  • 41. Data: 2017-02-27 21:07:05
    Temat: Re: kabelkologia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 20:35, J.F. wrote:
    > W srodku 18650, jakiej pojemnosci to nie napisali/schowali, ale IMO 2Ah
    > to nic dziwnego.
    > Moze zmierze ile ma naprawde ... mierzyles pojemnosc ogniwa, czy na
    > wyjsciu 5V ?

    Pojemnośc ogniwa, czasem przeliczaną na 5V przy zalożeniu 100%
    sprawności żeby choć tak uzasadnić. Zarowno ładowania jak i
    rozładowania. Mam skalibrowanego Imax B6 a czasami używam też własnej
    samoróbki która ładnie całkuje podczas rozładowania, ale pokazuja
    identycznie z rożnicą może 1% (i to bardziej z powodu określenia granicy
    odcięcia). Co ciekawe 18650 Philipsy i Sony które miałem (nowe i
    oryginalne) mają pojemnośc większą od zdeklarowanej.

    > Bo tu jest takie drobne naciaganie - kupuje czlowiek powerbank 5V 2Ah,
    > to sie spodziewa, ze moze z tych 5V 2A przez godzine ciagnac.
    > No powiedzmy 0.5A przez 4h.

    Nie, ja wiem co mówie. Jestem w stanie pojąć że kombinatorki podają
    pojemnośc ogniw bo mają nizsze napięcie. Ale nawet ona się nie zgadza.
    Ba, nawet pomiar energii wciskanej do środka przez 5V sie nie zgadza.
    Nic się nie zgadza. Nie ma miejsca z któregą ta liczbe da się wyssać.

    > Tymczasem te 2Ah to pojemnosc ogniwa w srodku, o napieciu 4.2-3.3V ... w
    > sumie, to nie takie drobne to naciaganie :-)

    To jest ogromne naciąganie, ale jak mówie to nie o to chodzi. Chodzi o
    to że *nawet* z tym naciąganiem nie masz parametrów ktore sa opisane na
    obudowie. I bywa że sprzedają to firmy ktore podobno "tworzą markę". Ja
    rozumiem jeszcze chińskie, niepodpisane badziewie z koszta w Netto.

    > A co tam walczyc - nie ma deklarowanej pojemnosci, panienka powie, ze
    > odesle do serwisu :-)

    Dlatego:
    a) kupuje sie łatwo rozbieralnego powerbanka na 18650
    b) rozbiera i wyrzuca ogniwa
    c) wkłada ogniwa po 25zł/sztuka o maksymalnej pojemności, Philipsa np.

    O dziwo przetwornice nawet w najtańszych nie są takie bardzo złe. A
    efekt jest taki że mam PB najlepszy jaki mozna przy tej masie.

    > A jak sie ma do fabrycznych ?

    Zupełnie inaczej, fabryczne mają zaniżone pojemności. Powiedzmy że z
    baterii 2400mAh mozna wyjąc 2500mAh. Przy czym zaznaczam, że jest tutaj
    pułapka w postaci pytania "a czy przy stałym prądzie, mocy czy [tu
    wpisać cokolwiek]". Więc pomiar jest ogólnie trudny do oceny bo i nie
    sposób znaleźc dokumentacje do firmowych baterii.

    > Bo kiedys taka moda - fabryka dala np 800mAh, a Chinczyk bez kozery
    > napisze 1000, 1200, 1500, 2000, 3000, 4000 ...
    > Teraz juz takiej przebitki na allegro nie widze - raczej nie napisza
    > wiecej niz 1000.

    Że niby jak? Na allegro roi się od baterii 9900mAh.

    http://allegro.pl/listing?string=9900mAh&bmatch=base
    -relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0222

    Ciekawe że nie dali jednak rady tych 100mAh dorzucić. Pech.

    Sam mam kilka takich, kupionych na ali, do latarek i innych zabawek.
    Pojemności różne, od 400mAh do nawet ponad 1500mAh. Ale raczej niżej.

    > Ale jest tez masa fabrycznie nowych.

    Do telefonu mającego 6 lat "fabrycznie nowa" może okazać się wyładowana
    do 0. Da się ją czasem obudzić, ale pojemności nie będzie a czasem
    pojawi się spore samorozładowanie.

