  • 11. Data: 2017-10-05 12:05:56
    Temat: Re: karta graficzna do laptopa
    Od: "Ktos i jeszcze cos" <c...@i...cos>

    W dniu .10.2017 o 23:09 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > dzięki.
    > ja to bym chciał lapka z i7 imałym, (nawet odczepialnym) ekranem. do
    > tego dwie stacje dokujące z wbudowanymi kartami graficznymi i na stałe
    > podłączoną klawiaturą i monitorem. w domu siadam, wtykam (zamkniętego)
    > laptopa do stacji dokującej - mogę internecić,grać itp.

    Surface Book Performance Base.

    > W pracy wtykam zamkniętego laptopa do stacji - robię co tam trzeba
    > wystawiam faktury, drukuje itp. Zabieram w podróż laptopa z małym
    > ekranem - patrzę na filmy, czytam cośtam - mały ekran mało energii. trzy
    > kompy w jednym. zamiast każdy za tysiaka - zapłacę 3 tyś jednemu
    > producentowi. nieekologiczne?
    >
    > ToMasz

    Niestety, za 3k nie kupisz nawet używanego :(

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

  • 12. Data: 2017-10-05 14:34:36
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 11:39, z pisze:

    > Z ciekawości bo nie gram :-)
    > Ile taki laptop do grania teraz kosztuje?

    6-10 tyś i pewnie da się coś kupić.

    Ja swojego kupowałem 01.2014 za 5800.

    MSI GT70 2OD-273XPL i7-4700MQ 8GB 17,3 1TB 780M BSY
    https://www.msi.com/Laptop/GT70-2OD.html#hero-overvi
    ew

    Tylko dodałem +8GB RAM + 240 SSD

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 13. Data: 2017-10-05 14:37:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 11:47, kosmos pisze:

    > Nie byłbym taki kategoryczny - mam laptopa z możliwością podpięcia
    > zewnętrznej karty graficznej (przez PCI Express) i taki zestaw działa
    > całkiem przyzwoicie. Ma dużo ograniczeń, ale nie demonizowałbym ich
    > specjalnie.

    Jeśli napisanie prawdy że elementy w laptopie których nazwa wskazuje
    podobieństwo do tych ze stacjonarnego nie dorównują tym ostatnim
    mocą i wydajnością jest demonizowaniem i to w sposób kategoryczny
    to nie mam już nic do dodania. Nie będę demonizował. :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-10-05 15:42:21
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.10.2017 o 14:34, Chris pisze:

    > 6-10 tyś i pewnie da się coś kupić.
    >
    > Ja swojego kupowałem 01.2014 za 5800.
    >
    > MSI GT70 2OD-273XPL i7-4700MQ 8GB 17,3 1TB 780M BSY
> [...]

    Popatrz:

    https://www.videocardbenchmark.net/compare.php?cmp%5
    B%5D=2536&cmp%5B%5D=3557

    Trochę szybsza karta do stacjonarnego PC kosztuje ok 400zł. Używany
    lapek z prockiem i7 4700 w amso - 1800zł. Czyli Twoja karta graficzna do
    lapka kosztuje.... 2 tyś? Wiadomo że musi być drożej, ale 4 razy? Dobra,
    niech będzie. i tak nie pograsz na baterii. więc co stoi na przeszkodzie
    żeby w złączu dokującym lapka znalazło się mini pcie?
    nie wiem, (tu sobie wyobraźcie głos Kikstera)
    ToMasz

  • 15. Data: 2017-10-05 15:44:21
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.10.2017 o 11:43, kosmos pisze:

    > Zaciekawiłeś mnie, bo ja mam właśnie kartę graficzną podłączoną w ten
    > sposób do laptopa - o co chodzi z tym niebezpieczeństwem? Bo co do
    > niewygody to fakt, pewna jest ale jak dla mnie w pełni akceptowalna.
    dawaj facet! opisz to rozwiązanie, jak sie sprawuje, jak działa, jak to
    wygląda? Pcie masz od spodu pod klapką czy z tyłu.

    ToMasz

  • 16. Data: 2017-10-05 19:22:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/5/2017 11:43 AM, kosmos wrote:
    > Zaciekawiłeś mnie, bo ja mam właśnie kartę graficzną podłączoną w ten
    > sposób do laptopa - o co chodzi z tym niebezpieczeństwem?

    Nie sa przewidziane mechanicznie do tego aby sztywny kabel wylatywał
    gdzieś pod klapką laptopa. Efektem czego taka przelotka potrafi wyrwac
    kabel w środku pracy. Na necie widziałem kilka opisów ludzi którzy
    dzieki temu stracili linie pcie bo nikt nie przewidział ich do odpinania
    w trakcie pracy później niż masę.

