  • 21. Data: 2016-08-24 17:38:33
    Temat: Re: mATX i3 + fdd
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-24 o 11:27, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Czsami spotykam (prowadząc jakieś szkolenia w trakcie wdrażań systemów
    > FK i GM) księgowe, które naumiały się księgować "po staremu" i nie
    > dociera do nich możliwość chociażby ustawienia wzorców księgowań, czy
    > księgowania dokumentu po pozycjach.
    > Ba, czasem nawet konto z oznaczeniem literowym jest nie do
    > zaakceptowania, przykładowo program proponuje dla kontrahenta "F.H.U.
    > Owocek" kod OWOCEK, konto 201-OWOCEK. Ale nie, tak nie może być,
    > księgowa musi mieć 201-00235.
    > Ale na szczęście takich księgowych już coraz mniej.

    Skoro program nie potrafi przyjąć wersji jaka pasuje obsługującemu
    człowiekowi oznacza to że jest do dupy i zwalanie na stare
    księgowe tego nie zmieni.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2016-08-24 22:42:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-24 o 17:38, RadoslawF pisze:

    > Skoro program nie potrafi przyjąć wersji jaka pasuje obsługującemu
    > człowiekowi oznacza to że jest do dupy i zwalanie na stare
    > księgowe tego nie zmieni.

    ???

    Co i czego nie może przyjąć?

    Przecież jeszcze w czasach Dbase i Clippera w większości programów FK
    można było używać kont znakowych, nie tylko numerycznych.

    Piszę m.in. o tym, że "stare" księgowe wszystko by robiły PK-iem, nie
    korzystając z automatów.

    Programy można skonfigurować dowolnie, i na "paragrafy" używane choćby w
    księgowościach prowadzonych w jednostkach budżetowych, i na księgowania
    równoległe czy na kręgi kosztów.

    No, chyba że ktoś pracuje na jakichś "dziwnych" wa-pro - tam jest
    gorzej. Pomijając takie "drobiazgi", jak brak rollbacka w SQL, gdy coś
    się wydarzy :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2016-08-24 23:37:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    O tak. Programik pod Dos-em jest bardzo wymowny.
    Na szczęście póżniej robili mi programy pod Windows.
    > Owszem, zwłaszcza to niebieskie tło daje dużo do myślenia ;)

    O tak :D

    --
    animka

  • 24. Data: 2016-08-24 23:41:23
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Skoro program nie potrafi przyjąć wersji jaka pasuje obsługującemu
    > człowiekowi oznacza to że jest do dupy i zwalanie na stare
    > księgowe tego nie zmieni.

    Uczyłam się symfonii, ale tak się złozyło, że ani razu z tego programu
    nie korzystałam.
    Był tu informatyk, który sam robił programy odpowiadające potrzebom, ale
    na szczęście już nie pod tym Dos-em.

    --
    animka

  • 25. Data: 2016-08-26 02:06:25
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-24 o 23:41, Animka pisze:
    > Był tu informatyk, który sam robił programy odpowiadające potrzebom, ale
    > na szczęście już nie pod tym Dos-em.
    Informatyk, który pisze programy nieodpowiadające potrzebom, raczej
    umiera z głodu!
    Kolęd więcej nie przyjmuj.

  • 26. Data: 2016-08-29 01:19:50
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 22 Aug 2016 21:44:37 +0200, Adam pisze:

    > Ja szukałem stacji 8", bo mam "garść" takich dyskietek, i nie mam ich na
    > czym odczytać :(

    Serio serio? W Koszalinie i Katowicach są muzea. Pewnie pomogą, a jeśli
    po zgraniu danych podarujesz im dyski to i pewnie krate piwa dostaniesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 27. Data: 2016-08-29 22:15:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-29 o 01:19, Marsjanin pisze:

    > Serio serio? W Koszalinie i Katowicach są muzea. Pewnie pomogą, a jeśli
    > po zgraniu danych podarujesz im dyski to i pewnie krate piwa dostaniesz.

    Jak będę miał trochę czasu i chęci, może podskoczę.

    BTW.
    U kolegi w szkole (jest tam nauczycielem) kilka, może kilkanaście lat
    temu był remont. Robotnicy likwidowali m.in. stare szafy i biurka, żeby
    było szybciej to siekierami i kilofami.
    Przy okazji "skasowali" Mera-100 i trochę innego sprzętu tego typu :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2016-08-31 02:07:26
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 29 Aug 2016 22:15:06 +0200, Adam pisze:

    > Jak będę miał trochę czasu i chęci, może podskoczę.

    Napisz do nich na fb. Ogólnie warto ich mieć na fb, jak lubisz takie
    perełki, bo się chwalą zdjęciami.

    http://fb.com/elkonelektronika
    http://fb.com/MuzeumHistoriiKomputerowIInformatyki

    Tego to im nie pisz... :(

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 29. Data: 2016-09-05 18:48:58
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Animka" napisał:

    > Co za klamoty te maszyny. Aż się przestraszylam.

    Mnie przestrasza Twoje cytowanie. Jesteś w stanie przeczytac i zrozumieć
    Netykietę?

    pzdr

  • 30. Data: 2016-09-11 18:03:08
    Od: Podmiot liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 23.08.2016 o 00:17, Animka pisze:

    > Może do podstawówki nawet nie chodził.

    A może chodził? Może ma nawet dyplom wyższej uczelni a nie jakiś wydruk
    w "jakimś gotowym programiku w niebieskim tle, nie w windowsie?"

    > Teraz informatyka jest już chyba
    > od I klas szkoły podstawowej czego ja nie mogłam uświadczyć.

    Przepraszam, nie ma oczywiście w tym żadnej złośliwości, ale pozwól, że
    dopytam, bo nie wynika to z szyku zdania a lubię czytać z tak zwanym
    zrozumieniem: nie mogłaś uświadczyć informatyki w pierwszej klasie z
    powodu wieku czy np. nieobecności czy niezaliczenia?

    > Dopiero w pracy, w ministerstwie uczyli nas wszystkich obsługi
    > komputera i programów.

    Od czasu powstania wszelkiej maści ministerstw nie jest żadną tajemnicą,
    że do pracy tam nie jest potrzebne żadne wykształcenie, nawet
    podstawowe. Wystarczą mocne plecy, rentgen pośladków ew. jakiś tam dyplom;)

    > Ja co prawda miałam już dyplom, ale z obsługi systemu
    > finansowo-księgowego na jakimś gotowym programiku w niebieskim tle,nie
    > w Windowsie.

    Już dobrze, dobrze już...
    Postaraj się nie traktować mojego komentarza jako krytyki a tylko jako
    przejaw specyficznego poczucia humoru. Potrafisz?

    LP

    PS
    Dam orzechy za dolary (i dyplom z niebieskim paskiem) jeśli ktoś z tej
    wypowiedzi wytnie cytat, połączy go z pewną (śpiewającą) poetką i wyśle
    na mój (nieisteniejacy) adres. Najlepiej na dyskietce 5,25.
    Myślę, że nawet pierwszoklasista da radę;)