  • 231. Data: 2011-08-09 15:25:57
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemysław,

    Tuesday, August 9, 2011, 12:23:10 PM, you wrote:

> [...]
    > pływaka
    > stosuje się termistor NTC. Ogólnie, paliwo go chłodzi, więc ma dużą
    > rezystancję i prąd przez kontrolkę rezerwy nie płynie (albo jest za mały
    > żeby lampka świeciła). Gdy paliwa jest za mało, termistor nagrzewa się
    > stopniowo, zmniejsza rezystancję, lampa zaczyna świecić."

    > Co się dzieje zimą? A może ten termistor jest połaczony komputerem z
    > czujnikami temp. zewnętrznej, wewnętrznej, czujnikami temp paliwa i
    > otaczających go gazów, satelitami GPS i plamami na słoncu? Po co ktoś
    > miałby tak zagmatwać prostą jak drut technologię głupiego pływaka?

    A dlaczego gmatwasz tak prostą sprawę, jak poprawne cytowanie?

    Termistor jest wykorzystywany w Lanosie, pory roku nie stanowią
    żadnego problemu - działa to bez pudła i jest prostsze oraz mniej
    zawodne od mechanicznego włącznika. Jest to po prostu termistror NTC
    połączony szeregowo z żarówką. I koniec.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 232. Data: 2011-08-09 15:29:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 9, 2011, 1:35:51 PM, you wrote:

    > Koreaniec :-)
    > Do Nubiry tez mozna bylo paliwo dolewac, dolewac, dolewac i dolewac.
    > W koncu cierpliwosc sie konczyla a bak nie wiadomo jak zapelniony :-)

    W Lanosie ok. 7 litrów od pierwszego odbicia. Bardzo powolne 7 litrów
    :( Ale często korzystałem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 233. Data: 2011-08-09 15:35:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemysław,

    Tuesday, August 9, 2011, 3:09:20 PM, you wrote:

    [...]

    > Żeby zaobserwować prosty fakt, że hamowanie silnikiem celem
    > zaoszczędzenia paliwa jest złudne

    Hamowanie silnikiem w miejscu,. gdzie jest potrzebne oszczędza paliwo.
    Na prostej, pustej drodze nie mam potrzeby hamować silnikiem.

    > Ale pier...dolą głupoty, że hamowanie silnikiem zmniejsza zuzycie paliwa

    *PLONK!* warning za głupotę. Pobijasz wszelkie rekordy dzisiaj.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 234. Data: 2011-08-09 15:45:13
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

> [...]
    > zawodne od mechanicznego włącznika. Jest to po prostu termistror NTC
    > połączony szeregowo z żarówką. I koniec.

    Przyznam, że nie wiedziałem o takim rozwiazaniu dzięki za info.

  • 235. Data: 2011-08-09 15:52:09
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" >

    > Hamowanie silnikiem w miejscu,. gdzie jest potrzebne oszczędza paliwo.
    > Na prostej, pustej drodze nie mam potrzeby hamować silnikiem.

    Policz sobie to głąbie, może zrozumiesz

    > *PLONK!* warning za głupotę. Pobijasz wszelkie rekordy dzisiaj.

    Nie mam nic przeciwko - działaj.

  • 236. Data: 2011-08-09 15:52:19
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. z?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemysław,

    Tuesday, August 9, 2011, 3:21:29 PM, you wrote:

    [...]

    > 500 metrów przed sobą widzę przeszkodę wciskam sprzęgło i się toczę,
    > silnik coś tam spali (coś tam, to rząd 0,0083 litra na minutę)
    > (zakładam, że przebycie tych 500 metrów to minuta)

    Zacznij może jeździć samochodem a nie rowerem. 500metrów w minutę to
    30km/h - przy takiej prędkości hamowania silnikiem się nie używa.

    > ty również widzisz przeszkodę 500 metrów przed sobą ale postanowiłeś, że
    > po prostu puścisz pedał przyśpieszenia i teraz możesz to zrobić na dwa
    > sposoby albo w tej samej chwili co ja czyli 500 metrów przed przeszkodą
    > (ale wtedy zatrzymasz się juz po 250 metrach i będziesz musiał dodać

    Jakim cudem miałby się zatrzymać przy hamowaniu silnikiem?

    > "gazu" aby dojechać do przeszkody, lub puścisz pedał przyśpieszenia
    > później niż ja czyli ok 250 metrów przed przeszkodą (ale wtedy jechałes
    > na "gazie" 250 metrów więcej niż ja) w obu przypadkach zużyjesz więcej
    > paliwa czy tego chcesz czy nie przyjmując, że auto podczas normalnej
    > jazdy spala 6l/100km w minutę spali 0,1 litra czyli w 30 sekund ok 0,05
    > litra

    Zacznij używać rzeczywistych liczb z rzeczywistych jazd i może wtedy
    zrozumiesz, o czym tu mowa. Na pewno nie o rowerach jadących 30 km/h.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 237. Data: 2011-08-09 15:52:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemysław,

    Tuesday, August 9, 2011, 3:22:54 PM, you wrote:

    > Taki znawca fizyki jak Ty wypisuje podobne bzdety - co to się porobiło
    > :)

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 238. Data: 2011-08-09 15:55:52
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

> [...]

    > Zacznij używać rzeczywistych liczb z rzeczywistych jazd i może wtedy
    > zrozumiesz, o czym tu mowa. Na pewno nie o rowerach jadących 30 km/h.

    Podstaw sobie zamiast minuty 30 sekund będziesz miał 60km/h tylko matole
    co to zmienia?

  • 239. Data: 2011-08-09 15:58:29
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > *PLONK!*

    Nareszcie...

  • 240. Data: 2011-08-09 17:15:59
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 10:14, Cavallino pisze:

    > Kiedyś na grupie dostałem wykład, że samochód bierze sygnał z czujnika
    > poziomu tylko przy stracie silnika, czyli w założeniu gdy stoi na równym.
    > A potem sobie sam oblicza ile zostało, odejmując ile spalił.
    >
    > Nie wiem na ile to wiarygodne było, ale wygląda realnie.

    Dlatego często jak się ma paliwo w okolicach rezerwy, jak się jedzie pod
    bardziej stromy podjazd lampka się zapala, a potem jak się zjeżdża gaśnie.

    A.