  • 31. Data: 2017-03-29 03:03:21
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 23:48:58 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > No i powiedz co te daty znaczą?
    >
    > Ze panowie Qi i Kaufman w czerwcu 2002 pracowali dla H Power, a w
    > grudniu 2003 dla PP.
    > Co jest zrozumiale po polaczeniu firm.

    Zrozumiałe jest też że po przejęciu jednej firmy przez drugą nie wymienia się umów
    pracownikom przejętej firmy. Pracują oni wciąż dla starej firmy, zmienia się tylko
    jej właściciel.

    > Ale konkurencja ich nie wywalila, przynajmniej nie od razu :-)

    Ta historia była trochę jednak inna. Te 5 miliardów to nie był pieniądz, tylko
    przewidywana wartość kontraktu z DOE który miał ambitny plan wymiany generatorów z
    silnikami Diesla we wszystkich domach nie podłączonych do sieci (wówczas to szacowano
    na pół miliona domów). 10 tysięcy dolców za jedną instalację. Projekt był w
    zaawansowanej fazie, dane z pięciuset instalacji beta były zgodne z przewidywanymi,
    więc tam wszyscy mówili o tych planach jak o rzeczywistości.
    Większość akcji z IPO została kupiona przez założycieli HPower, w celu ewentualnej
    odsprzedaży ich potem, kiedy wzrosną jeszcze bardziej. I to oni je potem sprzedali w
    ramach buyoutu w 2002. Niestety, ze stratą.
    Nie mam jak już teraz dojść, czy Plug Power kupił Hpowera bezpośrednio od jego
    pierwotnych akcjonariuszy, czy jako pudełko makulatury, po wrogim przejęciu. Niemcy
    maczali w tym palce jako kapitał sprawujący kontrolę nad podmiotem który HPowera
    przejął.

  • 32. Data: 2017-03-29 03:22:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 06:54:06 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A to jakos nie pamietam, zebys cos pisal. Moze za bardzo zawoalowałes.
    >
    > A kto sprawdzal ... mysle, ze ludzie bardzo zainteresowani pozniejsza
    > wspolpraca z Iter. I na ~15 lat przed emerytura :-)
    >
    > No coz, kiedy to ma zaczac pracowac ? Za 10 lat maja byc jakies
    > ambitniejsze wyniki, to jeszcze zdazymy podyskutowac.
    > O ile Usenet dozyje :-(

    Projekt zaczęto (nie licząc polityczno-organizacyjnych cyrków) od powołania komitetu
    który napisał bardzo szczegółowe przepisy według których potem cały obiekt miał być
    zaprojektowany, zbudowany, uruchomiony i ekploatowany. Te przepisy były tak dobre, że
    afcen potem włączył je do swoich przepisów na wysokotemperaturowe reaktory. Do dziś
    ludzie z tamtego komitetu sprawdzają i akceptują każdy kawałek papieru na zgodność z
    przepisami które zaczęli pisać z grubsza 20 lat temu. Śliczna fucha, nieprawdaż?

  • 33. Data: 2017-03-29 03:26:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 02:29:50 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    pl...
    emat-stalotlenkowych-ogniw-paliwowych-w-muzeum-techn
    iki-i-przemyslu-w-warszawie

    > Eksponaty nie są nowe.
    > To muzeum, a nie wystawa nowoczesnych pomysłów technicznych.

    Ogniwa paliwowe to nie nowość. Awaria Apollo 13 była spowodowana eksplozją zbiornika
    tlenu, z którego ogniwo paliwowe wytwarzało prąd.

  • 34. Data: 2017-03-29 07:02:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-29 o 03:26, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    >
    > Ogniwa paliwowe to nie nowość. Awaria Apollo 13 była spowodowana eksplozją
    zbiornika tlenu, z którego ogniwo paliwowe wytwarzało prąd.

    Pierwsze ogniwa paliwowe powstawały już w 19 wieku.

    WM

  • 35. Data: 2017-03-29 08:07:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 14:02:56 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Pierwsze ogniwa paliwowe powstawały już w 19 wieku.

    Tylko z zastosowaniami było krucho. Ludzkość używała miedź już 10000 lat temu. I co z
    tego, kiedy Tesla swoją cewkę zbudował dopiero w 1891 :-)

  • 36. Data: 2017-03-29 08:22:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 07:02, WM pisze:

    > Pierwsze ogniwa paliwowe powstawały już w 19 wieku.

    Podobnie jak Leclanchego.
    Może jednak paliwowe to ślepa uliczka, skoro nadal nie ma ich w
    Biedronce przy kasie? :-) A Leclanchego są.

    Robert

  • 37. Data: 2017-03-29 08:35:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 15:22:38 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Podobnie jak Leclanchego.
    > Może jednak paliwowe to ślepa uliczka, skoro nadal nie ma ich w
    > Biedronce przy kasie? :-) A Leclanchego są.

    Co prawda to nie produkt na Biedronkę, ale jest trochę miniaturowych domowych
    elektrowni z ogniwem paliwowym. Teraz najlepsze to chyba SOFC.

  • 38. Data: 2017-03-29 09:39:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Podobnie jak Leclanchego.
    > Może jednak paliwowe to ślepa uliczka, skoro nadal nie ma ich w
    > Biedronce przy kasie? :-) A Leclanchego są.

    Dopiero stosunkowo niedawno wyeliminowano drogie składniki, zastępując
    je tańszymi, dzięki temu upadła zaporowa bariera cenowa ogniw paliwowych.
    Pojawiają się coraz bardziej masowo autobusy na ogniwa paliwowe.
    Solarisy z polski też są oferowane w tej wersji.

    WM

  • 39. Data: 2017-03-29 09:59:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 16:39:06 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > Pojawiają się coraz bardziej masowo autobusy na ogniwa paliwowe.
    > Solarisy z polski też są oferowane w tej wersji.

    Do pojazdów to chyba główną barierą były wysokociśnieniowe zbiorniki odporne na
    zmęczenie i jakieś tam formy zniszczenia materiału od wodoru. 700 bar wpompować i
    wypompować codziennie, to jest wyzwanie nawet dla włókien węglowych. Nie pamiętam
    jaka jest żywotność tych zbiorników, ale nie jest imponująca. Niewyklucznoe że
    dopiero grafen wywoła rewolucję. Którą Morawiecki oczywiście prześpi...

  • 40. Data: 2017-03-29 10:02:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 29 marca 2017 08:35:05 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Co prawda to nie produkt na Biedronkę, ale jest trochę miniaturowych domowych
    > elektrowni z ogniwem paliwowym. Teraz najlepsze to chyba SOFC.

    A ile taki diwajs kosztuje mniej więcej?

    L.