  • 171. Data: 2014-04-28 00:11:07
    Temat: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:535d75fc$0$2377$65785112@news.neostrada.pl...

    Przewaga synchronicznego prostownika mechanicznego nad
    półprzewodnikowym. Żeby alternator ruszył na magnetyzmie szczątkowym to
    trzeba go nieźle zakręcić - aż napięcie indukowane zacznie przewyższać
    próg przewodzenia diod.

    =====

    No - i u mnie nie wyszło. Nie tylko na pych, ale i chyba to był SUV, nie
    uciągnął (w sensie, że nie zakończyło się to skutecznie odpaleniem, samochód
    fizycznie ciągnął się aż miło, ino bez skutku). Nawet nie zapyrczało, choć
    parę chyba naście minut to trwało. Żeby choć nikle żarówki zaświeciło, byle
    zażarzyło - kilka pchnięć i jechało. Skarpeta zaś... to conajwyżej trzeba
    było trochę dłużej pchać, aby podładować aku na tyle, by cewka miała jak
    wytworzyć iskrę. A byle żarówki zażarzyło, dobre pchnięcie i już pyrta
    choćby na jednym garze... a jak tak, to reszta za chwilę dołączała i w
    drogę.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 172. Data: 2014-04-28 00:22:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:594406cc-4cc5-457a-8d95-78320a740067@googlegrou
    ps.com...

    > Informacja o palącym się laminacie na bazie papieru jak odparował z niego
    > wskutek podwyższonej temperatury
    > impregnat jest pewna i nie podlega komentarzom ani zgadywankom.

    Ależ ja przecież nie zaprzeczam - ino usiłuję dojść do konkretu, które
    konkretnie miejsce, w jaki konkretnie sposób, jakie okoliczności i
    otoczenie, która wersja modułu... no i czemu aż kwadrans po wyłączeniu, a
    nie później... Jak wspomniałem, nie mam ani takiego modułu przed sobą, ani
    nawet jego schematu, więc nie mam jak wyobrazić sobie konkretów. A właśnie
    chcę uniknąć jednak gdybania i zgadywania.
    Pytam też, bo nie spotkałem się osobiście z takim zdarzeniem, a telewizor u
    mojej ś.p. Babci zjarał się z powodu awarii zasilacza, czyli po przeciwnej
    stronie, niż moduł WN (714p chyba, zdaje mi się, że ten egzemplarz miał
    starszą wersję WN). Staram się uczynić pozyskaną informację weryfikowalną.

  • 173. Data: 2014-04-28 00:33:27
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 kwietnia 2014 00:22:53 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    >
    > Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    >
    > adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

    A jakie to ma znaczenie jak nie ma i nigdy już nie będzie takich telewizorów. No
    chyba że jesteś talmudystą.

  • 174. Data: 2014-04-28 01:05:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > na tyle, by cewka miała jak wytworzyć iskrę. A byle żarówki zażarzyło,
    > dobre pchnięcie i już pyrta choćby na jednym garze... a jak tak, to

    Wiesz - diody w alternatorze samochodowym to zwykle diody P-N a nie
    Shottky'ego, w końcu to konstruowali księgowi... A magnetyzm szczątkowy
    silny nie jest - być może obroty pozwalające na pojawienie się prądu
    wzbudzającego musiały by być tak duże że przekroczyły by wytrzymałość
    mechaniczną wirnika.

    --
    Darek

  • 175. Data: 2014-04-28 15:48:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> wrote:

    > Wiesz - diody w alternatorze samochodowym to zwykle diody P-N a nie
    > Shottky'ego, w końcu to konstruowali księgowi...

    Jesteś pewien? Diody P-N będą jeszcze diodami przy takich
    częstotliwościach, jakie tam są (w motocyklach nawet kiloherce)?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 176. Data: 2014-04-28 16:26:40
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:362e43c8-1807-4cb1-9873-1cd38c8c1fd6@googlegrou
    ps.com...

    > A jakie to ma znaczenie jak nie ma i nigdy już nie będzie takich
    > telewizorów. No chyba że jesteś talmudystą.

    A cóż cię to obchodzi kim byłem, jestem, będę? Pytałem się o to? nie! Więc w
    czym rzecz?

  • 177. Data: 2014-04-28 16:32:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:535d8d5a$0$2369$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

    ========

    Pewnie tak... aż mi się prosi o wynalazek w stylu Joule thief, coby chocia.ż
    kawałek iskry przyt upychu dał z resztek magnetyzmu alternatora... Albo aby
    samonapędziło obecną resztkę tak, aby tenże szczątkowy zaowocował czyms
    sensownym, zanim przekroczenie owej wytrzymałości mechanicznej nastąpi. No i
    pozostaje jeszcze spadek w kierunku przewodzenia, IMHO ma to w naszych
    rozważaniach niebagatelne znaczenie, jednak na diodzie krzemowej całkiem
    nieźle się traci. A w zwykłej prądnicy tej diody nie ma i owa resztka pojawi
    się wcześniej, czyż nie? Dochodzi chyba też regulator prądnicy, ale nie
    rozkminiałem tego.

  • 178. Data: 2014-04-28 18:39:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Jesteś pewien? Diody P-N będą jeszcze diodami przy takich
    > częstotliwościach, jakie tam są (w motocyklach nawet kiloherce)?

    Wiesz, jakbym temy rencamy nie robił kiedyś diod P-N na ciężkie
    gigaherce to może bym ci przyznał rację...

    --
    Darek

  • 179. Data: 2014-04-29 08:17:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:535e845f$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...

    A diody, że tak powiem, detekcyjne? One chyba nie są jakieś specjalne? A
    potrafią wprost z wielu megaherców (choćby, nie wyjmując, diody w detektorze
    FM?

    > Wiesz, jakbym temy rencamy nie robił kiedyś diod P-N na ciężkie gigaherce
    > to może bym ci przyznał rację...

    Tym bardziej. Słusznie mniemam, że to od konstrukcji elementu zależy, co on
    może? Ten do megaherców, ten do ciężkich gigaherców, jak określiłeś, a
    jeszcze inny do prostowania dużych prądów... ale chyba nawet takiej grubej,
    masywnej diodzie prostowniczej, charakterystyka nie kończy się w zakresie
    częstotliwości akustycznych... znaczy się, słyszalnych przez człowieka...?
    Tylko jednak "ciut" wyżej...?