    > Ciekawostka dla mnie to karty pamieci/pendrive oszukane.
    > Ze tam Chinczyk oszukal to nie dziwne.
    > Ale ze Polak na Allegro to sprzedaje, sprzedaje, troche negatywow
    > zbiera, ale pozytywow ma znacznie wiecej ... ludzie nie umieja
    > sprawdzic, czy moze faktycznie 90% ma duza pojemnosc ? :-)

    "Tak opisał producent". Miałem w rekach co najmniej kilka takich kart i
    pendrive kupowanych przez znajomych. Zazwyczaj widać ze szlifują
    pojemność i robią nowy nadruk, ale te nowsze są znakomicie podrobione.
    Allegrowicze nie przyjmują zwrotów pod róznymi pretekstami, jeden
    wyjątkowo bezczelny miał adres do zwrotów w Izraelu. Konto mu zamkneli,
    ale idę o zakład że dalej sprzedaje.

    > Ale mowa byla o dlugosci.

    Była tez mowa o ładowarkach.

    > Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?

    A pytaj misiów co sprzedają rzeczy po 1zł. Jak z tego żyć i co trzeba
    robić żeby się opłacalo?

    > Ale co ogranicza - ladowarka, czy kabelek ?

    Kupuje ladowarkę opisaną jako "Super mocna 3A". Podpinam obciązenie i
    powyżej 0.5A leci w dół, przy 0.6A spada na pysk. Otwieram do środka a
    tu scalak z nominalnym prądem 0.5A. Ba, ja jeszcze nie trafiłem, ale
    kolega trafił na taką z ... rezystorem. Samochodową. W stanie jałowym
    12V. Podobno dedykowana do nawigacji.

    > No wiesz, jak sprzedajesz setki artykulow fabrycznie zapakowanych, to w
    > zasadzie nie wiesz.

    Tak, wiem że nie wiem. Dziwnym trafem takiego własnie chłamu jest
    najwięcej w dziale GSM. "Sprzedaje żarówkę, nie mam jak sprawdzić" stało
    się obecnie motto super sprzedawców gsm.

    > Bywa.
    > Ale w tekscie tez zle opisany ?

    W takście nie opisany. Najczesciej coś w rodzaju "sprzedam telefon, mało
    używany, lekkie obtarcie w narożniku". Właśnie o to chodzi. Nie każdy
    otworzy googla i poszuka specyfikacji.

  • 42. Data: 2017-02-27 22:04:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Feb 2017 16:35:18 +0100, w <o8usjo$80t$1@node1.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    > To dlaczego piszą:"GRUBY PRZEWÓD ALUMINIOWY Z OPLOTEM NYLONOWYM
    > microUSB na usb" ?

    Zapewne tak sobie przetłumaczył. Mój Rock ma opis:
    "Nylon+PVC+aluminum alloy" :)

  • 43. Data: 2017-02-27 23:24:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2017 21:07:05 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Że niby jak? Na allegro roi się od baterii 9900mAh.
    > http://allegro.pl/listing?string=9900mAh&bmatch=base
    -relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0222

    Oj tam roi - w RTV 8 sztuk, a w telefonach tylko 1.

    I to taki
    http://allegro.pl/bosma-5264-car-power-bank-booster-
    9900-mah-200a-i6686511092.html

    To ponoc naprawde daje 200A, no przynajmniej 100

    I naprawdde ma 9900mAh - tzn 4 ogniwa po ~2500, ale szeregowo.

    > Ciekawe że nie dali jednak rady tych 100mAh dorzucić. Pech.

    http://allegro.pl/p275-akumulator-ogniwo-18650-3-7v-
    10800-mah-li-ion-i6685869426.html

    W tekscie 10800, na zdjeciu 8800 - 20% gratis :-)

    Moze i faktycznie zatrzesienie :-)
    http://allegro.pl/ogniwo-akumulator-18650-3-7-v-1200
    0-mah-li-ion-moc-i6518736258.html

    Ale ja o czym innym
    http://allegro.pl/akcesoria-gsm-baterie-akumulatory-
    352?string=bl-5c&bmatch=s0-ele-1-4-0222

    ja tu nie widze takich 9900mAh. Najwieksze maja 1600.
    Moze i tyle maja ? Andida
    http://allegro.pl/bateria-bl-5c-nokia-asha-203-205-c
    2-03-1600mah-i6713211403.html

    > Do telefonu mającego 6 lat "fabrycznie nowa" może okazać się wyładowana
    > do 0.

    Moze, ale 6 lat ... to zamienniki powinny byc masowo produkowane :-)

> [...]
    > Allegrowicze nie przyjmują zwrotów pod róznymi pretekstami, jeden
    > wyjątkowo bezczelny miał adres do zwrotów w Izraelu. Konto mu zamkneli,

    Byli tacy, ale chyba sie skonczyli
    http://allegro.pl/karty-pamieci-microsd-transflash-7
    8078?a_enum%5B19060%5D%5B7%5D=7&order=p

    Sprzedawcy maja tysiace komentarzy. I tylko 1% negatywow.

