  • 11. Data: 2016-08-03 17:04:27
    Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nnt0dn$ivi$...@d...me...
    z wrote:

    >szczerze mówiąc to byłoby to wbrew prawom fizyki.
    >Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
    >Na autostradzie i tak jedzie cały czas na spalinowym.
    >więc skąd miałyby się brać oszczędności?

    sprawdzic rachunki ktore rozlicza w Europarlamencie, to zaraz wyjdzie
    prawda, ze nie 3.5, tylko 13.5 :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-08-03 17:16:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > sprawdzic rachunki ktore rozlicza w Europarlamencie, to zaraz wyjdzie
    > prawda, ze nie 3.5, tylko 13.5 :-)

    a jak dla PE to pewnie 35 :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2016-08-03 21:36:30
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 3 sierpnia 2016 15:18:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Na pewno z predkoscia co najmniej 120 ?
    >
    > I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?
    >
    > Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

    Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE
    trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić na eco-driving, na
    autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący
    sposób podróżowania.

  • 14. Data: 2016-08-03 21:46:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03.08.2016 o 21:36, s...@g...com pisze:

> [...]
    eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w
    długich trasach to dość męczący sposób podróżowania.

    100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie
    w ruchu, a nie żadna podróż.

  • 15. Data: 2016-08-03 22:04:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:46 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > 100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie
    > w ruchu, a nie żadna podróż.

    Od paru lat obserwuję ciekawe zjawisko - Niemcy jeżdżą coraz wolniej i
    coraz gorzej. Blokowanie lewego pasa przez Niemca to jest norma. Zmiana
    pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu było takich
    zachowań zdecydowanie mniej.

    TG

  • 16. Data: 2016-08-03 22:17:42
    Od: p...@g...com

    -- Jeszcze 5 lat temu było takich zachowań zdecydowanie mniej.

    5 lat temu było więcej Niemców w Niemczech :-)

  • 17. Data: 2016-08-03 22:26:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.

    Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obciążeń.
    Przyspieszenia lecą z aku na silnik elektryczny.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 18. Data: 2016-08-03 23:00:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obciążeń.
    > Przyspieszenia lecą z aku na silnik elektryczny.

    to przecież nie jest elektrowóz.
    Silnik jest spiety mechanicznie z kołami

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2016-08-04 12:27:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jacek Maciejewski wrote:

    >to przecież nie jest elektrowóz.
    >Silnik jest spiety mechanicznie z kołami

    Ktory silnik ?

    Tu sa schematy
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i
    falownikow.
    Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
    sobie - i daleki od optymalnosci.
    A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,
    ale moze sie myle ..

    Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec
    czy nie umiec...

    J.

  • 20. Data: 2016-08-04 12:39:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >Zmiana pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu
    >było takich zachowań zdecydowanie mniej.

    IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
    Teraz przyspieszyli.

    Blokowanie lewego pasa ... w zaleznosci jak to rozumiec - nawet 15 lat
    widzialem scenki, ze wsystkie osobowe wloka sie lewym pasem, a prawy
    prawie pusty, wiec tiry je wyprzedzaja.
    A to dlatego, ze oni wszyscy uwazali "my chcemy te ciezarowki
    wyprzedzic", predkosc kolumny byla jaka byla, co je tam z przodu
    blokowalo nie mam pojecia - kolumna po horyzont, a predkosc tirow jak
    to tirow - ~90.
    Nie wiem czy przepis mieli, ze prawa wyprzedzic nie wolno, czy bali
    sie, ze ich do kolumny nie wpuszcza, ale tak to wygladalo.
    Musze przyznac, ze srednia predkosc tej kolumny byla jednak wieksza
    niz tirmanow i tak w perspektywie kilkunastu minut to sie te tiry
    wyprzedzalo.

    J.