  • 21. Data: 2017-03-28 02:48:28
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 03:33:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > W cytacie jest Bartek.

    Zacytowałeś moją wypowiedź i dopisałeś że to on napisał.

    > Tzn ze akcjonariusze moga zadecydowac, ze
    > sprzedajemy co sie da i zwracamy sobie pieniadze.

    > To akurat ma bardzo duze znaczenie, bo dopoki akcjonariusze sa
    > akcjonariuszami, to ciekaw jestem kto i jak mialby ich uprzedzic.

    Konkurencja. Na zasadzie następstwa zdarzeń. Po prostu byli pierwsi. Dla Ciebie to
    może mieć bardzo duże znaczenie, drąż ile dasz radę.

    > Vaillant to teraz dziwnie ... a moze typowo, z jednej strony:
    > http://enefield.eu/news/vaillant-provides-hotel-with
    -fuel-cell/

    > Z drugiej - jakos nie widze, aby sie tymi ogniwami paliwowymi
    > chwalili.

    Tobie się nie chwalą, więc Ty nie widzisz. Powinieneś na nich nakrzyczeć.

    > Taki produkt widmo, jak u innych firm ?

    Zgadnij.

    > no to:
    > a) rzad sie pewnie jakos zabezpieczyl, aby zrobila to, na co byla
    > umowiona,
    > b) grant badawczy jak to grant - pieniadze przeznaczone na wydanie, a
    > nie na lezenie w banku.
    > trzeba wydac, rozliczyc, kopie faktur dla DOE.

    > Ale Niemcy oglosili wykup ? To wtedy akcje raczej nie spadaja.

    Spadły wcześniej. Przecież nie wykupiliby po cench z 2000.

    > Ale jak ci sie wymknelo - firma byla w kryzysie, mimo rzekomych 5 mld
    > kapitalu z akcji:-)

    Po 2001 cała branża startupó technologicznych była w kryzysie.

    > Az taka panika ? To tylko WTC, nie kryzys jak w 2008

    No to porównaj jedno z drugim. Napisz co wiesz, a nie co potrafisz znaleźć w googlu i
    z tego zrozumieć po swojemu.

    > Jesli dobrze widze, to bylo tych akcji za 112 mln $
    > http://www.nasdaq.com/markets/ipos/company/h-power-c
    orp-74996-2457

    Ty masz pojęcie co to jest IPO?

    > Pozniejszych danych nie widze ... ale w 2003 zostala przejeta przez
    > /polaczona z Plug Power

    Racja, to musiało być parę lat po 2001. w 2001 to ja dopiero zaczynałem z nimi
    działać.

    > Przy cenie akcji ok 5$.
    > http://www.ir.plugpower.com/profiles/investor/ViewSE
    C.asp?dHlwZT1wJmI9JklEPTIyMTYwMTQ=
    > a jesli nie zadziala
    > http://www.ir.plugpower.com/profiles/investor/secxml
    .asp?Bzid=604&p=57

    A wyobrażasz sobie że jak chcesz naraz dużo kupić to dostaniesz cenę wyższą niż przed
    ogłoszeniem tego chcenia?

    > A , widze, stracic mozna bylo:
    > http://www.nytimes.com/2002/11/13/business/company-n
    ews-plug-power-to-acquire-h-power-in-a-stock-swap.ht
    ml

> [...]
    > just $4.70 a share, but that is more than double its closing price of
    > $2.19 on Monday. Barnaby J. Feder
    >
    > No, to ciekaw jestem - akcje w ofercie pierwotnej siegnely tych $173
    > (co nam daje tylko 1.2mld), czy dopiero w pozniejszych transakcjach, z
    > czego firma juz g* miala. I nic tu sie nie mowi o niemieckiej
    > konkurencji.
    >
    > P.S. Firma tracila pieniadze od lat ... ciekawe skad je miala ...
    > pierwotni udzialowcy napelnili konto ?
    > A potem w odpowiednim momencie sprzedali na gieldzie, zarobili swoje,
    > a nastepcow zostawili z reka w nocniku ?

    gid=1150275
    > straty po pare mln rocznie, pierwotnych akcji jesli dobrze widze - 50
    > mln sztuk, a na koncie 21 mln ...
    >
    > Rok pozniej bylo tak
    > http://www.nasdaq.com/markets/ipos/filing.ashx?filin
    gid=1239589

    > Cos mi sie widzi, ze troche poniosla Cie fantazja, a zarobil ten, kto
    > od poczatku zarobic mial :-)

    Coś mi się widzi że znalazłeś kilka przypadkowych informacji z googla i nie potrafisz
    z nich złożyć całości w logiczy sposób, więc złożyłeś całość po swojemu.

