  • 21. Data: 2019-11-12 16:58:52
    Temat: Re: kupic diesla
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Hello Mateusz,
    >
    > Tuesday, November 12, 2019, 11:21:50 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Mylisz się. Współczesna elektrownia ma sprawność rzędu 60%, bardzo
    > dobry silnik spalinowy - 30%
    > Na dokładkę elektrownia uzywa paliwa niskoprzetworzonego, silnik
    > spalinowy wymaga paliwa, którego wytworzenie też pochłania energię.
    > 7 czy 10% rzepaku tego nie zmieni.

    Poza tym, tak - zimą też.
    To co wyprodukuje się z górką latem, odbieram sobie zimą.
    Taki akumulator z Enei...

  • 22. Data: 2019-11-12 18:09:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, November 12, 2019 at 2:22:25 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz
    wrote:

    >wystarczy zrobic dieslo-hybryde ;) , jesli prius ma 41% to z dieslem
    >powinien te 50% osiagnac...

    Raczej nie - diesel 50% osiaga, jak jest duzy okretowy.

    Wiec te 41% priusa warto by sprawdzic ... ale nawet jesli silnik ma
    tyle, to bateria i przeniesienie napedu raczej nie.

    Tym niemniej miejska jazda bez smrodzenia - brzmi ciekawie.

    J.

  • 23. Data: 2019-11-12 18:10:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co się JF zajmujesz rzeczami na które nie masz żadnego wpływu. Jak zabraknie paliw to
    Ciebie od dawna nie będzie na Świecie. Od momentu w którym ostatni raz wypuscisz
    powietrze z płuc bedziesz mial na wszystko wyjebane, jak by to mlodzi powiedzieli.

  • 24. Data: 2019-11-12 18:31:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Co się JF zajmujesz rzeczami na które nie masz żadnego wpływu.
    >Jak zabraknie paliw to Ciebie od dawna nie będzie na Świecie.

    Tez sie tak pocieszam ... ale jesli dlugo pozyje, a zabraknie paliwa
    dla karetki czy szpitala ? :-)

    Poza tym troche wplywu mam - moge np teraz glosowac na tych, co beda
    wiatraki stawiac, albo ogranicza predkosc na autostradach do 120 :-)

    J.

  • 25. Data: 2019-11-12 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > wystarczy zrobic dieslo-hybryde ;) , jesli prius ma 41% to z dieslem
    > powinien te 50% osiagnac...

    Oszczedny zimny diesel... ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 26. Data: 2019-11-14 11:41:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-11-12 12:06, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
> [...]
    > Na dokładkę elektrownia uzywa paliwa niskoprzetworzonego, silnik
    > spalinowy wymaga paliwa, którego wytworzenie też pochłania energię.
    Poza tym elektrownia ma filtry na wydechu, a wielbiciele dizli filtry ze
    swoich bolidów wycinają, bo za drogie w serwisie. :-D Albo jeżdżą
    30-letnimi starociami za którymi unosi się tylko smród. A którymi IMO i
    tak za bardzo nie da się jeździć bo mają dynamikę traktora. :-)

  • 27. Data: 2019-11-14 16:28:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-11-14 o 11:41, JDX pisze:

    > A którymi IMO i
    > tak za bardzo nie da się jeździć bo mają dynamikę traktora. :-)

    Co Ty chcesz od dynamiki traktora?

  • 28. Data: 2019-11-14 16:40:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-11-14 16:28, cef wrote:

    > Co Ty chcesz od dynamiki traktora?

    No fakt, od Golfa II 1,6D przeciętny traktor może mieć lepsze
    przyspieszenie. :-D