  • 11. Data: 2017-10-15 15:42:25
    Temat: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Chcesz moje logi z dizla? ;)
    > Co prawda tych 4,5 czesto nie widuje ale srednio mam 5,5. A jak po
    > miescie jezdze w zimie to maks co widzialem to 6,5 niecałe. Notowane
    > pracowicie przy dystrybutorze. No i w oparciu o odometer z auta. Az
    > takiej paranoi nie mam aby licznikowi nie wierzyć. Choć wskaznik
    > zuzycia paliwa z kompa to cygani na -0.5 do -1.2...

    4,5 a 5,5 to jest róznica ponad 20% - to przepasc.
    Jezdziłem yarisem 1,4D 90km i w tamtym aucie przy rozsadnej jezdzie 5,5
    to zaden wyczyn.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 12. Data: 2017-10-15 16:14:02
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 15:42:27 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > 4,5 a 5,5 to jest róznica ponad 20% - to przepasc.
    > Jezdziłem yarisem 1,4D 90km i w tamtym aucie przy rozsadnej jezdzie 5,5
    > to zaden wyczyn.

    Magia małych liczb.
    Z jednej perspektywy 20% z drugiej tylko 4pln na 100km.
    Zależy jak kto patrzy i jak kto liczy.

    No i jeden ma tylko 6km do pracy i jedzie dizlem i mu pali te 6/100 ale dwumasa pada
    po 80kkm.
    Drugi jezdzi trasy po wioskach i mu pali 4,5 a dwumasa pada po 150kkm.
    A ja robie trasy autostradowe i mi pali 5,5 a dwumasa padła przy 250kkm. I to we
    fordzie :)

    Ile kierowców tyle historii.

  • 13. Data: 2017-10-15 16:39:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 13:51, Shrek pisze:

    > Co do niewiedzy to raczej bym się spodziewał, że po prostu nigdy tego
    > nie przeliczyli, tylko patrzą na komputer.

    Są tacy co przeliczyli, ale nawet nie piszą,
    bo kto by uwierzył :-)

  • 14. Data: 2017-10-15 16:49:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Magia małych liczb.
    > Z jednej perspektywy 20% z drugiej tylko 4pln na 100km.
    > Zależy jak kto patrzy i jak kto liczy.

    Nie o koszcie pisałem - ten rzeczywiscie jest pomijalny.
    Pisałem tylko o tym ze o ile 5,5l na 100 w miesicie jest całkiem realne,
    o tyle 4,5 w ciagle niedogrzanym dieslu juz nie takie proste do
    osiagniecia.

> [...]
    > 4,5 a dwumasa pada po 150kkm. A ja robie trasy autostradowe i mi
    > pali 5,5 a dwumasa padła przy 250kkm. I to we fordzie :)

    To tez szybko jak po 250.
    W moim ducato 400 i jeszcze nie padła :)
    Ale fakt jest faktem, ze znam paru ziomków co im padła ponizej 100kkm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 15. Data: 2017-10-15 17:20:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.10.2017 o 09:58, kloi pisze:
    > Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy
    > 140km/h... jaki wybrac???
    1. ma mało palić, w litrach, weź diesla
    2. ma tanio jeździć, weź na gaz
    3. ma być _małe_ i jechać 140? nie "myszkując", być komfortowe, trzymać
    sie drogi, i nie hałasować jak tramwaj?

    jeśli nie jestes uprarty jak koza, to przeczytaj jeszcze raz co
    napisałem i bez nerwów przemyśl to.

    > tak przeglądam testy i widzę że te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody
    > fabi łykają 7-8 litrów przy tej prędkości

    bo silniki podczas ekonomicznej pracy, działają tak, ze spalają ileśtam
    paliwa na _wytwarzanego_ konia mechanicznego, nie na pojemność skokową.
    Tylko ze ten parametr podaje sie w przypadku zakupu silnika
    przemysłowego, nie w samochodzie osobwym.

    ToMasz

  • 16. Data: 2017-10-15 17:23:21
    Od: kloi <s...@f...pl>

    > Na AutoCentrum zaglądałeś?
    >
    > https://www.autocentrum.pl/spalanie/

    baleno wypada rewelacyjnie

    > Jest jedna rzecz:
    > Często paradoksalnie dla tej samej budy oszczędniejsze bywa autko z
    > większym silnikiem.
    > Uzasadnienie: kierowca mając słabszy silnik depcze pedał gazu do
    > podłogi, chcą uzyskać jako-taką dynamikę. W większym/mocniejszym silniku

    a ja odwrotnie mocniejszym autem (stilo 105KM) często kusi szybsza jazda
    dynamiczniejsza i spalanie 9-11 litrów, przy 200km-h stilo pali wg
    wskaznika 15 litrow lol

    w pandzie (54KM) co bym nie zrobił to spalanie nie przekracza 7 na trasie

  • 17. Data: 2017-10-15 17:29:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2017 o 16:39, cef pisze:

    > Są tacy co przeliczyli, ale nawet nie piszą,
    > bo kto by uwierzył :-)

    Ponoć niektórzy to muszą upuszczać z pasków w tedeiku paliwa przy
    oszczędnej jeździe bo im się górą przelewa:) A silnik im olej daje (choć
    po zastanowieniu jak daje olej to chyba źle z uszczelką pod głowicą;)

    Shrek

  • 18. Data: 2017-10-15 17:36:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 17:29, Shrek pisze:

    > Ponoć niektórzy to muszą upuszczać z pasków w tedeiku paliwa przy
    > oszczędnej jeździe bo im się górą przelewa:) A silnik im olej daje (choć
    > po zastanowieniu jak daje olej to chyba źle z uszczelką pod głowicą;)

    Aż tak dobrze nie jest, ale wynik mnie przeraził :-)

  • 19. Data: 2017-10-15 17:52:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2017 o 17:36, cef pisze:

    > Aż tak dobrze nie jest, ale wynik mnie przeraził :-)

    Ale więcej niż 5 czy mniej niż 3? :P

    Shrek

  • 20. Data: 2017-10-15 18:10:55

    W dniu 2017-10-15 o 15:42, Budzik pisze:
    > Jezdziłem yarisem 1,4D 90km i w tamtym aucie przy rozsadnej jezdzie 5,5
    > to zaden wyczyn.

    Potwierdzam.
    1.4 D4D 75KM to wartość maksymalna przy jeździe 50/50 nawet zimą
    Po 3 latach użytkowania mogę powiedzieć że pali 5 litrów średnio :-)
    Nie. Nie mam komputera pokładowego. Tylko kalkulator :-)