  • 22. Data: 2017-03-28 11:55:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Konkurencja. Na zasadzie następstwa zdarzeń. Po prostu byli pierwsi.
    >Dla Ciebie to może mieć bardzo duże znaczenie, drąż ile dasz radę.

    W sensie, ze pierwsi wypuscili produkt na rynek ?
    To oczywiscie moze sie zdarzyc.

    -fuel-cell/
    >Tobie się nie chwalą, więc Ty nie widzisz. Powinieneś na nich
    >nakrzyczeć.

    No to w koncu maja produkt, ktory chca sprzedawac, czy nie maja ?
    Czy maja, ale nie chca sprzedawac ?

    >Zgadnij.

    Tak jakos mi sie wydaje.
    Tylko ... niby dziala, wiec ciakawe - zywotnosc krotka, czy cena zbyt
    wysoka ?

> [...]

    Spadły wcześniej. Przecież nie wykupiliby po cench z 2000.

    > Jesli dobrze widze, to bylo tych akcji za 112 mln $

    Chyba mam. Za to mam watpliwosci, czy Ty masz.

    >Racja, to musiało być parę lat po 2001. w 2001 to ja dopiero
    >zaczynałem z nimi działać.

    Czyli nie z HP, a z PP. Chyba, ze masz na mysli 2002
    PP zdaje sie dzialac do dzis, nikt ich nie wykupil.

    C.asp?dHlwZT1wJmI9JklEPTIyMTYwMTQ=
    .asp?Bzid=604&p=57

    >A wyobrażasz sobie że jak chcesz naraz dużo kupić to dostaniesz cenę
    >wyższą niż przed ogłoszeniem tego chcenia?

    Oczywiscie. Z tym, ze cos pisales o 50 centach.
    Ale to nie byl wykup, tylko fuzja. Za obopolna zgoda.

> [...]

    >Coś mi się widzi że znalazłeś kilka przypadkowych informacji z googla
    >i nie potrafisz z nich złożyć całości w logiczy sposób, więc złożyłeś

    Nie przypadkowych, tylko wiem czego szukam. Niestety - minelo 15 lat,
    wiec duzo informacji zniklo, odszukac moge jedynie fragmenty.
    Za to mam wrazenie, ze ty zrozumiales prasowe wycinki po swojemu.

    A tu akurat finanse mamy, one dosc precyzyjne sa.

    J.

  • 23. Data: 2017-03-28 12:05:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 18:55:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Za to mam wrazenie, ze ty zrozumiales prasowe wycinki po swojemu.
    >
    > A tu akurat finanse mamy, one dosc precyzyjne sa.

    Poszukałem po papierach. Pracowałem w dwóch firmach po kolei, w obu robiłem ten sam
    projekt dla HPower. Przeszedłem w 2001. W tej drugiej współpraca z nimi skończyła się
    po wrogim przejęciu, może 2002, może w 2003, tego potwierdzić nie mam jak. Ty
    przeczytałeś propagandę w stylu "shiny happy people" i pomyślałeś że było cudownie.
    Myśl co chcesz, nie będę Cię do niczego przekonywał. Miałeś szansę się czegoś
    dowiedzieć.

  • 24. Data: 2017-03-28 14:57:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >że było cudownie.
    >Myśl co chcesz, nie będę Cię do niczego przekonywał. Miałeś szansę

    Akcjonariusze HP za swoje akcje dostali po 0.83 akcji firmy
    przejmujacej, Plug Power.

    To chyba uczciwy uklad ? Pomijajac oczywiscie kwestie ceny, ale to sie
    wylicza na podstawie cen aktualnych.
    No i akcjonariusze wyrazili wczesniej na to zgode.