    > Była tez mowa o ładowarkach.

    Ale ja o dlugosci.
    Amperazu na kablu nie widzialem :-(

    > A pytaj misiów co sprzedają rzeczy po 1zł. Jak z tego żyć i co trzeba
    > robić żeby się opłacalo?

    A to mnie swoja droga interesuje, ale to troche nie na temat.
    Nawet u nic kabel 1m ma imo 1m

> [...]
    > tu scalak z nominalnym prądem 0.5A. Ba, ja jeszcze nie trafiłem, ale
    > kolega trafił na taką z ... rezystorem. Samochodową. W stanie jałowym

    Wszystko trzeba sprawdzac :-(

    > Tak, wiem że nie wiem. Dziwnym trafem takiego własnie chłamu jest
    > najwięcej w dziale GSM. "Sprzedaje żarówkę, nie mam jak sprawdzić" stało
    > się obecnie motto super sprzedawców gsm.

    Akumulatorki, kamera - to jednak inne dzialy :-)

    J.

  • 44. Data: 2017-02-27 23:45:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Pojemnośc ogniwa, czasem przeliczaną na 5V przy zalożeniu 100%
    > sprawności żeby choć tak uzasadnić. Zarowno ładowania jak i
    > rozładowania. Mam skalibrowanego Imax B6 a czasami używam też własnej

    Mam do Ciebie pytanie:
    używasz jakiś program z Imaxem?

    N kilku moich komputerach nie udało mi się uzyskać ani jednej pracującej
    instalacji. Albo dot-Nety nie pasują, albo program wykonał nieprawidłową
    operację - szczegółów już nie pamiętam. Próbowałem od XP do Win10.

    Kiedyś udało mi się uruchomić na laptopie klienta z Win10.
    To, co dziwne - zrobiłem kopię dysku, postawiłem na swoim laptopie z
    identyczną konfiguracją sprzętową i nie działa :(

    Mam Imax B6AC+ v2.

> [...]
    >
    > O dziwo przetwornice nawet w najtańszych nie są takie bardzo złe. A
    > efekt jest taki że mam PB najlepszy jaki mozna przy tej masie.

    Nie lepiej "prostokątne" LiPo? Przy okrągłych trochę miejsca się marnuje.

> [...]
    > wpisać cokolwiek]". Więc pomiar jest ogólnie trudny do oceny bo i nie
    > sposób znaleźc dokumentacje do firmowych baterii.

    Czasem coś można znaleźć.
    Przykład pierwszy z brzegu:

    http://bto.pl/pdf/06753/UR16650ZTA.pdf

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2017-02-28 19:29:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 23:45, Adam wrote:
    > Mam do Ciebie pytanie:
    > używasz jakiś program z Imaxem?

    Obecnie nie. Mój imax ma uszkodzony port szeregowy w cpu. Kiedyś działał
    na WinXP ale nie używałem tego jakoś często. Potem był Wypadek.

    Do logowania pradu/napięcia mam dokładny (w porównaniu z imax) multimetr
    przerobiony na bluetooth.

    > N kilku moich komputerach nie udało mi się uzyskać ani jednej pracującej
    > instalacji. Albo dot-Nety nie pasują, albo program wykonał nieprawidłową
    > operację - szczegółów już nie pamiętam. Próbowałem od XP do Win10.

    No właśnie mi się udało tylko na Viście. Autora tego softu który
    odpaliłem miałem ochotę powiesić na drzewie. Straciłem 2 dni na omijanie
    GPFów. Mam nadzieje że go nigdzie nie zatudnią jako programistę.

    > Mam Imax B6AC+ v2.

    Tego jest chyba z 10 wersji :D Ostatnie maja w środku procesory 8051 :D
    albo 6502 :) Dlatego warto zapolować na jak najstraszy model z jak
    najniższą mocą - istnieje szansa na trafienie z AVR który łatwo
    zaprogramować chealicharger.

    W moim wymienione sa niektore rezystory na dokładniejsze i skalibrowany
    jest. Od roku trzyma parametry lepiej niż 1%.

    > Nie lepiej "prostokątne" LiPo? Przy okrągłych trochę miejsca się marnuje.

    Miejsce nie ma znaczenia, o wagę chodzi i prostotę wykonania. A płaskich
    ogniw milion typów i każde inne.

