  • 21. Data: 2019-07-06 11:27:20
    Temat: Re: karta Gigabit Ethernet
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mieszkając przez lata na ostatnim 10-tym, to gdy jechałem blisko do kolegi na jego
    18-te zawsze miałem wrażenie, że zaraz winda
    spadnie (wolałem schodzić schodami) lub balkon się pod nogami zarwie.
    Co w sumie się sprawdziło w bloku obok (Klaudyny).
    Widok ciekawy, choć nie tak namacalny jak gałęzie drzew wchodzące do okien.
    Może to wysokie ostatnie piętro jest przyczyną jakichś indukcji? Np. styczniki wind.

    -----

  • 22. Data: 2019-07-06 11:46:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-06 o 11:27, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Widok ciekawy, choć nie tak namacalny jak gałęzie drzew wchodzące do okien.
    > Może to wysokie ostatnie piętro jest przyczyną jakichś indukcji? Np.

    (...)

    To już raczej falowniki czy inne takie z miękkim startem.
    Mogą siać, ale chyba nie te nowsze.
    Styczniki miały stare windy. A nie spodziewałbym się starej, "guzikowej"
    windy z drzwiczkami w tak wysokim (czyli raczej nowym) bloku.

    P.S.
    @Marcin, czuć podmuchy wiatru?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2019-07-06 14:22:39
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:4uSTE.95512$Ik5.57143@fx21.ams1> pisze:

    > Nie wiem.

    Sądząc z lokalizacji całe mieszkanie powinna zasilać jedna faza, przy czym
    gniazdka są w jednym obwodzie, a oświetlenie w drugim. O ile oczywiście nie
    było przeróbek w domu czy reorganizacji podczas wymiany blokowej instalacji,
    bo wtedy mogą być trzy fazy ze względu na możliwość podłączenia trójfazowej
    kuchni elektrycznej. Kłania się zmiana przepisów dotyczących instalacji
    gazowych po wybuchach gazu w różnych wieżowcach.
    Tak czy owak wypadałoby sprawdzić obecność i działanie uziemienia/zerowania
    tam, gdzie jest ono wymagane i pamiętać, że czasami pomaga odwrócenie
    wtyczki zasilania o 180 stopni.

    > Nic takiego nie ma ZCW. Duży kompleks mieszkalny, 25., ostatnie piętro,
    > na dachu jest tylko pompa (żadnych radiowych instalacji), ale pracuje w
    > cyklu typu 5s wł./10 min wył. Oczywiście nie wiem, czy coś nie sieje po
    > sieci, ale innych niepokojących objawów nie stwierdziłem.

    To musiałoby coś cały czas siać, czyli nie sama pompa czy jeżdżąca winda,
    ale np. stale włączona elektronika pompy czy maszynowni windy. Oczywiście to
    może być też jakieś urządzenie w domu czy u sąsiada. Kiedyś wykryłem UPS-a z
    uszkodzonym bezpiecznikiem, w którym drucik zamiast zwyczajnie się przepalić
    rozpylił się po całej wewnętrznej powierzchni szklanej rurki - dalej
    przewodził, a przy okazji działał jak lampa nadawcza... Plastykowe pudełko
    routera ze switchem przed czymś takim nie chroni, a dostępne blaszaki z
    uziemieniem (np. switche Planet czy routery Mikrotika) zwykle są droższe, bo
    bardziej rozbudowane. Przy okazji można zauważyć, że dodatkowa
    funkcjonalność często obejmuje światłowód, a wtedy wracamy do tego, co już
    zacząłeś robić.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 24. Data: 2019-07-06 19:52:49
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Andrzej P. Wozniak, 06 lip 2019 w
    news:5d1ff26e$0$524$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>

    Tu muszę się poprawić. Nie mogę tego już jednoznacznie stwierdzić.
    Inne pingi mam puszczając tylko jeden ping -t na router, inne kiedy
    puszczam jednocześnie na 2, 3 ip przez np. pinginfo view albo w
    osobnych okienkach cmd. Chociaż i tak ten router nie wzbudza
    zaufania.

    > A niby jak ma udostępniać pominięte przez Ciebie 150 Mbps?
    >
    > A nie lepiej było spytać wujka G? Ten podpowiada dwa modele (CGA
    > 2121 i TC 7230) i oba z 4 portami gigabitowymi. Dalsze poszukiwania
    > wynajdują stary model TC 7200, ale to też gigabit...