    Z tym, ze ja sie czepialem glownie tego "sciagnal z rynku akcyjnego 5
    mld".
    Twoim klientem byl H Power, on sciagnal IMO ~100 mln, choc tu sie moge
    mylic co do kwoty.

    Za to jej pierwotni wlasciciele ... o, oni mieli szanse na sciagniecie
    5 mld.
    Choc tak bardzo nie liczylbym na te kwote - jakby zaczeli sprzedawac
    swoje akcji, to cena by raczej szybko spadla.

    A co do "ludzi wyrzucili"

    Patent 7,141,322 Alcohol fueled direct oxidation fuel cells
    Inventors: Qi; Zhigang (North Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West
    Orange, NJ)
    Assignee: H Power Corporation (Belleville, NJ)
    Filed: June 27, 2002

    Patent 7,396,611 Fuel cell catalyst layer
    Inventors: Xu; Zhiqiang (Bloomfield, NJ), Qi; Zhigang (North
    Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West Orange, NJ)
    Assignee: Plug Power Inc. (Latham, NY)
    Filed: December 15, 2003

    Wiec tak od razu ich nie zwolnili.

    J.

  • 25. Data: 2017-03-28 15:07:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 21:57:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Inventors: Xu; Zhiqiang (Bloomfield, NJ), Qi; Zhigang (North
    > Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West Orange, NJ)

    No i powiedz co te daty znaczą?

  • 26. Data: 2017-03-28 16:48:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    > Inventors: Xu; Zhiqiang (Bloomfield, NJ), Qi; Zhigang (North
    > Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West Orange, NJ)

    Ze panowie Qi i Kaufman w czerwcu 2002 pracowali dla H Power, a w
    grudniu 2003 dla PP.
    Co jest zrozumiale po polaczeniu firm.

    Ale konkurencja ich nie wywalila, przynajmniej nie od razu :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-03-28 18:39:08
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 14:57, J.F. pisze:

> [...]
    > Inventors: Xu; Zhiqiang (Bloomfield, NJ), Qi; Zhigang (North
    > Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West Orange, NJ)

    W Polsce prowadzono prace nad ogniwami paliwowymi, które zamiast do
    przemysłu trafiły do muzeum techniki na wystawę.
    Właśnie tam byłem dzisiaj i widziałem.
    https://www.ien.com.pl/aktualnosc/items/wystawa-na-t
    emat-stalotlenkowych-ogniw-paliwowych-w-muzeum-techn
    iki-i-przemyslu-w-warszawie

    P.S. Jest w tym muzeum wystawa starych motocykli, ale nie widziałem tam
    legendarnego przedwojennego motocykla marki Sokół.

    WM

  • 28. Data: 2017-03-28 19:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Właśnie tam byłem dzisiaj i widziałem.
    >https://www.ien.com.pl/aktualnosc/items/wystawa-na-
    temat-stalotlenkowych-ogniw-paliwowych-w-muzeum-tech

    Ale jak rozumiem - bynajmniej nie "trafily do muzeum", tylko akurat w
    Muzeum zorganizowano wystawe o najnowszych osiagnieciach.

    No coz ... mozna miec mieszane odczucia co do tego kroku :-)

    J.

  • 29. Data: 2017-03-28 19:29:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 19:19, J.F. pisze:
> [...]
    > Muzeum zorganizowano wystawe o najnowszych osiagnieciach.
    >
    > No coz ... mozna miec mieszane odczucia co do tego kroku :-)

    Eksponaty nie są nowe.
    To muzeum, a nie wystawa nowoczesnych pomysłów technicznych.

    WM

  • 30. Data: 2017-03-28 23:54:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2017 17:27:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > A jak myślisz, kto?
    > Bo nie raz Ci tutaj to tołkowałem, mogę się założyć że zrozumiałeś z tego tyle co
    zawsze, czyli nic.

    A to jakos nie pamietam, zebys cos pisal. Moze za bardzo zawoalowałes.

    A kto sprawdzal ... mysle, ze ludzie bardzo zainteresowani pozniejsza
    wspolpraca z Iter. I na ~15 lat przed emerytura :-)

    No coz, kiedy to ma zaczac pracowac ? Za 10 lat maja byc jakies
    ambitniejsze wyniki, to jeszcze zdazymy podyskutowac.
    O ile Usenet dozyje :-(

    J.