  • 46. Data: 2017-02-28 23:58:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na WinXP ale nie używałem tego jakoś często. Potem był Wypadek.
    >
    > Do logowania pradu/napięcia mam dokładny (w porównaniu z imax) multimetr

    Mam stareńkiego już, ale nadal działającego Metexa M-3860D ze złączem
    RS232. Działa nawet na Win10 :)

    > No właśnie mi się udało tylko na Viście. Autora tego softu który

    Na Vistę mam alergię ;)
    Ale spróbuję - mam sporo jeszcze niewykorzystanych licencji.

    > odpaliłem miałem ochotę powiesić na drzewie. Straciłem 2 dni na omijanie
    > GPFów. Mam nadzieje że go nigdzie nie zatudnią jako programistę.

    Dekompilacja idzie. Jakiś Visual, chyba z rodziny C.

    > Tego jest chyba z 10 wersji :D Ostatnie maja w środku procesory 8051 :D
    > albo 6502 :) Dlatego warto zapolować na jak najstraszy model z jak

    HGW co tam jest. Ale wyobklejany hologramami autentyczności, dodatkowo
    jakaś karta czy książeczka z indywidualnym kodem do sprawdzania
    autentyczności.

    > najniższą mocą - istnieje szansa na trafienie z AVR który łatwo
    > zaprogramować chealicharger.

    Kupowałem go w 2015/10, tu:

    https://sklep.skyrc.pl/pl/p/Oryginalna-ladowarka-Sky
    RC-iMAX-B6AC-V2/186

    > W moim wymienione sa niektore rezystory na dokładniejsze i skalibrowany
    > jest. Od roku trzyma parametry lepiej niż 1%.

    On u mnie w zasadzie nie zarabia. Robi za tester i ładowarkę
    akumulatorów do kas czy drukarek fiskalnych oraz innego sprzętu, który
    się trafi.
    Jeszcze muszę kupić wtyczkę i zrobić kable do balansera i mogę
    potestować stare akumulatory laptopowe, których mam kilka. Tylko jeszcze
    kupię malutką "palcową" szlifierkę, która będzie robić za przecinarkę
    obudów.

    Do takich celów nie potrzebuję dużej dokładności.

    > Miejsce nie ma znaczenia, o wagę chodzi i prostotę wykonania. A płaskich
    > ogniw milion typów i każde inne.

    Zgadza się. Cylindry w rozmiarze 18x65 są jednak najpopularniejsze.

    Się mi przypomniało:
    Z czasów fotografowania jeszcze Zenitem mam kieszonkową przetwornicę
    220V na bodajże 3 lub 4 szt. R20 do lamp błyskowych. Działa :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2017-03-01 08:43:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:

    >Tez wlasnie kupilem w carrfurze ... o, nawet udalo sie rozebrac.

    >W srodku 18650, jakiej pojemnosci to nie napisali/schowali, ale IMO
    >2Ah to nic dziwnego.

    Przemierzylem. ogniwo ma 1.98 Ah przy ladowaniu i 1.2Ah na wyjsciu
    przetwornicy 5V.
    To dobre, czy oszukane ?

    Za cale 8.99 zl :-)

    J.

  • 48. Data: 2017-03-01 18:19:36
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-02-28 22:58, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > potestować stare akumulatory laptopowe, których mam kilka. Tylko jeszcze
    > kupię malutką "palcową" szlifierkę, która będzie robić za przecinarkę

    Piłka do metalu/brzeszczot FTW. Dremelkami wcale nie jest tak łatwo.

  • 49. Data: 2017-03-02 00:31:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-01 o 18:19, Przyjazny pisze:

    > Piłka do metalu/brzeszczot FTW. Dremelkami wcale nie jest tak łatwo.

    Nie będę używał ściernicy, tylko piły tarczowej.
    Po szkole średniej jestem mechanikiem obróbki skrawaniem. Tak więc
    troszkę wiem co i czym się kroi ;)

    Na pierwszej baterii zobaczę jak jest, później będzie łatwiej. Może
    gorący nóż?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2017-03-02 19:06:34
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-03-01 23:31, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie będę używał ściernicy, tylko piły tarczowej.

    To się wtedy nazywa krajzega a nie szlifierka :P.

    > Po szkole średniej jestem mechanikiem obróbki skrawaniem. Tak więc
    > troszkę wiem co i czym się kroi ;)

    Ale potem to dzieci czytają i będą próbowały na ostrzałce do noża bo
    "tak w Internetach pisali".

    > Na pierwszej baterii zobaczę jak jest, później będzie łatwiej. Może
    > gorący nóż?

    Niektóra da radę, ale zależy od producenta. Genersalnie idzie gorzej niż
    piłowanie, a np. Dell jakiś odporny ten plastik daje.