  • 17. Data: 2017-10-06 08:35:18
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 14:37, RadoslawF pisze:

> [...]
    > mocą i wydajnością jest demonizowaniem i to w sposób kategoryczny
    > to nie mam już nic do dodania. Nie będę demonizował.  :-)

    No jeżeli ktoś się opiera na PODOBIEŃSTWIE w nazwach elementów przy
    ocenie wydajności, to faktycznie, może się przeliczyć ;-)
    Ale oceniając realnie (czyli że i5 w laptopach ma zazwyczaj dwa fizyczne
    rdzenie a nie 4; karty nVidii z literką M w nazwie są o wiele słabsze od
    wersji "stacjonarnych) oceniać można już całkiem sprawnie.
    W moim przypadku (mobilne i5 + zewnętrzny GTX760) w większości
    przypadków uzyskuję w grach osiągi podobne do tego, co osiągnąłbym na
    komputerze stacjonarnym o podobnej konfiguracji. Słabym ogniwem nie jest
    tu wydajność karty ani procesora - wąskim gardłem jest prędkość szyny
    PCI Express, na szczęście nie we wszystkich grach jest ona aż tak istotna.

  • 18. Data: 2017-10-06 08:55:02
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 15:44, ToMasz pisze:

    > dawaj facet! opisz to rozwiązanie, jak sie sprawuje, jak działa, jak to
    > wygląda? Pcie masz od spodu pod klapką czy z tyłu.
    >
    > ToMasz
    Moja konfiguracja wygląda tak:

    - laptop HP 8470p (i5-2330M, grafika Intel HD4000) + stacja dokująca;
    - karta graficzna GTX 760, wpięta do gniazda PCI (przejściówka o nazwie
    Exp GDC Beast) podłączonego do laptopa przez fabryczne gniazdo PCI Express;
    - zasilacz Dell (nie pamiętam typu, ale oryginalnie stosowany chyba w
    jakichś serwerach) - podłączony do gniazda PCI, zasila kartę graficzną;
    - kabel HDMI łączący kartę graficzną z monitorem (nie jest to konieczne,
    można korzystać z wbudowanej matrycy);
    - do tego potrzebny był program o wdzięcznej nazwie "setup" (koszt chyba
    15$), napisany przez jakiegoś Australijczyka, który był w moim przypadku
    konieczny do zaalokowania jakichś obszarów pamięci w karcie graficznej -
    mam Windows 10, podobno w Windows 7 można sobie poradzić bez tego programu.

    I teraz tak - standardowo mam laptopa wpiętego do stacji dokującej
    (podłączonej do monitora FHD), kabel od karty graficznej wypięty, karta
    nie działa. A jak mnie najdzie ochota na granie, to resetuję laptopa,
    podłączam kabel PCI Express oraz przełączam monitor na drugie wejście
    HDMI, wybieram podczas bootowania opcję uruchamiania przez "setup" i
    gotowe. Laptop się uruchamia, karta graficzna się włącza i jest
    normalnie wykrywana przez menedżera urządzeń.
    Nie jest to super-wygodne, ale jako kompromis sprawdza się świetnie.
    Kartę można wymienić, tak jak w komputerze stacjonarnym (podobno 1070
    też pójdzie), ale wąskim gardłem jest przepustowość szyny. W niektórych
    grach jest to nie do przeskoczenia (np. American Truck Simulator -
    niegrywalny), w innych nie ma znaczenia (np. Euro Truck Simulator :)
    Dla porównania - mam też Lenovo y580 z i7 i GTX 660M "wbudowanym" -
    Fallout 4 działa bardzo kiepsko, na niskich detalach i w niskiej
    rozdzielczości. Na HP z zewnętrzną kartą gram w Full HD i wydajność jest
    o wiele większa.
    Battlefield 1 na niskich detalach też jest grywalny, ponad 30 klatek w
    niższych detalach.

  • 19. Data: 2017-10-06 08:59:00
    Od: kosmos <a...@u...pl>

> [...]
    > kabel w środku pracy. Na necie widziałem kilka opisów ludzi którzy
    > dzieki temu stracili linie pcie bo nikt nie przewidział ich do odpinania

    Oo, o tym nie słyszałem. No ale faktycznie, brzmi słabo. Wprawdzie u
    mnie połączenie jest lepsze (kabel faktycznie jest sztywny, ale
    podłączony do karty PCI-E, którą wsuwam w fabryczne gniazdo) więc ryzyko
    stosunkowo małe. Chociaż zdarzyło mi się wyjąć kartę podczas pracy - na
    szczęście skończyło się to tylko zawiechą systemu. Ale faktycznie mogło
    się teoretycznie coś popsuć, dzięki za zwrócenie uwagi na przyszłość.

  • 20. Data: 2017-10-06 09:28:00
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 15:42, ToMasz pisze:

> [...]
    > żeby w złączu dokującym lapka znalazło się mini pcie?
    > nie wiem, (tu sobie wyobraźcie głos Kikstera)

    Na chwilę obecną masz np.

    http://allegro.pl/gigabyte-aorus-gtx-1070-8gb-gddr5-
    gaming-box-i6919678871.html

    Gigabyte Aorus GTX 1070 8GB GDDR5 Gaming Box

    2 699,00 zł

    http://pclab.pl/news75584.html

    Gigabyte Aorus GTX 1080 Gaming Box

    ~750$