  • 91. Data: 2014-04-14 20:24:50
    Temat: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako sundayman <s...@p...onet.pl> w artykule
    <news:lih4gl$5n4$1@node2.news.atman.pl> pisze:

> [...]
    18

    > No żeszcie się przyczepili !!

    Teraz popełniłeś cztery błędy, bo:
    - to słowo się pisze ,,żeście";
    - ,,że" jest spójnikiem (a nie partykułą), zaś ,,-ście" jest koncówką osobową
    czasu przeszłego;
    - nie stawia się spacji przed wykrzyknikiem;
    - nie stosuje sie podwójnego wykrzyknika, tylko pojedynczy albo potrójny.

    Poprawnie (na piśmie) mogłoby być:
    - No toście się przyczepili!!!
    - Powiedz, żeście się już odczepili.

    Inna ewentualność to ,,nożeście" ,,cóżeście" z partykułą ,,-że-", podobnie jak
    ,,ożeż" ze wskazanej już porady PWN, np.:
    - Nożeście się przyczepili!
    - Cóżeście się przyczepili?!

    Na koniec - językoznawcy dopuszczają ,,żeście" z partykułą ,,że-" w mowie
    potocznej, czytaj choćby tu: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=725

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 92. Data: 2014-04-14 20:34:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > był niegroźny - wężyk odpowietrzenia baku zahaczył o kolektor wydechowy
    > i się przysmażył - ale już miałem katastroficzne wizje...

    Dobrze, że tego nie zlekceważyłeś...
    Mnie się zdarzyło, za dawnych czasów, czyli posiadania automobilu myśli
    polskiej pod postacią samochodu Syrena 105L. Sytuacja prosta - chcę odpalić
    motor. Przy sprawnym zapłonie i gaźniku, oraz dobrym paliwie, paliło od
    dotyku. No więc, przekręcam kluczyk, a rozrusznik nie kręci, nawet
    elektromagnes nie łapie. Ale... przygasają mocno światła i po chwili coś się
    zaczyna dymić... Na szczęście dość szybko trafiłem, że kabelek zasilający
    elektromagnes rozrusznika, oparł się o przesłonę ochronną między gaźnikiem a
    rozrusznikiem (niektórzy te przesłonki wyrzucali, a tego NIE WOLNO było
    robić! - przekładka zabezpieczała przez pożarem) i przetarł się był do
    gołego przewodu... W rezultacie, przełącznik w postaci stacyjki, zamiast
    uruchomić rozrusznik, na żywca zwierał minus zasilania do masy (Skarpeta,
    jak wiadomo, miała na masie plus). Zabezpieczyłem miejsce przetarcia i było
    dobrze. Ale ujrzawszy dymek "trochę" się zaniepokoiłem... A gaśnicy jeszcze
    nie było...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 93. Data: 2014-04-14 20:38:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > paliwo z kanistra. Zagapiłem się i część paliwa (ze szklanka na pewno)
    > polała się po zbiorniku, gorącym cylindrze i kolektorze wydechowym. Tylko
    > zasyczało i odparowało... fart czy kiepskie paliwo wtedy było?

    Widocznie nie przekroczyłeś punktu samozapłonu :))
    Lat temu sporo, w Szczecinku będąc, widziałem jak gościu (auto chyba to było
    Żuk, nie pamiętam, ale z takich ćwierć-ciężarówek, jak Żuk) w aucie, któremu
    trafiło się jakieś przegrzanie, coś tam pod maską polewał i mocno syczało.
    Zapach szybko mi uświadomił, czym gość polewał...

  • 94. Data: 2014-04-14 20:39:42
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zabrakło "dym". Gryzący dym spod korka wlewu paliwa.

    Spoko, ja ten dym odczytałem z kontekstu. Taki RSC komputera białkowego :)

  • 95. Data: 2014-04-14 20:56:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To przy okazji wyjaśniliśmy sobie, jak dziś zostałby potraktowany Jezus,
    > gdyby publicznie zamieniał wodę w wino.
    >
    > Natychmiastowo do pierdla za brak koncesji, akcyzy, podatków itp.

    I jako wszechmocny - pstryk palcami - i podatków zero.
    Tylko, że on był bez grzechu, więc tak nie zrobi...
    Szatanowi nie uległ, to i skarbówce nie ulegnie :P

  • 96. Data: 2014-04-14 20:59:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > To przy okazji wyjaśniliśmy sobie, jak dziś zostałby potraktowany
    > Jezus, gdyby publicznie zamieniał wodę w wino.
    >
    > Natychmiastowo do pierdla za brak koncesji, akcyzy, podatków itp.

    Zdarzało się też, że ucztował z celnikami. Jednego nakłonił nawet do
    porzucenia stanowiska pracy i odstąpienia od czynności służbowych
    [Łk. 5,27-29]. Więc za czyny korupcyjne też by mu paragraf znaleźli.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2014-04-14 21:08:33
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:534c2185$0$2147$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hehe, czyżby samowzbudny nadajnik na UKF w układzie przeciwsobnym ? ;-)

    Nie, na KF. Nominalnym zasilaniem było 90V, ale nie miałem takiego, więc
    wrzepiłem 250. Także całkowicie niedopasowana antena. Nadajnik już nie
    pamiętam w jakim układzie, obwód był w siatce, modulacja anodowa.
    Pchałem piosenki polityczne, "sławiące" Partię i (sojusz z) ZSRR.
    Reemitowałem nagranie pierwszej emisji dzisiejszej Eski, a wówczas Radia
    Solidarność. Słuchała tego ze mną (przez radio) osoba, której nazwisko
    zobaczyłem później na liście Bronka W...
    Ale mi to paczką kitu, nie będę polować na czarownice.
    Anoda części w.cz. była lekko wiśniowa... Częstotliwość pracy ok. 10 MHz.

  • 98. Data: 2014-04-14 21:15:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > aucie, któremu trafiło się jakieś przegrzanie, coś tam pod maską polewał
    > i mocno syczało. Zapach szybko mi uświadomił, czym gość polewał...

    Ja z kolei pamiętam, jak na ulicy, przy której mieszkałem, facetowi
    zapalił się - chyba duży fiat - albo polonez.
    Dlaczego - nie wiem. Widziałem z balkonu.

    Facet tylko wyskoczył - a samochód formalnie zapalił się prawie
    natychmiastowo cały. Palił się może z 10 minut - jak przyjechała straż
    pożarna, to właściwie był już tylko metalowy wrak. Nawet chyba był lekki
    wybuch - pewnie zbiornik paliwa - ale nie jakoś super mocno, o ile pamiętam.

    No jak na filmie - aż się do dziś zastanawiam, jak to możliwe, że się
    tak szybko sfajczył.

    Innym razem z kolei mój osobisty kolega, jeżdżący starym golfem mało co
    go nie spalił - grzebał coś pod maską, potem maskę zamknął.

    Stoimy i patrzymy, a tu coś się tak na czerwono świeci spod tej maski.
    Okazało się, że drut podtrzymujący maskę podniesioną jakoś zwarł
    akumulator. No i rozgrzał się do czerwoności :)

    Szybko żeśmy tą maskę otworzyli, no i na szczęście nic się właściwie nie
    stało.

  • 99. Data: 2014-04-14 21:44:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > super mocno, o ile pamiętam.
    >
    > No jak na filmie - aż się do dziś zastanawiam, jak to możliwe,

    To zdaje się w garbatym vw można było zrobić zamach za pomocą
    nożyczek. Narzędziem wprowadzonym przez kratkę w pokrywie silnika
    trzeba było przeciąć przewód wysokiego napięcia i wężyk między
    pompą paliwa a gaźnikiem. Dalej, to już wiadomo.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2014-04-14 21:45:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > Ale mi to paczką kitu, nie będę polować na czarownice.
    > Anoda części w.cz. była lekko wiśniowa... Częstotliwość pracy ok. 10 MHz.

    Czy ktoś szacował słuchalność tej dywersyjnej emisji? Oczywiście w sensie
    probabilistycznym, czyli podaną jako prawdopodobieństwo, że jakaś jedna
    osoba miała radio akurat nastawione na to "ok. 10 MHz".

    Jarek

    --
    -- Przechodziliśmy, po prostu i wpadliśmy.
    -- Jak to przechodziłaś? Z tragarzami?