  • 11. Data: 2015-10-14 09:35:58
    Temat: Re: największa hurtownia części się reklamuje
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 20:48, Adam pisze:

> [...]
    > wystarczyło wspomnieć 12V/35A i facet mówił przykładowo:
    > Są takie do drogowych do Poloneza, ale nie mają ucha, są do Lanosa, z
    > krótkim uchem, są do Mondeo w metalowej obudowie, itd.
    >
    > Natomiast w różnych Intercarsach i podobnych to pracownicy w zasadzie są
    > - no właśnie, po co?
    > Jeśli ktoś nie wyszuka uprzednio w necie i nie poda dokładnego numeru
    > części, to nie kupi. Dotyczy to niektórych elementów - np. tarczy
    > hamulcowej do BMW - gdzie ichnia wyszukiwarka po podaniu modelu,
    > rocznika i typu silnika podaje kilka różnych (czyli niekompatybilnych)

    Musisz zrozumieć, że IC i inne tego typu hurtownie mają w asortymencie
    kilkaset tysięcy artykułów, z czego dostępnych (na miejscu lub w
    filiach) pewnie grubo ponad 100 tysięcy, i to z przeróżnych
    asortymentów. Każda część musi być dobrana przez katalog, który jest
    skonstruowany w taki sposób, że kolejno podajesz informacje o
    samochodzie zawężając obszar poszukiwań.
    O ile facet ze wspomnianego przez Ciebie sklepu mógł sypać numerami i
    zastosowaniami z głowy bo pewnie miał mocno ograniczony asortyment (np.
    tylko do najpopularniejszych w rejonie marek i modeli pojazdów) o tyle
    nie ma możliwości aby dysponował równie specjalistyczną wiedzą mając do
    dyspozycji asortyment dużej hurtowni...
    Co do wad wyszukiwarek - niestety NIE MA gwarancji, że wszystkie części
    do pojazdu da się prawidłowo dobrać do pojazdu. Jeżeli katalog obsługuje
    numery VIN to szanse na prawidłowe trafienie są spore, ale na pewno nie
    100%. A spora część katalogów elektronicznych w hurtowniach numerów VIN
    nie obsługuje. Jako ekstremalny przykład można podać fiata Uno, w którym
    montowano kilka rodzajów sprzęgieł, ale w żadnym przypadku nie można
    było być pewnym które zamontowano w danym pojeździe - nawet serwisy nie
    były w stanie tego określić w 100% bez rozebrania pojazdu.

  • 12. Data: 2015-10-14 16:32:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-14 o 09:35, kosmos pisze:

> [...]
    > skonstruowany w taki sposób, że kolejno podajesz informacje o
    > samochodzie zawężając obszar poszukiwań.

    IC ma 3 katalogi: zwykły, wystawiony dla ludzi przez www, wewnętrzny,
    oraz b2b do zamówień przez inne hurtownie i niektóre sklepy.
    Każdy z nich ma możliwość wyboru wg. producenta pojazdu / modelu /
    rocznika / silnika także wg zastosowania (elektryka / silnik/
    zawieszenie itp), oraz wg p.n. zamienników.
    Oprócz tego katalog wewnętrzny i b2b mogą szukać wg producenta.

    > O ile facet ze wspomnianego przez Ciebie sklepu mógł sypać numerami i
    > zastosowaniami z głowy bo pewnie miał mocno ograniczony asortyment (np.
    > tylko do najpopularniejszych w rejonie marek i modeli pojazdów) o tyle

    Mimo wszystko w małych sklepach spotykam bazy na ponad 60 tys. artykułów.

    > nie ma możliwości aby dysponował równie specjalistyczną wiedzą mając do
    > dyspozycji asortyment dużej hurtowni...

    Nie mam pod ręką wewnętrznego katalogu IC ani podobnej hurtowni. Ale
    tego dużo nie ma - chyba poniżej 200 tys. pozycji.
    Widziałem u klienta katalog Hondy - było tego ok. 240 tys. pozycji.

    Skąd taki paradoks?
    Otóż duże hurtownie mają tylko to, co schodzi w rozsądnym czasie.
    Natomiast Honda miała wszystko, dostępne wszędzie na całym świecie.

> [...]
    > było być pewnym które zamontowano w danym pojeździe - nawet serwisy nie
    > były w stanie tego określić w 100% bez rozebrania pojazdu.

    O tym wiem.
    Sam miałem problem z Mitsubishi Pajero II, które oficjalnie we
    wszystkich prawie katalogach ma zakres dat 1990 do 2000. Ja mam rocznik
    2001, po lifcie. Samo Pajero było produkowane w kilku miejscach na
    świecie i pod różnymi nazwami (np. Montero). W Indiach było produkowane
    jako Pajero Classic aż do bodajże 2012 roku. O tym "nie wiedzą" nawet
    katalogi fabryczne Mitsubishi Poland.
    Do mojego wehikułu np. wg katalogów są 2 typy klocków hamulcowych,
    zupełnie różnych. Ale to pikuś, bo je widać, w przeciwieństwie np. do
    sprzęgieł w Uno czy BMW.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam