze inaczej? Sprzedawcy muszą w opisie aukcji wklepać
    dodatkowe parametry po których allegro potem sortuje. W dziale GSM
    zazwyczaj mają dużo przypadkow "przypadkowego" złego wpisania. Albo
    pamięci 2x więcej, albo ekran większy, albo rozdzielczość 10K albo
    kamera 100MPx itd. Jeden uczciwie mi napisał że sprzedaje więcej chłamu
    dzieki temu.

  • 37. Data: 2017-02-27 20:01:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 01:34, RadoslawF wrote:
    > W opisie było że kabel a nie wtyczka.

    Kabel można rozumieć jako całość. I większość tumanistów tak to rozumie.
    Podobnie jak "złoty zegarek" nie oznacza że w środku jest bateria ze złota.

    > Kable puszczone na stałe w ścianach nie są zaginane nawet 10 razy
    > na 10 lat. I o takich myślałem pisząc instalacja elektryczna.

    Nie majone związku wobec tego z tematem tej dyskusji. Nawet chińczyk nie
    zrobiłby kabla z żyła aluminiową bo jak nie zje go korozja to po paru
    zgięciach padnie. Pomijam że musi tego alu wsadzić 2x więcej.

    > Tak naskoczyłeś na sprzedawcę że chyba ciebie obeszło.

    Nie naskoczyłem na sprzedawcę. Zauważyłem że poziom opisu dostosowany
    jest do warunków środowiskowych w tym dziale.

    > A przynajmniej tak to odczułem.

    Trudno. Gdybym chciał naskakiwać to połowa sprzedawców z GSM powinna być
    w doniesieniu do prokuratury, od fałszowania parametrow po sprzedawanie
    gadżetów zagrażających życiu (np. ładowarka z separacją 0.5mm albo
    baterii które potrafią pojść z dymem po mocniejszym naciśnięciu palcem).

  • 38. Data: 2017-02-27 20:10:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 01:34, RadoslawF wrote:

    >Nie majone związku wobec tego z tematem tej dyskusji. Nawet chińczyk
    >nie zrobiłby kabla z żyła aluminiową bo jak nie zje go korozja to po
    >paru zgięciach padnie. Pomijam że musi tego alu wsadzić 2x więcej.

    przekrojowo 2x wiecej, ale wazy 1.5x mniej, a kosztuje 3x mniej :-)

    IMO - jakby tylko potrafili, to by wsadzili :-)

    Pomysly typu "drut stalowy miedziowany" im przychodza do glowy - na
    szczescie chyba nie w USB.

> [...]
    >sprzedawanie gadżetów zagrażających życiu (np. ładowarka z separacją
    >0.5mm albo baterii które potrafią pojść z dymem po mocniejszym

    Oni ich przeciez nie robia.
    Co najwyzej niedokladnie sprawdzaja CE ... a Chinczyka nie wsadzisz.

    J.

  • 39. Data: 2017-02-27 20:15:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 20:10, J.F. wrote:
    > Oni ich przeciez nie robia.

    Wiem. Tak samo jak na sąsiedniej grupie była dyskusja dlaczego mieszankę
    bardzo wybuchowych gazów nazywa się u nas "sprężonym powietrzem". To
    jest bardzo popularna wymówka.

    > Co najwyzej niedokladnie sprawdzaja CE ... a Chinczyka nie wsadzisz.

    Całe szczęscie importer ma też obowiązki, gdyby tylko rząd ich ogolił z
    taką lubością jak goli wszystko inne...

  • 40. Data: 2017-02-27 20:35:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:

    >Kupiłe niedawno "z koszta" powerbanka. W Auchan bodaj.

    Tez wlasnie kupilem w carrfurze ... o, nawet udalo sie rozebrac.

    >Ponieważ mam czym, to zmierzyłem pojemność. 2x mniejsza. Wydłubałem
    >18650 i sprawdziłem, pojemność 70% deklarowanej na obudowie baterii.
    >Czyli chiński badziew.

    W srodku 18650, jakiej pojemnosci to nie napisali/schowali, ale IMO
    2Ah to nic dziwnego.

    Moze zmierze ile ma naprawde ... mierzyles pojemnosc ogniwa, czy na
    wyjsciu 5V ?

    Bo tu jest takie drobne naciaganie - kupuje czlowiek powerbank 5V 2Ah,
    to sie spodziewa, ze moze z tych 5V 2A przez godzine ciagnac.
    No powiedzmy 0.5A przez 4h.

    Tymczasem te 2Ah to pojemnosc ogniwa w srodku, o napieciu 4.2-3.3V ...
    w sumie, to nie takie drobne to naciaganie :-)

    >Dalej oszukują i co gorsza nie ma z tym jak walczyć bo panienki od
    >reklamacji nie rozumieją ani słowa z wyjaśnienia dlaczego oddaje.

    A co tam walczyc - nie ma deklarowanej pojemnosci, panienka powie, ze
    odesle do serwisu :-)

> [...]
    >obudowy wypełnione papierem. Po mailu do sprzedawcy dowiedziałem się
    >że to w nowej technologii, ta bateria. Papierowo-jonowa, zapewne.

    Papier to polimer :-)
    To ja mam wiecej szczescia do baterii :-)

    >Jeszcze nie trafiłem na baterię - zamiennik o pojemności
    >zdeklarowanej, a często mierzę z czystej ciekawości. Obecnie spotykam
    >takie co mają 50% napisu na obudowie.

    A jak sie ma do fabrycznych ?

    Bo kiedys taka moda - fabryka dala np 800mAh, a Chinczyk bez kozery
    napisze 1000, 1200, 1500, 2000, 3000, 4000 ...
    Teraz juz takiej przebitki na allegro nie widze - raczej nie napisza
    wiecej niz 1000.
    Ile ma naprawde to inna sprawa.

> [...]
    >Sprzedawca okazał się jednak uczciwy i w celu otarca łez podesłał
    >inną rownież z podwójną naklejką i równie nie działającą.

    Ale jest tez masa fabrycznie nowych.

    >Potem miał z resztą duże pretensje że on dopłaca do interesu a mu
    >negatywa wystawili.

    Ciekawostka dla mnie to karty pamieci/pendrive oszukane.
    Ze tam Chinczyk oszukal to nie dziwne.
    Ale ze Polak na Allegro to sprzedaje, sprzedaje, troche negatywow
    zbiera, ale pozytywow ma znacznie wiecej ... ludzie nie umieja
    sprawdzic, czy moze faktycznie 90% ma duza pojemnosc ? :-)

    >A pewno. "Najlepszy kabel do ładowania". Podpinam a tam napięcie
    >ląduje w okolicy 2V @ 1A. Pisze do sprzedawcy a sprzedawca na to że
    >"kontrolują jakość oscyloskopami". No no.

    Ale mowa byla o dlugosci.

    Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?

    >3A->0.5A to nie jest uwzględnianie. To jest oszustwo grubego kalibru.

    Ale co ogranicza - ladowarka, czy kabelek ?

    >Rownie częste jest rownież "producent tak opisał produkt" dzieki
    >czemu można kupić kamery 1080@60 z rodzielczością VGA.

    No wiesz, jak sprzedajesz setki artykulow fabrycznie zapakowanych, to
    w zasadzie nie wiesz.

    Bywa.
    Ale w tekscie tez zle opisany ?

    J.