  • 21. Data: 2017-10-06 10:29:28
    Temat: Re: karta graficzna do laptopa
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mam zewnętrzną kartę graficzną na PCMCIA (a może na expres - już nie pamiętam),
    kupiłem bo miała wyjście cyfrowe DVI (lapek tylko analogowe d-sub VGA), ale poza tym
    pod każdym względem słabsza od grafiki wbudowanej (przede wszystkim bardzo mało
    pamięci, i to dość zrozumiałe, bo osobna pamięć to po prostu koszty).
    BTW to wyjście analogowe dawało marny obraz na moich Dellach, ale na EIZO daje jak
    żyleta, więc karta wylądowała w szafie.

    -----
    > Co chwila słysze o kartach podłączanych do usb. coś jak yeti. są, ale nikt nic nie
    wie, albo są to rodzaje przelotek, które same nic nie policzą

  • 22. Data: 2017-10-06 10:50:19
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 08:35, kosmos pisze:
    > W moim przypadku (mobilne i5 + zewnętrzny GTX760) w większości
    > przypadków uzyskuję w grach osiągi podobne do tego, co osiągnąłbym na
    > komputerze stacjonarnym o podobnej konfiguracji.

    U mnie na i7 + GTX780M w BF4 osiągam ok 70-90 stałych fps (zależne od
    mapy), nie widzę problemów z graniem na laptopie.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 23. Data: 2017-10-06 11:00:19
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 08:55, kosmos pisze:

> [...]
    > też pójdzie), ale wąskim gardłem jest przepustowość szyny. W niektórych
    > grach jest to nie do przeskoczenia (np. American Truck Simulator -
    > niegrywalny), w innych nie ma znaczenia (np. Euro Truck Simulator :)
    > Dla porównania - mam też Lenovo y580 z i7 i GTX 660M "wbudowanym" -
    > Fallout 4 działa bardzo kiepsko, na niskich detalach i w niskiej
    > rozdzielczości. Na HP z zewnętrzną kartą gram w Full HD i wydajność jest
    > o wiele większa.
    > Battlefield 1 na niskich detalach też jest grywalny, ponad 30 klatek w

    Jeszcze tak dla uściślenia, bo teraz widzę, że mogłem pomieszać pojęcia
    - złącze z którego korzystam w laptopie to ExpressCard, i to jest co
    innego niż mPCIExpress - mój błąd. Przy czym zasada jest taka sama, choć
    wygoda większa w moim przypadku.

  • 24. Data: 2017-10-06 11:02:37
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 08:59, kosmos pisze:

    > Oo, o tym nie słyszałem. No ale faktycznie, brzmi słabo. Wprawdzie u
    > mnie połączenie jest lepsze (kabel faktycznie jest sztywny, ale
    > podłączony do karty PCI-E, którą wsuwam w fabryczne gniazdo) więc ryzyko
    > stosunkowo małe. Chociaż zdarzyło mi się wyjąć kartę podczas pracy - na
    > szczęście skończyło się to tylko zawiechą systemu. Ale faktycznie mogło
    > się teoretycznie coś popsuć, dzięki za zwrócenie uwagi na przyszłość.

    Mea culpa, właśnie się zorientowałem, że chyba pomieszałem trochę
    pojęcia - u mnie przystawka z kartą graficzną jest podłączona do laptopa
    przez złącze ExpressCard...

  • 25. Data: 2017-10-06 17:20:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/6/2017 11:02 AM, kosmos wrote:
    > Mea culpa, właśnie się zorientowałem, że chyba pomieszałem trochę
    > pojęcia - u mnie przystawka z kartą graficzną jest podłączona do laptopa
    > przez złącze ExpressCard...

    Moja karta EC (konkretnie na USB3.0) na pewno odpina mase jako ostatnia.
    Przypuszczalnie podpinanie grafiki przez EC jest bezpieczniejsze niz
    przez mpcie wlasnie z tego powodu.

    Dlaej jednak upierdliwe jak malo co, choćby z powodu używania
    dodatkowego zasilacza tylko do karty.

  • 26. Data: 2017-10-09 08:27:52
    Od: kosmos <a...@u...pl>

> [...]
    > przez mpcie wlasnie z tego powodu.
    >
    > Dlaej jednak upierdliwe jak malo co, choćby z powodu używania

    Upierdliwe, ale w perwersyjny sposób satysfakcjonujące :)