  • 11. Data: 2018-07-22 01:15:25
    Temat: Re: magnetofon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 20:46:52 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Ćśś... bo złomiarze przyjdą, opierdzielą i na złom dadzą :)
    > Tylko, czy paramagnetyk (glin nim jest, jak tlen, co nim oddychamy i co się
    > z amelinią lubi) nie przeszkodzi? Czy tam, jeśli już, nie powinien być
    > diamagnetyk (np. miedź)? A najlepiej coś obojętnego?

    Diamagnetyk bylby chyba lepszy ... ale przy tych wartosciach to raczej
    bez znaczenia.

    No i ciekaw jestem ... prady wirowe - "wypychaja" pole poza szczeline,
    czy tylko tlumia sygnal.

    Ale w koncu materialow jest wiecej, moga byc izolujace.

    J.

  • 12. Data: 2018-07-22 18:44:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 01:15, J.F. pisze:

    > Diamagnetyk bylby chyba lepszy ... ale przy tych wartosciach to raczej
    > bez znaczenia.
    >
    > No i ciekaw jestem ... prady wirowe - "wypychaja" pole poza szczeline,
    > czy tylko tlumia sygnal.
    Oceń sam, zobacz jak zwalniają magnes w rurce
    https://www.instagram.com/p/Bjz5bBiF_ou/?taken-by=ph
    ysicsfun

    robiłem to w rurce iedzianej i faktycznie efekt ciekawy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2018-07-22 22:26:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 18:44:42 +0200, Janusz napisał(a):

    > Oceń sam, zobacz jak zwalniają magnes w rurce
    > https://www.instagram.com/p/Bjz5bBiF_ou/?taken-by=ph
    ysicsfun

    > robiłem to w rurce iedzianej i faktycznie efekt ciekawy.

    Ciekawy tylko czy w szczelinie rdzenia to zadziala jak
    przeciwuzwojenie, czy wypchnie pole na zewnatrz, a tam tasma czeka.

    J.

  • 14. Data: 2018-07-23 11:27:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 22:26, J.F. pisze:

    ysicsfun

    > Ciekawy tylko czy w szczelinie rdzenia to zadziala jak
    > przeciwuzwojenie, czy wypchnie pole na zewnatrz, a tam tasma czeka.
    Wg mnie wypchnie pole, gdyby tak nie było to nic by nie nagrało na taśmie,
    a gdyby tak nie było to w szczelinie mogło by być byle co niemagnetycznego
    a tak nie jest.
    W maryśce mieliśmy w szczelinie taśmę miedzianą, 9 sladów podwójna
    głowica, odczyt zapis jednoczesny. Średnio raz na kwartał trzeba było ją
    stroić, stroiło się odczyt, był mono-wibrator na każdym kanale który
    robi zapis danej do przerzutnika D,
    ustawiało się czas tego mono-wibrator-a na taki żeby wszystkie odczyty
    były w mniej więcej jednym czasie.

    --
    Pozdr
    Janusz