  • 11. Data: 2018-05-08 11:18:01
    Temat: Re: myszki bezprzewwodowe
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 08:26, collie pisze:

    > Baterie alkaliczne są tak skonstruowane, że po odbyciu cyklu rozładowania
    > ich struktura ulega zniszczeniu, a ponowne ładowanie nie pomaga zbyt wiele.
    > Są to ogniwa przeznaczone do rozładowania i wyrzucenia, bo przy ładowaniu
    > może nastąpić piękne buum!

    Czy baterie Enelop (2 pary) już parę lat, które ladują się w ładowarce.
    Tak szczerze to nie wiem czy to sa akumulatorki.

    --
    animka

  • 12. Data: 2018-05-08 11:19:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Są to ogniwa przeznaczone do rozładowania i wyrzucenia, bo przy ładowaniu

    Mam baterie Enelop (2 pary) już parę lat, które ladują się w ładowarce.

  • 13. Data: 2018-05-08 12:10:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Naładowałem w życiu setki baterii alkalicznych, gdy w latach 90-tych akumulatorki
    były relatywnie drogie i krótko żyjące (CdNi).
    Buum to robiły baterie srebrowe i podobne "guziczki", alkaliczne co najwyżej
    potrafiły wyciec przy przeładowaniu lub zuzyciu.

    -----

  • 14. Data: 2018-05-08 13:26:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.05.2018 11:18, Animka pisze:

    > Czy baterie Enelop (2 pary) już parę lat, które ladują się w ładowarce.
    > Tak szczerze to nie wiem czy to sa akumulatorki.

    Jak nie wiesz, to nie pisz. Eneloopy to akumulatory - kiedyś firmy Sanyo,
    obecnie Panasonica. Kobiety zwykle określają baterią wszystko okrągłe,
    co się wkłada do pilota TV. Zresztą baterią nazywany jest potocznie też
    akumulator do laptopa.

  • 15. Data: 2018-05-08 14:33:40
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.05.2018 o 13:26, collie pisze:

> [...]
    > obecnie Panasonica. Kobiety zwykle określają baterią wszystko okrągłe,
    > co się wkłada do pilota TV. Zresztą baterią nazywany jest potocznie też

    I słusznie, bo jest on baterią ogniw.

    p. m.

  • 16. Data: 2018-05-08 15:20:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 13:26, collie pisze:

> [...]
    > obecnie Panasonica. Kobiety zwykle określają baterią wszystko okrągłe,
    > co się wkłada do pilota TV. Zresztą baterią nazywany jest potocznie też

    Toteż napisalam, że nie wiem. Kupiłam kiedyś (firma Sanyo) i po prostu
    zapomniałam czy to ładujące się baterie czy akumulatorki. Dziękuję za
    przywrócenie mi pamięci.
    Mam tę wygodę, że przekładam w myszy na naładowane, a rozladowane do
    ładowarki, więc nie ma postoju myszy. Mam jeszcze gdzieś kabelek USB do
    niej, żeby się ładowała i można było się w tym czasie nia posługiwać,
    ale nie korzystam z tej opcji.

    --
    animka

  • 17. Data: 2018-05-08 15:24:55
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 14:33, m pisze:

    > I słusznie, bo jest on baterią ogniw.

    Scancelowałam post, gdzie był wyraz Czy zamiast Mam i wysłałam nowy,
    poprawiony. Jak widzę to ten pierwszy post się nie scancelował.

    --
    animka

  • 18. Data: 2018-05-08 16:34:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.05.2018 15:20, Animka pisze:

    > Toteż napisalam, że nie wiem. Kupiłam kiedyś (firma Sanyo) i po prostu zapomniałam
    > czy to ładujące się baterie czy akumulatorki.

    Wystarczyło spojrzeć pod napis "Eneloop", gdzie małymi literkami jest napisane:
    "Ready to use Rechargeable Battery". Bateryjki takiego napisu nie mają.
    No i jeszcze każdy taki akumulatorek ma podaną pojemność. Wspomniany Eneloop
    na ten przykład - 2000 mAh. Na bateryjkach ich pojemność nie jest podawana.
    Akurat Eneloopy mam pod ręką, bo ich używam w aparatach fotograficznych
    i lampach błyskowych. Są najlepsze, charakteryzują się minimalnym efektem
    samorozładowania, o co w innych akumulatorkach trudno.

  • 19. Data: 2018-05-08 18:03:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 16:34, collie pisze:

> [...]
    > Eneloop
    > na ten przykład - 2000 mAh. Na bateryjkach ich pojemność nie jest podawana.

    Tyle lat minęło już od zakupu, że ja po prostu już o tym jakie one są
    przestałam myśleć.
    Myślałam tylko i nadal się zastanawiam czy nie powinnam już kupić nowych.
    Ile lat tak mniej więcej te akumulatorki mogą dobrze działać?

    > Akurat Eneloopy mam pod ręką, bo ich używam w aparatach fotograficznych
    > i lampach błyskowych. Są najlepsze, charakteryzują się minimalnym efektem
    > samorozładowania, o co w innych akumulatorkach trudno.

    Rzadko używam aparatu fotograficznego (bo pod ręką mam telefon), ale jak
    chcę nim zrobić zdjęcie to muszę zmieniać baterię na naładowaną. Mam ze
    3 baterie do tego aparatu, kwadratowe, płaskie. Bateria w aparacie
    rozładowywuje się nawet jak nie jest używany.

    --
    animka

  • 20. Data: 2018-05-08 19:15:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.05.2018 18:03, Animka pisze:

    > Myślałam tylko i nadal się zastanawiam czy nie powinnam już kupić nowych.
    > Ile lat tak mniej więcej te akumulatorki mogą dobrze działać?

    Jeśli działają, to nie patrzeć na wiek. Życie akumulatorków zależy bowiem
    nie tyle od wieku, co od cykli ładowania/rozładowania. Eneloopy obliczone
    są na ok. 1000 cykli.

> [...]
    > aparatu, kwadratowe, płaskie. Bateria w aparacie rozładowywuje się nawet jak nie

    Stąd ta wielka zaleta Eneloopów. Wożę w samochodowym schowku na wszelki wypadek
    małpkę Canona, czyli aparat kompaktowy. Ponieważ na co dzień używam lustrzanki,
    to tę małpkę wyciągam naprawdę od wielkiego dzwonu. Po pół roku takiego
    leżakowania, małpka robi zdjęcia jak gdyby nigdy nic. Wchodzą do niej 4 Eneloopy.