  • 11. Data: 2015-10-12 10:21:53
    Temat: Re: ma ktoś to cudo ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Oct 2015 02:13:47 -0700 (PDT), s...@g...com
    wrote:
    > Norm? 2015r. i w necie nie ma?

    I to jest najdziwniejsze, że nie ma site'ów z warezami tego typu.
    Film, kurna, ledwie wydany już jest do pobrania. Czasami na chomiku
    coś się znajdzie, ale ogólnie w tym temacie dramat.
    Czyżby wydawcy norm groźniejsi czy skuteczniejsi w konsekwencjach
    ścigania od wydawców filmów?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-10-12 12:35:17
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > znajdzie, ale ogólnie w tym temacie dramat.
    > Czyżby wydawcy norm groźniejsi czy skuteczniejsi w konsekwencjach

    Załóżmy że wydam powiedzmy 5, 7 tysięcy złotych na normy. To jest chyba
    cena kompletu norm potrzebnych pomiarowcowi elektrycznemu do wszelkich
    typów pomiarów. Nie pamiętam dokładnej wartości. Wydaje Ci się że ja to
    za darmochę puszczę w sieć? Nie mam mentalności Matki Teresy :-)
    Moim zdaniem, jeżeli państwo wymaga stosowania norm, to powinny być
    ogólno dostępne i darmowe w wersji elektronicznej lub po kosztach
    wydania. Jakoś przepisy prawa ruchu drogowego (wiem, to nie norma), do
    których stosowania jesteśmy zobowiązani, są dostępne za darmo lub po
    cenie druku książek. Uważam że draństwem w majestacie prawa jest
    pobieranie za PAŃSTWOWE normy jakichkolwiek opłat ale aktualna sytacja
    jest dokładnie taka jak widzisz.

  • 13. Data: 2015-10-12 12:48:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 12:35:17 +0200, Maciek <m...@p...com> wrote:
    > typów pomiarów. Nie pamiętam dokładnej wartości. Wydaje Ci się że
    ja to
    > za darmochę puszczę w sieć? Nie mam mentalności Matki Teresy :-)

    Ja bym udostępnił (dlaczego o tym niżej), Ty może nie, ale np. Twój
    pracownik?
    Nie wierzę, że do norm mają tylko dostęp Ci co za nie płacili.

    > Moim zdaniem, jeżeli państwo wymaga stosowania norm, to powinny być
    > ogólno dostępne i darmowe w wersji elektronicznej lub po kosztach
    > wydania.

    Właśnie dlatego bym udostępnił.
    Skoro filmy są powszwchnie udostępniane to czemu nie normy? Nie
    widzę powodu aby normy traktować łagodniej.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-10-12 17:51:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maciek wrote:

    > Moim zdaniem, jeżeli państwo wymaga stosowania norm

    A wymaga?

    > to powinny być ogólno dostępne i darmowe w wersji elektronicznej lub po kosztach
    > wydania.

    No dokładnie: wtedy normy stają się źródłem prawa, a treść
    obowiązujących w Polsce przepisów powinna być jawna i dostępna.
    Tak, jak ustawy na stronie Sejmu. Bo jeśli nie, to proponuję
    biznes: Kodeks Ruchu Drogowego wydać w formie normy płatnej.

    "Obywatel nie wiedział, że ograniczenie to 50km/h? Przecież sobie
    obywatel mógł kupić normę w PKN"... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2015-10-12 17:58:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maciek wrote:

    > Moim zdaniem, jeżeli państwo wymaga stosowania norm

    Ustawa o normalizacji z dnia 12 września 2002,
    rozdział 3, artykuł 5, punkt 3.:

    "Stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne."

    art. 7:

    "Wyroby spełniające wymagania Polskich Norm oznaczane są na zasadzie
    dobrowolności znakiem zgodności z Polską Normą pod warunkiem uzyskania
    certyfikatu zgodności upoważniającego do takiego oznaczenia."

    To po co Ci zgodność z normami?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2015-10-12 18:29:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-12 10:21, Marek wrote:

    > I to jest najdziwniejsze, że nie ma site'ów z warezami tego typu. Film,
    > kurna, ledwie wydany już jest do pobrania. Czasami na chomiku coś się
    > znajdzie, ale ogólnie w tym temacie dramat.
    Najdziwniejsze??? To jest banalnie proste. Plebs potrzebuje do życia
    filmów, a norm nie potrzebuje.

  • 17. Data: 2015-10-12 18:39:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > Najdziwniejsze??? To jest banalnie proste. Plebs potrzebuje do życia
    > filmów, a norm nie potrzebuje.

    Pozostaje jeszcze pytanie o sensowność kupowania/piracenia norm
    akurat polskich, skoro w sporej części są one oparte na normach
    europejskich i z nimi harmonizowane. Statystycznie też powinno
    się je łatwiej znaleźć na armeńskich torrentach... ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2015-10-12 19:13:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 12.10.2015 o 17:58, Piotr Wyderski pisze:

    > "Stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne."

    > To po co Ci zgodność z normami?

    Ale z kolei inne przepisy mogą powoływać się na normy np. Prawo budowlane.
    Tak czy inaczej powinny być ogólnodostępne.

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2015-10-12 19:19:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mirek wrote:

    > Ale z kolei inne przepisy mogą powoływać się na normy np. Prawo budowlane.

    A jak już taki przepis budowlany poczuje powołanie, to... właściwie co?
    Ustawa mówi wyraźnie, normy są dobrowolne, więc niech się pan inspektor
    odpimpa...

    > Tak czy inaczej powinny być ogólnodostępne.

    Bezdyskusyjnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2015-10-12 20:18:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    >uzyskania
    >certyfikatu zgodności upoważniającego do takiego oznaczenia."

    Uuu, to jeszcze za certyfikat trzeba zaplacic.

    >To po co Ci zgodność z normami?

    Jak sam wiesz - prawo czasem wymaga.
    W szczegolnosci to te wszystkie unijne zharmonizowane, co je PKN
    tlumaczy ...

    J.