    Mam CGA 2121.
    Swoją z okazji przyśpieszenia netu znalazłem tweak, który chyba
    działa:
    https://www.duckware.com/blog/how-windows-is-killing
    -internet-
    download-speeds/index.html
    w skrócie:
    netsh interface tcp set heuristics disabled

  • 25. Data: 2019-07-08 02:26:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-06, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    > tak namacalny jak gałęzie drzew wchodzące do okien. Może to wysokie
    > ostatnie piętro jest przyczyną jakichś indukcji? Np. styczniki wind.

    Najbliższy szyb windy z maszynownią to jakieś 15m od peryferiów
    mieszkania. Poza tym problem występuje ciągle, a nie okresowo w trakcie
    transmisji.

    Zastanawiałem sie nad inną rzeczą, ten kabel szedł przez aluminiowe
    profile będące częścią zewnętrznej elewacji. Jeśli to wszystko jest
    uziemione, jak by się człowiek mógł spodziewać, to pewnie bez znaczenia,
    ale jeśli nie i tworzy sie jakaś taka dość spora ramowa antena?

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2019-07-08 02:37:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-06, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S.
    > @Marcin, czuć podmuchy wiatru?

    Nic nie czuć. To są takie dość grube brylaste budynki, może jakby był
    bardziej płaski.. Znajomy kiedyś mieszkał w innym, na 40. piętrze i tez
    nie kojarzę aby coś zaobserwował, ale jak nie zapomnę to zapytam.

    Za to kiedyś doświadczyłem odległego o kilkaset km trzęsienia ziemi,
    ledwo 5-6 w skali Richtera, a i wtedy mieszkałem tylko na 5. pietrze.
    Było wyraźnie odczuwalne. A już widząc co się wyprawiało w 250l
    akwarium, które wtedy miałem, to się omało co nie zesr...

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-07-08 06:06:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W takich warunkach prośba "skocz po fajki" nabiera innego wymiaru.

    -----

  • 28. Data: 2019-07-08 14:08:02
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:S4wUE.213206$bO2.181664@fx04.ams1> pisze:

    > Zastanawiałem sie nad inną rzeczą, ten kabel szedł przez aluminiowe
    > profile będące częścią zewnętrznej elewacji.

    Czyli na zewnątrz, a nie w mieszkaniu? To może jednak wilgoć?

    > Jeśli to wszystko jest
    > uziemione, jak by się człowiek mógł spodziewać, to pewnie bez znaczenia,
    > ale jeśli nie i tworzy sie jakaś taka dość spora ramowa antena?

    Ten blok to jest element jakiegoś radaru pozahoryzontalnego czy stacji
    zakłócającej?
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/
    Mukacheve_Daryal-UM_LPAR.jpg

    Bardziej serio - jakie urządzenie o pracy ciągłej miałoby emitować sygnał
    odbierany przez tę antenę?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 29. Data: 2019-07-08 14:56:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przeciw zakłóceniom można zrobić instalację ekranowaną skrętką STP (Shielded Twisted
    Pair).
    FTP (Foiled Twisted Pairs) podobno zapewnia jedynie dobre samopoczucie własne.
    Jedno i drugie w w domowych warunkach trudno zarobić (zakończyć wtyczkami lub
    gniazdkami).
    Są warianty jak S/FTP czy SF/UTP.
    Skoro masz już światłowód, to po co dalej kombinujesz?

  • 30. Data: 2019-07-08 18:03:47
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ąćęłńóśźż <...@...pl>
    w artykule <news:5d233d6f$0$17365$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
    > jedynie dobre samopoczucie własne. Jedno i drugie w w domowych warunkach
    > trudno zarobić (zakończyć wtyczkami lub gniazdkami).

    Do małych instalacji zwykle kupuje się stosowny sprzęt i gotowe patchcordy
    (to może oznaczać większe dziury w ścianach). Jednak wtedy instalacja
    elektryczna musi być naprawdę dobrze zrobiona (cała komputerownia na jednej
    fazie, wszędzie uziemienie, czyli w praktyce wymiana domowej instalacji).

    > Są warianty jak
    > S/FTP czy SF/UTP. Skoro masz już światłowód, to po co dalej kombinujesz?

    Ty to do mnie piszesz? Bo ja tylko dywaguję próbując dociec przyczyny
    zakłóceń. Może komuś ustalenie tego się kiedyś przyda...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)